Hvor mange mavebøjninger skal der til for at få et vaskebræt?

Skrevet 22-02-2016 af Alun Biggart - Print - Send til en ven -

Hvor mange mavebøjninger skal der til for at få et vaskebræt?

Drømmer du om en slank, atletisk krop? Et af de spørgsmål, vi ofte stiller os selv, er: Hvor mange mavebøjninger skal der til for at få en sixpack? 50, 100 eller 500? Du vil måske få dig en overraskelse! Lær, hvordan du får en mave som et vaskebræt i dag!


I den gratis ebog nedenfor får du en A – Z-guide til at tabe fedt hurtigt.

Men før vi kommer så langt, så lad os punktere tre myter om sixpacks, og hvordan man opnår dem.

Sixpack-myte 1: Det er muligt at tabe sig bare et enkelt sted

Forvent ikke at få en mave som et vaskebræt ved at udføre flere hundrede mavebøjninger om dagen. Hvis du har for meget fedt omkring maven, vil du aldrig komme til at se dine mavemuskler.

Der er ikke noget, der hedder punktforbrænding. Det gælder for alle områder såsom mave, balder, lår osv. Jo, du kan gøre dine muskler fastere og stærkere, men det er det hele.

Så du må af med fedtet, mens du samtidig træner dine mavemuskler. I ebogen nedenfor får du en guide til, hvordan du hurtigt kan tabe dig.

Sixpack-myte 2: Lav masser af situps (mavebøjninger) hver dag

De fleste mennesker har ikke styr på deres anatomi, og det gælder især mavemusklerne. Dine mavemuskler består af det, der kaldes hurtige muskelfibre.

Hurtige muskelfibre reagerer bedst på tung træning med få gentagelser. Sprintere og vægtløftere har mange af disse fibre. Det er grunden til, at de genetisk er så gode til deres sport.

Langdistanceløbere har derimod mange af de langsomme fibre.

Dette betyder, at når du vil træne dine mavemuskler og opnå hurtigere resultater, så skal du træne med tungere vægte og foretage færre gentagelser.

Sixpack-myte 3: Den klassiske maveøvelse på gulv er effektiv

De fleste mennesker træner deres mavemuskler ved at udføre den klassiske maveøvelse på gulv.

Men det er en virkelig dårlig måde at træne mavemuskler på.

For når du ligger på gulvet, mister du kroppens naturlige kurver, og du afkorter samtidig dine mavemuskler. Derfor styrker du dine mavemuskler, mens de er korte, hvilket hurtigt kan give ubalance i muskulaturen og en meget dårlig holdning.

At træne handler ene og alene om at bringe balance tilbage i kroppen. Styrk altid de svage muskler, og stræk de korte muskler.

Blokerende faktor for sixpack 1 – Fødevareallergi

Er du godt klar over, at nerverne i dine tarme har forbindelse med dine mavemuskler? Dettebetyder, at hvis du har smerte eller irritation i dit tarmsystem, kan der samtidig være en vis svaghed i dine mavemuskler.

Fødevareallergi er den mest almindelige årsag til inflammation og smerte i tarmområdet. Derfor erdet en god idé at undlade de mest almindelige fødevarer, som skaber problemer i tarmen, i fire uger,

og se, om det har en indvirkning på din mave. Fødevarer som pasteuriseret mælk, brød samt andre glutenholdige fødevarer.

Du kan tage denne test for at se, om du reagerer på specifikke fødevarer, eller du kan købe Food Detective:

For mere information om dette emne kan du læse denne artikel:

Blokerende faktor for sixpack 2 – Stress

Hvis du er stresset, tror din krop, at du er truet på livet, og at du bogstavelig talt sulter. Med den moderne livsstil, hvor vi er på 24/7 (for meget arbejde, for lidt søvn osv.), er mange menneskers stressniveauer langt højere, end naturen har haft til hensigt.

Dette fører ofte til, at din krop lagrer fedtdepoter, så den er parat til den hungersnød, som aldrig indfinder sig.

Du kan teste dit aktuelle stressniveau med vores gratis test ved at klikke her.

Hvis du er oppe i det røde felt (højt stressniveau), så er den bedste måde til både at sænke stressniveauet og tabe dig i vægt at udføre Qigong, yoga eller Tai Chi osv. kombineret med god nattesøvn og sund kost.

Konklusion: Hvor mange maveøvelser skal der til for at få en sixpack?

Hvis du har for meget fedt omkring maven, så kan du udføre nok så mange mavebøjninger, og du vil aldrig komme til at se dine mavemuskler eller få en sixpack!

Så enkelt er det. Du bliver nødt til samtidig at mindske din fedtprocent for at komme til at se en veltrænet, atletisk krop.

God fornøjelse med at læse ebogen ovenfor og med at implementere de nødvendige livsstilsændringer, og du kan blive glædelig overrasket over at se, hvor hurtigt fedtet smelter væk!

Klik på Fedttab bogen for at få det i fuld størrelse.

Obs: Printvenlig version, klik her


Jeg værdsætter, at du vil besøge min side og læse denne artikel. Hvis du kan lide artiklen, så klik på DEL nedenunder så vi sammen kan sprede budskabet.

 Jeg elsker, når folk kommentere på mine artikler, så brug formular nedenunder.

Kom med din kommentar

Navn:*
E-mail:*
Kommentar:*
5 + 6 =*

Kommentarer:

Hanne Petersen skrev denne kommentar:
23-02-2016 18:53:30

Hej Alun.
Det var interessant læsning. MEN der er os andre tynde der absolut ikke skal have fedtforbrænding, men stadig ønsker en flad mave og tonede muskler. Jeg vejer 40 kg.(har ikke anoreksi), træner styrke 2 gange om ugen, men syntes alligevel jeg har en rund kugle på maven. Har du også noget til os? Tak for gode mails og artikler. M.v.h. Hanne


Kom med din kommentar

Mest læste i Træning

Gode tilbud og økologiske produkter - besøg vores shop

Alun.dk Hestetangsvej 58 3520 Farum info@alun.dk
Sitemap Kontakt Om Alun.dk Persondatapolitik Betingelser