Skrevet 05-01-2011 af Alun Biggart - Print - Send til en ven -
Hvis du interessere dig for dit helbred er det en film du må se.
Vil du gerne vide mere om Aspartam klik her.
Jeg værdsætter, at du vil besøge min side og læse denne artikel. Hvis du kan lide artiklen, så klik på DEL nedenunder så vi sammen kan sprede budskabet.
Jeg elsker, når folk kommentere på mine artikler, så brug formular nedenunder.
Kommentarer:
Magdalena Wawrzyniak skrev denne kommentar:
06-01-2011 13:14:47
Jeg vil gerne hører om man kan får filmen med danske undertekster?
Orla Finn Pedersen skrev denne kommentar:
06-01-2011 23:42:32
Dokumentaren kan desværre IKKE fås med danske undertekster. Den burde vises i dansk TV og være grundlag for et forbud mod brug, i vore fødevarer og nydelsesmidler. Undgå Cola-ZERO (zero brain)og andre LIGHT produkter og genopret et sundere liv. MSG (E621 - smagsforstærker) er, til orientering, et andet giftstof i vore fødevarer, der bør undgås. At indtage syntetiske, kemiske giftstoffer er altså ikke lige det, der fører til et godt og sundt liv! God bedring!
Emilio-Go-Stilio skrev denne kommentar:
11-01-2011 07:20:09
Orla Finn Pedersen:
Hvor er dit belæg for de påstande?
HVor er dit bevis for, at et kemisk fremstillet produkt, fører til et dårligt og usundt liv.
Du skal ikke ehnvise til artikler på denne side, de mangler alt for for evidens og dokumentation.
Fremlæg venligst nogle veldokumenterede undersøgelser der understøtter dine påstande.
Marlene Mørk skrev denne kommentar:
11-01-2011 17:20:12
Hej Emilio..
Hvorfor ser du ikke bare filmen...?
Orla Finn Pedersen skrev denne kommentar:
12-01-2011 07:04:25
Tak Marlene! - Hej Emilio! Du har set filmen? ja! Den dokumenterer ret godt, det jeg står inde for.
Jeg kan ikke dokumentere min intuition og hjertefornemmelse, men vil videregi´ et par links, der også har været gode nok for mig, til at kunne gennemskue, at godkendelsen af både aspartam og MSG, handler om penge-magt og kontrol, i forbindelse med forsøg på manipulation af dig og mig, mod "den nye verdensorden". (Undskyld - ku ikke la´ vær´)
Se og hør -Russel Blaylock: www.video.google.com/videoplay?docid?=2384105525501310962# eller søg og læs www.dorway.com/downblog/ eller www.teamgreiffenberg.dk/aspartam.
Der findes selvfølgelig mange andre "uofficielle" studier og veldokumenterede undersøgelser.
EU og fødevarestyrelsens godkendelse af giftstofferne i vore fødevarer og øvrige nydelsesmidler, er,i min bevidshed, mildt sagt, baseret på usandheder og manipuleret "forskning". Jeg vil ønske dig god søgning efter din egen evidens, -jeg har forsøgt at gi´mit bidrag. Ha et godt liv. M.v.h. Orla Finn
Emilio-Go-Stilio skrev denne kommentar:
13-01-2011 21:53:13
Marlene Mørk:
Jeg har set filmen og er ikke imponeret. Den lugter utvivlsomt af skjulte konspirationsteorier.
Orla Finn Pedersen:
De 2 første links virkede ikke.
Denne virkede dog: http://www.teamgreiffenberg.dk/Aspartam
Men den siger jo ikke noget nyt.
1). Stoffer er, som stort set alle andre stoffer i verden giftigt i for store mængder.> Salt er jo også giftig i store mænger, men alligevel et livsnødvendigt mineral.
2).Hvis du er allergisk er det farligt at indtage for meget.> Jah, du kan også dø af en nød hvis du er allergisk.
Du prøver vel ikke at bilde nogen ind, at nødder er farlige og kan slå dig ihjel?
Det må i kunne gøre bedre.
Søs skrev denne kommentar:
15-01-2011 00:17:16
Emilio - Jeg kan egentlig godt forstå du ikke bare sluger alting råt, men så må det vel også betyde at du heller ikke kan stole 100% på hvad kemi industrien fortæller dig? eller hvad?
Jeg synes jeg hørte et rigtig godt citat deri: Hvis du går i seng om aftenen og der ikke ligger sne udenfor, og når du står om morgenen ser en masse sne. Så kan du ikke BEVISE at det har sneet. Men alt tyder på, at det i løbet af natten sneede.
ifht Aspartame og forgiftning heraf, så kan du ikke se bort fra at man i dag har videnskab til at kigge helt næjsomt på den kemiske struktur og ved hvordan det påvirker hjernen.
10% af aspartame består af træsprit. Når kroppen forsøger at fordøje det, splitter det sig til 3 ting: Formaldehyd som er balsameringsvæske og nervegift - Myresyre og Diketopiperazin, som er et kemikalie der forårsager svulster i hjernen.
Du siger: Alle kemiske stoffer i for store doser kan være farlige - og JA du har da 100% ret.
Det er bevist at man skal drikke 2 l. (eller mere?) cola som indeholdende aspartame om dagen for at det kan forårsage skader.... men har du tænkt over at måske op til 80% af de lightprodukter der findes rundt om i butikkerne indeholder det? - så det er ikke kun coladrikkere der får dette træsprit indenbords, det er ganske almindelige mennesker. Slå det op! E nr. 951 og se om du kan finde en liste over produkter det findes i. Jeg tror du bliver overrasket.
Når det så er sagt, så tænk på, at det jo ikke kun er kort tid vi bliver udsat for disse kemikalier. Det er igennem hele vores liv, i alt hvad vi spiser, smører os ind i, indånder fra industrien osv.osv.osv. Der er simpelthen så mange kræftfremkaldende kemikalier i ALT hvad vi omgiver os med, at det slet ikke er mærkeligt vores kroppe lider under det. - Den er så fantastisk at den har udskiftet hver eneste celle i hele din krop i løbet af 12 mdr. og gør det i mange mange år, og der har du forklaringen på at vi ikke bare falder døde om. Derudover så ophober vi en stor mængde af disse giftstoffer i vores fedtvæv, så det ikke kommer i blodbanen og skader os der - kroppen er rigtig smart indrettet og gør dælme hvad den kan for at holde os i live.
Evidensen på at de her kemikalier, ikke bare aspartame - men også f.eks. flourid (i tandpasta) og andre latterlige farvestoffer, konserveringsmidler og pesticider, sader os - ser du rundt omkring dig hver eneste dag.... Dyr ude i naturen dør ikke af kræft (med mindre de bor i forurenede habitater) - dyr bliver ikke mentalt forstyrret, eller får en lang række meget ubehagelige sygdomme som os mennesker gør det. Og det gjorde vi heller ikke, før vores industri rigtig tog fat og vi har den industri vi har i dag.
Hvis dét ikke er evidens nok for dig, så ved jeg ikke hvad er - men jeg har et sidste spørgsmål til dig Emilio:
- Lad os sige at jeg har ret, bare for sjovs skyld og du lever i en overbevisning om at jeg tager fejl. Hvordan vil du bevise at jeg ikke har ret?
Jane skrev denne kommentar:
15-01-2011 20:17:39
Jeg tror i hvert fald ikke på der findes kunstigt skabte kemikalier, der er sunde, og jeg tror på langt de fleste er skadelige.
Hvad er et bevis egentlig? Engang læste jeg en læge havde skrevet at det faktisk aldrig er bevist vi skal spise, for at overleve, men det er der vel ingen der alligevel tvivler på? Nogen gange er tingene bare SÅ åbenlyse, at de altså ikke kan ignoreres med "det er ikke bevist!" Desuden synes jeg videoen er bevis nok i sig selv. Hvis det ikke er et bevis, så findes et bevis ikke, og vil aldrig komme til det. Men så er det ens dejlige almindelige fornuft bliver nødt til at komme ind i billedet.
Vi har overlevet i millioner af år, og har gennem evolutionen tilpasset os, stille og roligt, at spise visse ting, der findes i naturen. Pludselig lever vi i en verden af forurening og kemi, som kroppen aldrig har set før, og ikke ved hvad den skal gøre med. Giver det så ingen mening at det er skadeligt? Ja jeg glæder mig bare over evnen til at tænke selv.
Emilio-Go-Stilio skrev denne kommentar:
17-01-2011 12:52:54
Søs:
Hej Søs.
Jeg er som sådan hverken for eller i mod aspartam.
Jeg er bare enormt kraftig modstander af "personlige erfaringer og jeg syntes" som et sagligt argument.
Ang nedenstående:
Jeg synes jeg hørte et rigtig godt citat deri: Hvis du går i seng om aftenen og der ikke ligger sne udenfor, og når du står om morgenen ser en masse sne. Så kan du ikke BEVISE at det har sneet. Men alt tyder på, at det i løbet af natten sneede.
Nej, man kan personligt ikke bevise det har sneet, men det er der nogle andre som var vågne der kunne, eller man kunne sætte et videokamera op der filmer det og dermed dokumentere det.
Så argumentet kan ikke bruger, da man rent faktisk kan bevise at det har sneet.
Ang:
10% af aspartame består af træsprit. Når kroppen forsøger at fordøje det, splitter det sig til 3 ting: Formaldehyd som er balsameringsvæske og nervegift - Myresyre og Diketopiperazin, som er et kemikalie der forårsager svulster i hjernen.
Jeg benægter ikke hvad aspatam indeholder. Men alle stoffer er potientielt set kræftfremkaldende. Kemiske som naturlige.
Er du ikke sød at linke et par undersøgelser til nedenstående. Og please, da du faktisk virker ret fornuftig, link venligst til nogle ordentlige undersøgelser.
Diketopiperazin, som er et kemikalie der forårsager svulster i hjernen.
Ang:
Evidensen på at de her kemikalier, ikke bare aspartame - men også f.eks. flourid (i tandpasta) og andre latterlige farvestoffer, konserveringsmidler og pesticider, sader os osv.
Så er vi ikke uenige om at der tilsættes mange kemikalier og sikkert også mange unødige.
Men hvor er dit belæg for at ingen dyr dør af kræft, medmindre de bor forurenede habitater.
Engang læste jeg en læge havde skrevet at det faktisk aldrig er bevist vi skal spise, for at overleve, men det er der vel ingen der alligevel tvivler på?
Det er jo noget pjat.
Det er jo netop bevist at vi skal have makronæringstoffer og mikronæringsstoffer for at overleve.
Jeg vil gerne se dem kan kan overleve uden at spise.
Hvis dét ikke er evidens nok for dig, så ved jeg ikke hvad er - men jeg har et sidste spørgsmål til dig Emilio:
Jamen der er ikke noget evidens. Der er nogle argumenter, nogle bedre end andre. Men der intet beviseligt i det du skriver. Det er jo igen blot påstande om at tingene forholder sig sådan som netop du opfatter dem.
Ang:
Lad os sige at jeg har ret, bare for sjovs skyld og du lever i en overbevisning om at jeg tager fejl. Hvordan vil du bevise at jeg ikke har ret?
Du kan jo have lige såvel ret som mig.
Hvis jeg skulle overbevise dig om at du tager fejl, så ville jeg, som jeg beder alle andre der kommer med påstande, komme med flere videnskabelige undersøgelser der alle utvetydigt bakker min hypotese op.
Det er jo sådan det forgår, hvis man skal overbevise nogen. Man kommer med beviser der overgår dens andens beviser.
Jane:
Nej du TROR ikke. Men det ikke jo ikke bruges til noget. Nogle mennesker tror på jesus andre på noget andet. Men det bliver deres tror jo ikke mere rigtig af.
Hvis du derimod har noget der understøtter den påstand, så er det en anden sag.
Helle skrev denne kommentar:
08-08-2011 19:10:43
Er der en liste et sted hvor ALLE produkter der indeholder aspartam er nedfældet? Det ville være så rart
Anja skrev denne kommentar:
11-08-2011 21:26:31
Jeg synes bare det vil være skønt hvis man ikke behøver være kemiekspert for at købe ind. Synes fødevareindustrien har lidt for "frit spil" for at skabe profit fremfor det bedste helbred for forbrugerne.
Hver især kan jo selv træffe sit valg hvad man ønsker at spise. Problemet er bare at når først man har fået noget i kroppen som påvirker den negativt og man ikke kan komme af med det igen, så kan det jo være lige meget om man har ret eller ej. Nogle mærker effekterne med det samme ved indtag af bestemte kemikalier i mad og fx Aspertan og andre sætter det sig måske mindre synlige steder før det bryder frem. Andre er så heldige at kroppen kan udskille det. Selv kan jeg synligt se resultat ved indtag af bestemte kemikalier som bl.a. Aspertan og E464-E466 (Hvilket findes i bl.a. tapetklister - Ikke underligt at det er svært at fordøje) som er "giftige" for min krop. Indenfor 5 min efter indtag får jeg et udbrud. Selvfølgelig kan man også få udbrud af naturlige ting, hvis man fx er allergisk overfor nødder. Forskellen er bare at min allergiske reaktion er skabt kunstigt og ikke altid har været der. Den er fremkommet af stoffer som kroppen ikke er bygget til at kunne fordøjer. At nogle kan er selvfølgelig godt for dem, men det burde jo ikke være i mad. Jeg synes derfor det er vigtigt at sprede budskabet om at mad skal være mad som kroppen kan fordøje og gavne mennesker fremfor at skade uanset om man så skal indtage store eller mindre indtag for at se effekterne af det.
Anja skrev denne kommentar:
11-08-2011 21:26:48
Jeg synes bare det vil være skønt hvis man ikke behøver være kemiekspert for at købe ind. Synes fødevareindustrien har lidt for "frit spil" for at skabe profit fremfor det bedste helbred for forbrugerne.
Hver især kan jo selv træffe sit valg hvad man ønsker at spise. Problemet er bare at når først man har fået noget i kroppen som påvirker den negativt og man ikke kan komme af med det igen, så kan det jo være lige meget om man har ret eller ej. Nogle mærker effekterne med det samme ved indtag af bestemte kemikalier i mad og fx Aspertan og andre sætter det sig måske mindre synlige steder før det bryder frem. Andre er så heldige at kroppen kan udskille det. Selv kan jeg synligt se resultat ved indtag af bestemte kemikalier som bl.a. Aspertan og E464-E466 (Hvilket findes i bl.a. tapetklister - Ikke underligt at det er svært at fordøje) som er "giftige" for min krop. Indenfor 5 min efter indtag får jeg et udbrud. Selvfølgelig kan man også få udbrud af naturlige ting, hvis man fx er allergisk overfor nødder. Forskellen er bare at min allergiske reaktion er skabt kunstigt og ikke altid har været der. Den er fremkommet af stoffer som kroppen ikke er bygget til at kunne fordøjer. At nogle kan er selvfølgelig godt for dem, men det burde jo ikke være i mad. Jeg synes derfor det er vigtigt at sprede budskabet om at mad skal være mad som kroppen kan fordøje og gavne mennesker fremfor at skade uanset om man så skal indtage store eller mindre indtag for at se effekterne af det.
Jens skrev denne kommentar:
13-08-2011 19:12:36
Aspartam er ufarligt ifølge fødevarestyrelsen:
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Forbruger/Emner/Spoergsmaal_og_svar/Sider/Er%20det%20farligt%20for%20gravide%20at%20indtage%20aspartam.aspx
Jens skrev denne kommentar:
13-08-2011 19:16:41
men hvis der er nogle der har links til undersøgelser der viser noget andet?
Jonas Tingmose skrev denne kommentar:
31-08-2011 15:16:18
Som de siger i videoen har CDC smidt et resumé op af en undersøgelse, som modsiger selve undersøgelsen. Den 146-sider lange rapport kan ses her:
http://www.dorway.com/cdctext.txt
Mariella skrev denne kommentar:
14-03-2013 23:34:27
Hvis videnskabelige beviser ønskes stadigt, prøv dette link:
http://drleonardcoldwell.com/category/aspartame/
Jens-Christian skrev denne kommentar:
05-01-2016 20:01:23
Linket til videoen om aspartam er ikke længere tilgængelig. Har du den evt. privat?
Mvh. Jens-Christian