FUNktionel Træning - En kort opsummering

Skrevet 13-01-2009 af Alun Biggart - Print - Send til en ven -

FUNktionel Træning - En kort opsummering

FUNktionel Træning; Den hurtige, sjove og effektive måde at bygge din drømmekrop.


Forestil dig at du i løbet af nogle uger du kan være indehaver af den slanke, veltrænede krop du altid har ønsket dig uden at du behøver at vende dit liv på hovedet og begynde at træne flere timer om dagen.

Forestil dig at have energi nok til at være på toppen hele dagen fra du står op til du går i seng, at se godt ud for at få det godt og at have selvtilliden til at vide at du ikke bare kan ændre din krop, men at du kan alt hvad du beslutter dig for.

Det er på tide at slutte med dagdrømmene og tid til at indse at din drøm om en veltrænet og yngre udgave af DIG kan være en realitet i løbet af få uger hvis du følger de simple, men meget effektive retningslinier her.

I denne artikler vil jeg vise dig hvordan du får balancen tilbage i kroppen og hvordan du kan opnå fantastiske træningsresultater.

Og de gode nyheder er at du kan få fremragende resultater ved bare at træne 45 minutter 3 til 4 gange om ugen!

Den er god nok; du behøver kun tre timer eller mindre end 2 % af din tid om ugen for at skabe drømmekroppen.

Det er en uheldig og misforstået myte at du er nød til at løbe flere kilometer eller tilbringer flere timer i træningscenteret for at forbrænde fedt og forbedre dit udseende.

Mere er ikke nødvendigvis bedre og i dette tilfælde er det faktisk lige modsat; kortvarig træning med høj intensitet er ikke bare måden vi er født til at gøre det på, men også det, der giver DIG de bedste resultater.

Ja, du kan tabe fedt, øge din styrke og udholdenhed ved at træne mindre i stedet for mere. Lyder som en god ide, syntes du ikke?

Jeg har flere gode nyheder. Overskriften på dette afsnit er FUNktionel Træning med ekstra tryk på FUN. Du kommer ikke bare til at få fremragende resultater ved bare et par timers træning om ugen, du kommer til at have det SJOVT.

Men før vi kommer til de egentlige øvelser som det er meningen at du skal have det sjovt med så lad os se på hvorfor det er så vigtigt at bevæge kroppen.

Hvorfor behøver du at træne?

Du og Jeg er født til bevægelse. Vores forfædre måtte jage og samle for at forsørge sig selv og bygge sikkert ly for natten. Det var ofte hårdt fysisk arbejde, ikke flere timer om dagen med hårdt arbejde, men ikke desto mindre et hårdt arbejde, der holdt dem raske og rørige.

Selvom de måske kun brugte et par timer om ugen på at skaffe føde og sørger for tag over hovedet var de i besiddelse af en fysik svarende til vores bedste sportsfolk. Interesseret i træning - klik her.

Husk at: Du er nødt til at ”bruge det for ikke at miste det”

Men her i det 21ende århundrede, er det eneste vi behøver for at tjene til føden at sidde ved et skrivebord eller stå ved et samlebånd. Hvis vi bliver sultne går vi en tur i supermarkedet og handler eller vi løfter telefonen og bestiller en pizza.

I vores tid med vores stigende afhængighed af teknologien bevæger vi kroppen mindre og mindre og da mange af os sidder foran computeren flere timer om dagen, sidder mange af os også i uheldige siddestillinger, der påvirker vores holdning i den forkerte retning og kan medføre nakke og ryg problemer samt andre helbredsmæssige problemer.

Med dette i baghovedet er vi nød til at designe et træningsprogram, som ikke bare holder dig sund, men også giver balance i kroppen.

Samtidigt med at vi bliver ældre taber vi mere og mere muskelmasse, det har den negative effekt at vores stofskifte falder og vores styrke reduceres. Vægttræning er ikke bare den bedste måde at bevare styrken på, men også at forhindre den hurtige udvidelse af dine ’kærligshåndtag’.

Mængden af din muskelmasse er desuden den bedste markør for din biologiske alder så hvis du kan opretholde eller forøge din muskelmasse har du taget et stort skridt hen imod at udsætte ældningsprocessen.

Det er derfor vigtigt at du:  

Træn max en time

De fleste voksne mennesker befinder sig i en katabolsk tilstand (vævsnedbrydende) på grund af stress, dårlig kost og andre livsstilsfaktorer som eksempelvis for lidt søvn eller kronisk dehydrering.

Dette betyder, at de nedbryder muskelmasse i stedet for at bevare eller øge den. I næste kapitel vil jeg grundigere forklare hvordan og hvorfor dit stofskifte sænkes og du begynder at lager fedt hvis du mister muskelmasse.

Det er derfor alfa omega at du ikke overtræner. For de fleste betyder det at træningen, inklusiv opvarmning, hvor der strækkes, ikke bør tage meget mere end 45 minutter for bagefter at indtage et proteinrigt måltid før du går i bad.

Meningen med din træning bør være at stimulere kroppen til at bevare eller bygge muskelmasse ikke nedbryde protein og derved muskler.

Træn hårdt og træn smart når du er i et center eller er ud at løbe, træn tilstrækkeligt til at få de gode resultater, men undgå overtræning, som virker vævsnedbrydende.

Heldigvis behøver du ikke at tilbringe flere timer i et motionscenter for at få de gode resultater. Selvom det kan være udmærket at bruge et kan du opnå fantastiske resultater ved at træne hjemme med få og enkelte redskaber.

En træningsbold, nogle håndvægte, et kosteskaft, elastikker, en træningsmåtte og en vægtstang.

Dette behøver ikke at koste meget mere end 1000 kroner.

Tænk over at det sagtens kan koste over 5000 kroner om året at være medlem af et smart fitnesscenter! Er du under tidspres eller ønsker du at spare penge er det et oplagt alternativ at træne hjemme!

I dette kapitel vil du lære hvordan du med disse simple, men effektive redskaber, bogstaveligt kan forvandle din krop på kun tre timer om ugen og samtidigt sparer penge!

Her er hvordan vi gør med vores 4 trins plan.

Trin 1: Få balancen tilbage i kroppen med et personligt strækprogram.

Trin 2: Træning med bold, den sjove og effektive vej til at komme i form og have det sjovt samtidigt.

Trin 3: Bliv stærkere, mere trimmet og brænd fedtet af med vores 3 trins vægttræningsprogram.

Trin 4: Smelt fedtet hurtigt og hold hjertet sundt på bare et par minutter med intensiv intervaltræning!

Klar til fantastiske resultater ved bare nogle minutter om ugen?


Jeg værdsætter, at du vil besøge min side og læse denne artikel. Hvis du kan lide artiklen, så klik på DEL nedenunder så vi sammen kan sprede budskabet.

 Jeg elsker, når folk kommentere på mine artikler, så brug formular nedenunder.

Kom med din kommentar

Navn:*
E-mail:*
Kommentar:*
5 + 6 =*

Kommentarer:

jamie skrev denne kommentar:
17-07-2010 12:15:11

Jeg synes det er misvisende og strengt mod forbrugerne at komme med en udtalelse som "Der findes ikke nogen bedre måde at træne dine mave- og rygmuskler end med en fit ball" da det jo er en løgn.


Alun skrev denne kommentar:
19-07-2010 09:13:31

Hi Jamie,

Tak for din kommentar. Hvis du kender en bedre måde til at træne din mave og rygmuskler, så vil du ikke dele det med os her?


Ida skrev denne kommentar:
07-11-2014 20:17:05

Jeg er SÅ enig med dig i denne artikel.


Kom med din kommentar

Mest læste i Træning

Gode tilbud og økologiske produkter - besøg vores shop

Alun.dk Hestetangsvej 58 3520 Farum info@alun.dk
Sitemap Kontakt Om Alun.dk Persondatapolitik Betingelser