Hvordan forbrænder du mere fedt, mens du sover?

Skrevet 02-02-2015 af Alun Biggart - Print - Send til en ven -

Hvordan forbrænder du mere fedt, mens du sover?

Jeg har et hemmeligt trick til at forbrænde mere fedt, mens jeg sover. Hvad er det? Hvordan kan DU anvende det med succes? Ja, der er et hemmeligt trick, jeg bruger, som har hjulpet mig med at kunne passe mine favoritbukser i mere end 20 år.


Hvis I anvender denne hemmelighed korrekt, mine damer, kan I se frem til et slankere og mere sporty look, og mine herrer, gør jer parat til at se ud som olympiske sprintere.

Ja, selv om jeg får trænet mindre og har mere travlt end nogensinde før som småbørnsfar og med et spændende job, kan jeg stadig passe samme tøjstørrelse, som da jeg var teenager.

Ok, jeg vejer et par kilo mere (på grund af mere muskelmasse), men mit taljemål er det samme, som det var, da jeg var 20.

Lyder det for godt til at være sandt?

Men det er det ikke, og du kan opnå de samme forbløffende resultater med en meget lille investering i tid.

Ok, her er den hemmelige nøgle til at forbrænde en masse fedt, mens du sover:

Opbyg muskelmasse, øg dit stofskifte, og forbrænd store mængder fedt, mens du sover.

Hvis du er overvægtig eller bare ønsker at komme i form ved at tabe nogle få kilo fedt og ønsker langvarige resultater med fedtforbrænding, så er det helt essentielt at få øget dit stofskifte (kroppens energiforbrænding).

Hvordan gør du det?

Det er uhyre enkelt. Alt, hvad du behøver at gøre, er at øge din muskelmasse.

To faktorer er essentielle, når du vil opbygge muskelmasse. Den ene består i at stimulere din krop til at danne mere muskelvæv ved en kombination af vægttræning og HIIT konditionstræning (High Intensity Interval Training).

Den anden består i at spise tilstrækkeligt med kvalitetsprotein for at give din krop byggestenene til at danne muskelmasse.

Er du klar over, at dit stofskifte står i direkte forhold til, hvor meget muskelmasse du har? Sagt på en anden måde betyder det, at jo mere muskelmasse du har, jo højere er dit stofstifte, og jo større er din krops behov for energi.

Opbyg muskelmasse, se godt ud, og hold dig ung!

Jo ældre vi bliver, jo vigtigere er det at bevare en slank, muskuløs krop. Efter 30 års-alderen begynder din muskelmasse at falde, og det er en af de væsentligste årsager til, at vi bliver federe med alderen!

Så det er endnu vigtigere med alderen at gøre en aktiv indsats for at bevare og udvikle muskelvæv. Eksperter er af den opfattelse, at den vigtigste faktor, der nedsætter aldringsprocessen, består i at vedligeholde eller øge mængden af muskelmasse.

Kvinder behøver ikke at frygte muskler

Kvinder bliver nogle gange bekymrede, når de hører al denne snak om muskler. De vil meget gerne tabe sig og forstår vigtigheden af motion, men de er bange for, at vægttræning vil forvandle dem til Arnold Schwarzenegger. Men der er ingen grund til at bekymre sig, for fedt fylder meget mere end muskler.

Dette betyder, at hvis du udskifter fedtet på hofterne eller lårene med samme antal gram i muskelmasse, vil dine hofter og lår blive mindre, meget mindre.

For det andet har Arnold noget, kvinder ikke har: mandlige kønshormoner. Af hormonelle årsager kan kvinder simpelthen ikke få store, svulmende muskler, ligegyldig hvor hårdt de træner.

De muskuløse kvinder, vi ser i bodybuilding-blade, har anvendt ekstreme metoder, inklusive steroider i mange tilfælde. Så damer, der er ingen grund til bekymring.

Vægttræning og tilstrækkeligt indtag af protein vil udelukkende øge dit stofskifte, gøre dine muskler faste på en feminin måde og resultere i en veltrænet, yngre udgave af dig.

Flere gode nyheder: Det tager kun 20 minutter

At arbejde med vægte i blot 20 til 30 minutter to til tre gange om ugen kan være nok til hen ad vejen at øge dit hvilestofskifte, fordi du opbygger mere muskelmasse.

Lidt, men godt. I dag træner alt for mange mennesker i for lang tid. Kvaliteten er det vigtige, ikke kvantiteten.

Når jeg træner med vægte, gør jeg det sjældent mere end i 30 minutter. Min HIIT-træning, som er min konditionstræning, tager mig mindre end 15 minutter. Det virker.

Klik her for at se det HIIT program, jeg anvender.

Jeg vil også tilføje, at lange løbepas i langsomt tempo ofte gør mere skade end gavn.

Konklusion: ALLE behøver muskelmasse for et sundt liv!

Så budskabet er: Hvis du skal have succes med et sundheds- eller vægttabsprogram, er du nødt til at vedligeholde eller øge din muskelmasse. Det er et overraskende enkelt princip, som har et forbløffende potentiale!

Du kan opnå dette ved at kombinere vægttræning (som er en virkelig god måde at opbygge styrke og muskelmasse, få stærke led, opbygge knoglemasse og forebygge knogleskørhed) med konditionstræning (High Intensity Interval Training) og indtag af tilstrækkelige mængder af kvalitetsprotein.

Muskler kan forbrænde tre til fem gange så mange kalorier som fedt, så jo mere muskelmasse du har, jo flere kalorier forbrænder du – selv når du holder dig helt i ro.

Ja, denne ekstra muskelmasse vil øge dit stofskifte og gøre det muligt at forbrænde flere kalorier hver dag, selv når du ser TV, og når du drømmer dejligt, mens du sover om natten!

Held og lykke og sov godt!

P.S.; Denne artikel er en kort opsummering af min e-bog om træning. Klik her for at få den gratis nu.

Her er en video, der viser præcis, hvordan jeg udfører min intervaltræning.

Når jeg træner hjemme, bruger jeg disse.


Jeg værdsætter, at du vil besøge min side og læse denne artikel. Hvis du kan lide artiklen, så klik på DEL nedenunder så vi sammen kan sprede budskabet.

 Jeg elsker, når folk kommentere på mine artikler, så brug formular nedenunder.

Kom med din kommentar

Navn:*
E-mail:*
Kommentar:*
5 + 6 =*

Kommentarer:

Asbjørn Simonsen skrev denne kommentar:
12-07-2012 08:41:23

Hej.
Jeg kan kun give dig helt ret i det, du skriver. Jeg har selv dyrket HIIT i flere år, og derudover er jeg EFT ekspert og . har arbejdet med klienter med EFT i 11 år.
Jeg er 75 år og har en krop som en veltrænet 30 årig.
Jeg spiser sundt, men stort set hvad der passer mig - bl.a. fordi muskler forbrænder mere end fedt, god søvn er vigtig for stofskiftet og psykisk balance "makes it easy to walk your talk" :-).
Med EFT hjælper jeg som regel folk af med deres sukkertrang - slik, kager og sodavand - i løbet af en time. Hvis de samtidig begunder på HIIT, så rasler kiloene af de rigtige steder.
Venlig hilsen :-)
Asbjørn


Per Hansen skrev denne kommentar:
12-07-2012 15:48:41

Jeg er meget enig i din betragtninger, og idet jeg har et par kommentarer, vil jeg kommentere.
Jeg har altid motioneret. Som ung meget, og jeg var god til gymnastik og stærk til mellemdistanceløb. Senere cyklede jeg på arbejde og løb eller cyklede lidt.
For 6 år siden, da jeg blev 50, begyndte jeg at motionere og i dag er det en del af min hverdag (hver dag).
Jeg har prøvet lidt af hvert - landevejscykling, Mountainbike, terrænløb, asfaltløb, rulleski og langrend samt træning med kettlebell, håndvægte fitnessbold og trampolin.
Mit løb er alt fra hurtige løb på 5 km til 30 km.

Hvis jeg efter 6 år skal opsummere er det:
- en naturlig løbestil er hurtigere og mindre belastende end klassisk hællanding.
- man taber ikke fedt ved at løbe langt og langsomt hver gang (det gjorde jeg indtil for 4 år siden)
- mountainbikecyklng på stejle skovstier er hårdere end løb for muskler og kredsløb
- styrketræning forbedrer udholdenhedssport (som løb eller Mountainbike) dramatisk
- styrketræning er forudsætning for at køre godt på mountainbike.
- jeg får mest ud af at bruge ketttlebells
- da jeg begyndte at mikse trampolin med kettlebells kom der meget hurtige fremskridt.
- jeg bruger hvad mange kalder lang tid på motion, men mindre end hvad de fleste spilder ved at surfe tilfældigt eller se ligegyldige reklamer i fjernsynet.


Per Hansen skrev denne kommentar:
12-07-2012 16:00:36

Glemte lige:

Fidusen ved at træne er selvfølgelig et godt velvære og en følelse af vitalitet :-)


Vis alle kommentarer

Karin skrev denne kommentar:
12-07-2012 16:11:15

Hej Alun,

jeg har længe fulgt med i dine artikler fra sidelinien.

Jeg er kvinde, og har dyrket styrketræning og udendørscykling i en lang årrække.

Jeg synes, du byder på noget inspirerede læsning og viden. Det er rigtigt rart med noget nyt input, også når det gælder mere kontroversielle emner og myter, som vi nærmest er vokset op med. Godt at nogen tør stille spørgsmålstegn ved tingene, forklare og inspirere.. :)

Forresten - mhp HIIT træning, kunne det jo også nævnes, at det,(synes jeg i al fald), er væsentligt sjovere end endeløse, langsommelige træningspas.. At konkurrere lidt, om ikke andet, med sig selv, kan også bibringe træningen og resultaterne nye dimensioner..

Så vil bare vende en stor tommel op herfra, og håbe, du fortsat vil dele ud af din viden.

Med venlig hilsen

Karin C. Rasmussen


Jane skrev denne kommentar:
12-07-2012 20:13:04

God artikel. Men jeg synes ikke helt det passer at piger ikke kan få store muskler. Jeg er en pige på snart 30 år, og jeg trænede meget styrketræning, indtil for et par år siden. Jeg har da ligeså store muskler som en rimelig veltrænet mand. Jeg synes bestemt ikke det ville være positivt hvis piger ikke kunne få store muskler. Jeg får helt lyst til at komme i gang med træning igen.


Marianne skrev denne kommentar:
10-02-2015 09:43:23

Synes det var vilseledande ovaraktigt i fotboll til det skreven... Hjordar forbränder du mere fedt når du sover? Fandt ikke noget sted i artiklen noget om dette emne.


Inge skrev denne kommentar:
10-02-2015 10:23:04

Ja, ja.Det lyder altsammen fint og rigtigt, men hvis man har svær astma og den mindste bevægelse betyder at man ikke kan få luft, hvad gør man så? Jeg har et par håndvægte, men kan ikke bruge dem lige nu. Min kost er økologisk og så sund som mulig ( jeg har multiallergi). Jeg elsker naturen, men kan ikke tåle kulde og blæst.Kom med et godt råd og jeg er parat til at følge det.
Kh Inge


Kom med din kommentar

Mest læste i Slank

Gode tilbud og økologiske produkter - besøg vores shop

Alun.dk Hestetangsvej 58 3520 Farum info@alun.dk
Sitemap Kontakt Om Alun.dk Persondatapolitik Betingelser