❤ Find ledige billetter til Bruce Liptons HER! ❤

Den gratis medicin, som du SKAL tage i 2014!

Skrevet 30-01-2014 af Alun Biggart - Print - Send til en ven -

Den gratis medicin, som du SKAL tage i 2014!

Det er verdens bedste præventive medicin, afslører en undersøgelse af 339.000 mennesker. En nylig undersøgelse har fundet, at udover at sænke risikoen for hjertesygdom, angstlidelser og visse kræftformer er motion lige så effektiv som medikamenter i at forhindre tidlig død hos mennesker, som har haft hjerteanfald og slagtilfælde. Den gode nyhed er, at du ikke behøver at investere ret meget tid for at få store resultater, hvad angår såvel helbred som træning.


Her er den den hotte nyhed:

En nylig meta-analyse udført af forskere på Harvard og Stanford sammenlignede træningseffekten med medicinsk intervention ved dødelighed af sukkersyge, hjertekarsygdom, hjertesvigt og slagtilfælde.

Efter at have gennemgået 305 randomiserede, kontrollerede forsøg, som involverede 339.300 forsøgspersoner, fandt de ”ingen statistisk påviselige forskelle” mellem fysisk aktivitet og medicinering for prædiabetes og hjertesygdom.

Dette ledte forskerne til at fastslå, at motion er “den bedste præventive medicin” for mange almindelige lidelser lige fra psykiske sygdomme til hjertekarsygdom, sukkersyge og kræft.

“Motion er den bedste præventive medicin, vi har, og alle har brug for at tage denne medicin.” Jordan Metzl, læge på New York City´s Hospital og forfatter til ”The Exercise Cure.”

Dette er en vigtig påmindelse om den kraft, der ligger i enkle livsstilsændringer og præventiv medicin såvel som de mangler, der er ved at fokusere på behandling af sygdom via konventionel medicinering!

Er du parat til at begynde?

Her kommer 5 træningstips, som vil give dig store resultater på blot 20 minutter 2 til 3 gange om ugen.

1. Rejs dig op hvert 15. minut

Overbevisende bevismateriale tyder også på, at selvom du regelmæssigt motionerer, så er langvarige siddeperioder (sedentarisme) i sig selv en risikofaktor i forhold til kronisk sygdom og forkortet levetid.

Hvis du rejser dig op med regelmæssige intervaller gennem hele din dag, vil du kunne modvirke denne risikofaktor.

En god måde at holde din krop i bevægelse og holde ryggen sund på, er ved at bruge en træningsbold som stol. Men du skal stadig blive ved med at bevæge dig for at få dine muskler til at pumpe og bringe næringsstoffer derhen, hvor der er brug for dem, og for at fjerne de toksiner, der kan forårsage sygdom.

2. Intervaltræning (anaerob træning):

Intervaltræning er, når du skifter mellem korte, eksplosive perioder med højintensiv træning og blide opladningsperioder. Læs mere om fordelene ved intervaltræning, og hvordan du kommer i gang her.

3. Styrketræning:

Lige som med intervaltræning kan du også med styrketræning få virkelig gode resultater hjemme eller i fitnesscentret på bare 20 minutter 2 til 3 gange om ugen. Lær mere om styrketræning ved at få min gratis trænings- og styrkemanual her.

4. Tai Chi eller Qi Gong:

Undervurder ikke kraften i disse urgamle gaver. At praktisere disse tidløse bevægelsesmønstre udenfor i solen, mens du trækker frisk luft ind, er noget af det bedste, du kan gøre for dit helbred.

5. Strækøvelser (stretching) og yoga:

Det hele handler om balance og energi. Når jeg laver mit 15-minutters yogaritual om aftenen, føler jeg mig både opkvikket og afslappet, og det hjælper mig til at få en dejlig nats søvn. Alternativt kan du overveje at lave De 5 tibetanere, øvelserne til ungdommens kilde, om morgenen for at få en super start på dagen.

Konklusion: Motion er den medicin, du skal tage i 2014 (og resten af livet)!

Forskere har udtalt, at motion er den ”bedste præventive medicin”, vi kender til.

“Motion styrker hele det menneskelige legeme – hjertet, hjernen, blodårerne, knoglerne og musklerne. Den vigtigste ting, du kan gøre for dit helbred på lang sigt, er at leve et aktivt liv.” Dr. Timothy Church, leder af den præventive medicinske forskning ved Pennington Biomedical Research Center.

Ja, motion gavner hele kroppen – fra top til tå. Det giver positive, helbredsmæssige fordele for musklerne, lungerne, hjertet, leddene, knoglerne, hjernen samt meget mere.

Og den gode nyhed er, at det ikke behøver at tage ret meget tid at opnå forbløffende resultater i motionsafdelingen.

Klik her for at få min gratis træningsmanual med al den information, du behøver for at få fantastiske træningsresultater.

Held og lykke med træningen.

Læs mere her: http://www.bmj.com/content/347/bmj.f5577
 


Jeg værdsætter, at du vil besøge min side og læse denne artikel. Hvis du kan lide artiklen, så klik på DEL nedenunder så vi sammen kan sprede budskabet.

 Jeg elsker, når folk kommentere på mine artikler, så brug formular nedenunder.

Kom med din kommentar

Navn:*
E-mail:*
Kommentar:*
5 + 6 =*

Kommentarer:

erling eiken skrev denne kommentar:
31-01-2014 15:09:43

synes godt om


Lisbeth skrev denne kommentar:
31-01-2014 17:35:36

Kan kun være enig, så absolut.


dorthe skrev denne kommentar:
31-01-2014 23:33:50

Kære, nu har jeg fulgt din hjemmeside i nogle år - jeg må sige at medicinen du nu anbefaler er dråben der får bægeret til at flyde over. I begyndelsen syntes jeg dine nyhedsbreve var interessante og berigende, men de tager mere og mere form af fanatisme og dommedagsprofetier og jeg må indrømme at hvor sundt og lækkert jeg gerne vil leve - så ønsker jeg ikke at være en del af noget der giver negative vibrationer - og det giver din hjemmeside mig nu - så derfor kære, jeg ønsker dig alt skønt og dejligt i livet og takker for denne gang - det har været en dejlig rejse sammen . men vores veje må skilles. De aller bedste hilsner -Dorthe


Vis alle kommentarer

Gitte skrev denne kommentar:
03-02-2014 09:38:10

jeg har også fulgt Alun længe, om det er flere år? men længe.. føler lidt som Dorthe, at den ikke længer kommer med noget nyt. Men syns dog stadig at jeg kan plukke af den og tage dét som jeg kan bruge positivt og bruger det stadig som en reminder da jeg nogen gange skal minde mig selv om tingene for fortsat at huske og for at efterleve det positive i livet.

Man kan nok ikke opfinde hjulet 2 gange?, kun måderne at benytte den på..og måske beviser det at selv dem med de bedste intentioner og gode råd også har brug for en "hånd" engang imellem..


Michael Dam skrev denne kommentar:
04-02-2014 11:32:53

Fremragende ! Jeg dyrker selv denne form for intervaltræning på cykel( 4 min med mange watt - 2 min al. belastning og om igen ) efter slem hjertesygdom - og det hjælper ! :-)


Kom med din kommentar

Mest læste i Træning

Gode tilbud og økologiske produkter - besøg vores shop

Alun.dk Hestetangsvej 58 3520 Farum info@alun.dk
Sitemap Kontakt Om Alun.dk Persondatapolitik Betingelser