Din hjerne. Bruger du højre eller venstre hjernehalvdel?

Skrevet 28-10-2024 af Alun Biggart - Print - Send til en ven -

Din hjerne. Bruger du højre eller venstre hjernehalvdel?

Tag denne hurtige test og find ud af hvordan din hjerne fungere? Din hjerne - Den 1½kg grå og hvide masse imellem dine ører – Den mest komplekse ting i det kendte univers.


Den indeholder ligeså mange neuroner, som der er kendte stjerne i mælkevejen, og vi ved ligeså meget (eller lidt) omkring deres funktion, som vi ved om disse stjerner.

Denne smarte lille test, kan måske afklare hvordan din hjerne fungerer – Den kan afgøre, hvorvidt du er en person, som mest er styret af højre-, eller venstre hjernehalvdel.

Eller, måske er du i stand til at skifte imellem dem?

Kig på billedet af danseren. Ser du hende danse med uret eller mod uret?
Hvis hun danser med uret bruger du højre hjernehalvdel og venstre, hvis hun danser mod uret.

De fleste af os, vil se danseren dreje mod uret, selvom du kan prøve på at fokusere og skifte retningen; Se om du kan gøre det.

Venstre hjernehalvdels FUNKTIONER
Bruger logik
Detaljeorienteret
Fakta styrer
Ord og sprog
Nutid og fortid
Matematik og forskning
Kan forstå
Ved
Anerkender
orden/mønster opfattelse
Kender tings navn
Realitets baseret
Laver strategier
Praktisk
Sikker

Højre hjernehalvdels FUNKTIONER
Bruger følelser
"Store overblik" orienteret
Fantasien styrer
Symboler og billeder
Nutid og fremtid
Filosofi og religion
Kan “fange det" (F.eks. meningen)
Tror
Er taknemmelig
Rumlig opfattelse
Kender tings funktion
Fantasi baseret
Kan forestille sig muligheder
Impulsiv
Tager chancer

Forskere ved stadigvæk ikke præcis, hvordan din hjerne fungere. Mange tror stadigvæk, at vi kun bruger sølle 10 procent af vores hjerne, hvorvidt det er sandt eller ikke, så er én ting rigtigt. At vi har tonsvis af uudnyttet potentiale, som vi kan bruge, hvis vi har lyst!

Er det muligt at åbne for uudnyttede områder af din hjerne?

Det kan muligvis være bedre at spørge dig selv om, hvordan du kan finde måder, hvorpå du kan forbedre og udvide eksisterende hjernekapacitet. Udfordr din hjerne med nye ideer.

Hvorfor tager du ikke et kig på min gratis e-bog for at få nogen ideer?

De mest vigtige ting er dog at: Vedligeholde sunde og nærende madvaner, motionere regelmæssigt, samt livsstilsfaktorerne beskrevet på denne side.

De er dine bedste allierede, når det kommer til at holde din hjerne sund og optimalt fungerende. – Ligegyldig om du er styret af højre eller venstre hjernehalvdel.

Kilde: Herald Sun


Jeg værdsætter, at du vil besøge min side og læse denne artikel. Hvis du kan lide artiklen, så klik på DEL nedenunder så vi sammen kan sprede budskabet.

 Jeg elsker, når folk kommentere på mine artikler, så brug formular nedenunder.

Kom med din kommentar

Navn:*
E-mail:*
Kommentar:*
5 + 6 =*

Kommentarer:

Frederik Sams skrev denne kommentar:
13-04-2010 00:00:25

bladet Illustreret videnskab (marts 2010)fortæller os at vi bruger 100% af hjernen, og hvis man søger lidt på nettet vil man komme frem til at det var en mand i 1930 der troede at man kun bruger 10% så hvorfor tror alle folk på ham for 80 år siden ? istedet for de ny moderne redskaber? :)


Kirsten Vedel skrev denne kommentar:
27-04-2010 08:35:24

Meget meget spændende med den dansende test, klodens og menneskehedens overlevelse er afhængig af at vi bliver bevidste om vores bevidsthed. Bevidst skift mellem højre og venstre hjerne halvdel,må være yderest relevant i mennesket udvikling. TAK for en rigtig god og brugbar test .....


Disappointed skrev denne kommentar:
12-05-2010 00:59:56

@Frederik Sams
Det kommer an på hvordan man forstå de 10% kontra 100%.
Vi bruger hele vores hjerne, dvs at der er ikke områder i hjernen der ikke bliver brugt, altså bruger vi 100% af den fysiske hjerne.
Men hjernen har mange muligheder som vi på nuværende ikke bruger, så der er potientiale for at bruge hjerne i endnu højere grad, altså mener man at vi kun bruger 10%.

For øvrigt skal du ikke tro formeget på illustreret videnskab, da de er meget "poppet", og folk får penge for at levere artikler, så "fakta" ikke altid er velbegrundet, og i mange tilfælde farvet at skribenten personlige opfattelse, og i nogle tilfælde direkte forkert.


Vis alle kommentarer

Pernille M. J. skrev denne kommentar:
14-05-2010 06:08:51

For mig,drejer hun kun halv rundt og tilbage igen,og ikke hele vejen rundt.
så halvt til venstre og halvt til højre.
Hvad bruger jeg så af hjernen?


Cecilie skrev denne kommentar:
05-06-2010 13:14:06

Først kunne jeg kun se hende danse med uret. Uanset, hvor meget jeg prøvede, kunne jeg bare på ingen måde fatte, hvordan man kunne se det anderledes. Så så jeg væk i tre sekunder, og lige pludseligt var det omvendthun dansede helt sikkert mod uret! Jeg så væk igen, men hun blev ved med at danse mod uret. Efter en kort samtale med min far dansede hun med uret igen. Jeg kan sagtens se hende danse begge veje (dog lettest med uret), men det er på ingen måde bevidst, at jeg kan få hende til at skifte retning. Jeg aner ikke, hvordan jeg gørkan I andre selv vælge, hvilken vej I vil se hende? Og angående de 10 % af hjernenjeg har hørt, at de hjerneceller, man ikke bruger, dør. Om det passer eller ej, dét ved jeg ikke.


Mig skrev denne kommentar:
15-06-2010 23:16:17

Jeg har prøvet, men jeg kan simpelt hen ikke få hende til andet end med uret.. Kan i virkelig se andet?

Disappointed: Hvad begrunder du det med, at de nogle gange direkte tager fejl, og at artikler ofte tilkendegiver en personlig holdning?

(:


katkat! skrev denne kommentar:
16-06-2010 10:29:14

jeg kan få hende til at dreje begge veje! bare kig på hendes fods skygge, den drejer modsat vej end hende og ved at kigge på den kommer hun også til at dreje modsat... btw. illustreret videnskab is a load of crab! Hjernen har jo en ubevidst del, som man ikke selv kan kontrolere, men som man satdig bruger, f.eks. ved irationel angst.


Rico skrev denne kommentar:
18-06-2010 10:24:30

Det er lidt nederen at det her bliver fremstillet som fakta, for det er det bestemt ikke, det er en teori, og man mener ikke den er korrekt..

http://www.scienceline.org/2007/10/29/ask-hsu-spinning-girl-right-left-brain-hemispheres/ læs dette link...


Anette skrev denne kommentar:
26-06-2010 22:45:24

synes at det er lidt nederen at hun først danser med uret og så pludselig skifter til at danse imod :s altså jeg mener så kan man da ikke rigtigt bruge det til så meget---


Frederik Sams skrev denne kommentar:
23-07-2010 18:48:00

@katkat!

jeg har aldrig sagt at man kan bruge alle 100 % på samme tid!!! men som illustreret videnskab også har uddybet så er hjernen delt i forskellige områder.. hver til sin ting.. dvs at til at løse et regnestykke bruger man måske 8 % af hjernen men ved at snakke et andet sprog bruger man måske 10 % af hjernen... men et helt andet sted end man brugte til regnestykket..
så mange har altså et forkert indtryk af de 10% som de lærer alle andre.. altså tror mange at man kun kan bruge 10 % af hjernen.. men den rigtige formulering er nærmere at man maks kan bruge ca. 10% af hjernen af gangen


Geekos skrev denne kommentar:
04-08-2010 23:05:51

Jeg kan KUN se hun drejer med uret lol.. kan ikke få den til at dreje modsat


Maria skrev denne kommentar:
09-08-2010 20:56:39

Hmm... jeg kunne nemt få hende til at dreje begge veje. Jeg synes måske det var lettest at se hende dreje med uret. Måske altså. Og af funktionerne passede mange fra begge af dem på mig. Betyder det så, at jeg bruge begge hjernehalvdele stort set lige meget??


Merete Hedemann skrev denne kommentar:
10-08-2010 12:11:37

Hun dansermed uret


Jonas skrev denne kommentar:
12-08-2010 23:51:47

hold da ferie en gang pseudo videnskabeligt vrøvl...


Patrick skrev denne kommentar:
13-08-2010 14:54:12

Haha jeg kan se hende dreje begge veje..
Har fundet ud af, at hvis jeg scroller hurtigt ned og så op eller omvendt, så kan jeg se hende ændre retning..
Tror jeg snyder min hjerne..


Jan skrev denne kommentar:
24-08-2010 11:00:46

Hm.. Hvis jeg fokuserer på hende så bevæger hun sig mod uret og hvis jeg fokuserer på noget andet og kun kan ane hende i periferien, så bevæger hun sig med uret. Det er lidt sjovt, men sjovere når man prøver at tegne med sin 'underbevidsthed'.


Karin skrev denne kommentar:
22-09-2010 16:51:47

blev så glad da jeg ved at lukke øjnene imellem , kunne få hende til at skifte retning, hun drejer helt rundt.


Michael knak skrev denne kommentar:
26-09-2010 12:26:39

for mig drejer hun begge veje, tog jeg en kop kaffe i højre hånd drejede hun mod uret og tog jeg koppen i venstre drejet hun den anden vej, og jeg kunne kigge væk og der derje hun den anden vej


inge aabo skrev denne kommentar:
09-10-2010 13:18:39

Ja ...ser for mig ud som om hun drejer begge veje....?????


Riborg Dæhnert skrev denne kommentar:
14-10-2010 23:08:51

For mig drejede hun med uret. Jeg måtte gøre mig store anstrengelser for at få hende til at dreje mod uret, men det lykkedes til sidst.


Johnny skrev denne kommentar:
19-10-2010 14:59:17

Skægt. For mig drejede hun først med uret og så mod uret. Jeg troede, at det var fup, og at det blot var en animation, der skiftede retning.

Men, så fik jeg min bedre halvdel til at kigge med, og vi skulle så sige højt, når den skiftede retning, og det skete ikke på samme tid og heller ikke lige ofte. Så nej, det var ikke en fupanimation.


Bo skrev denne kommentar:
03-11-2010 10:05:42

Prøver jeg at forestille mig et eller andet, jeg ønsker at lave i eksempelvis haven, drejer hun med uret. Begynder jeg at gange eller lægge tal sammen starter hun på at dreje mod uret.


Susanne skrev denne kommentar:
11-11-2010 20:48:02

Har lige haft den underligste oplevelse. Først dansede hun mod uret, så med.Og senere igen ( vitaler om sekunder) dansewde hun igen mod uret.
Betyder det,at jeg kan tænke med begge hjernehalvdele? kunne være skønt at styre denne evne til at skifte mellem hvilken der skal dominere. For det er vel trods alt ikke muligt at tænke med begge SAMTIDIG:) eller ....Er der nogen, der ved dét?


Gitte skrev denne kommentar:
12-11-2010 23:36:34

Jeg kunne kun få hende til at dreje med uret i laaaang tid.
Men nu har jeg øvet mig, og jeg er helt oppe at køre over det, Jeg kan få hende til at skife retning når jeg vil, jeg styre det selv!!
Jeg kigger på hendes fod og drejer mit hovede lidt til den side jeg vil ha hun skal dreje!! Det er helt vildt.. Jeg kan få hende til at dreje en halv omgang til degge sider og så kan jeg få hende til at dreje to gange rundt, eller hvor mange gange jeg nu vil ha hun skal dreje..!!
Jeg er lidt rystet over det, men jeg kan altså selv bestemme hvordan hun skal dreje og hvor mange omgange...!!


Mariella skrev denne kommentar:
11-01-2011 22:17:34

Hun drejer jo begge veje. Hvis i bliver ved med at kigge på danseren, kan i se at hun pludselig drejer den anden vej. Altså drejer hun både med uret og mod. Og man behøver ikke fokusere et bestemt sted, man skal bare blive ved med at kigge til hun skifter retning. Kan ikke lige se pointen med denne test når danseren skifter retning??


Anna skrev denne kommentar:
29-01-2011 20:58:22

Højre hjernehalvdel styrer venstre arm - og omvendt.
Hvis man fx komcentrerer sig om at bevæge højre arm, bruger man således venstre hjernehalvdel, og på denne måde kan man få hende til at skifte retning.
Det virker i hvert fald for mig. Bruger jeg begge arme på samme tid, skifter hun hyppigt retning..


Anna skrev denne kommentar:
29-01-2011 20:58:33

Højre hjernehalvdel styrer venstre arm - og omvendt.
Hvis man fx komcentrerer sig om at bevæge højre arm, bruger man således venstre hjernehalvdel, og på denne måde kan man få hende til at skifte retning.
Det virker i hvert fald for mig. Bruger jeg begge arme på samme tid, skifter hun hyppigt retning..


Anna skrev denne kommentar:
29-01-2011 20:58:42

Højre hjernehalvdel styrer venstre arm - og omvendt.
Hvis man fx komcentrerer sig om at bevæge højre arm, bruger man således venstre hjernehalvdel, og på denne måde kan man få hende til at skifte retning.
Det virker i hvert fald for mig. Bruger jeg begge arme på samme tid, skifter hun hyppigt retning..


Anna skrev denne kommentar:
29-01-2011 20:59:08

Højre hjernehalvdel styrer venstre arm - og omvendt.
Hvis man fx komcentrerer sig om at bevæge højre arm, bruger man således venstre hjernehalvdel, og på denne måde kan man få hende til at skifte retning.
Det virker i hvert fald for mig. Bruger jeg begge arme på samme tid, skifter hun hyppigt retning..


Nanna skrev denne kommentar:
01-02-2011 16:33:14

Hun skifter jo hele tiden retning :(


gitte skrev denne kommentar:
08-02-2011 08:59:29

jeg kan få hende til at dreje lige den vej jeg vil, og når jeg vil... hvad betyder det så for min hjerne?)


Mariiia skrev denne kommentar:
23-02-2011 21:54:16

Hun skifter hele tiden retning!


Birte skrev denne kommentar:
27-02-2011 10:36:01

Uanset hvilket jeg forsøger at bruge, kan jeg kun få hende til at dreje mod uret, altså blotter for følelser. Skræmmende!! ...og hvad gør det så ved min ESFJ-JTI-profil?


Anne skrev denne kommentar:
13-03-2011 11:11:19

Hun drejer med uret det meste af tiden, men somme tider skifter hun.
Hvordan kan denne model bestemme om vi er højre eller venstre hjernhalvdels dominant? Jeg har hørt at den højre hjernehalvdel er den "kreative" side og den venstre er den "matematiske", men hvordan kan denne model afgøre det? Hvorfor? Jeg er igang med et skole projekt om lige netop dette, så jeg håber nogen kan svare. :)


ole@frehr.dk skrev denne kommentar:
24-04-2011 21:47:52

Den her er sjov. hVad ser i?

Jesper


svend@frehr.dk skrev denne kommentar:
24-04-2011 21:48:08

Den her er sjov. hVad ser i?

Jesper


nina nielsen skrev denne kommentar:
14-08-2011 17:15:29

Jeg kan nemt, med vilje, skifte imellem at hun drejer højre og venstre vej rundto)


Lasse skrev denne kommentar:
14-09-2011 14:05:29

Når jeg koncentrerer mig lidt kan jeg få hende til at dreje den modsatte vej.


Alex skrev denne kommentar:
14-09-2011 20:21:22

Hmm det er snyd!!!
når i ser hende dreje mod uret så "står" hun på højre ben og omvendt... det er tydeligvis et script der skifter gif'en ud

haha nice one...


Svansen skrev denne kommentar:
26-10-2011 18:02:07

Til alle jer der tror det er fake, i er helt væk.

Ses


Henny Munch skrev denne kommentar:
03-11-2011 10:52:09

Min danserinde kørte med uret, læste lidt i artiklen, kiggede igen... og hun snurrede den anden vej, og så videre. Altså ingen bevidst ændring af retningen, jeg er nok bare ustabil :)


Henny Munch skrev denne kommentar:
03-11-2011 10:55:46

Men nogen har jo konstrueret hende.... hvilken vej drejer hun i virkelighede??
Det var vist min venstre hjernehalvdel, der spurgte :)


Lars Rask skrev denne kommentar:
06-11-2011 13:41:32

Yes! Denne (anden) gang jeg prøver testen kan jeg også se danseren køre mod uret. Jeg var ellers ved at være bange for, at jeg ingen venstrehjerne havde-). Super test. Hjernen er vildt spændende.


Irene skrev denne kommentar:
08-11-2011 00:29:08

Er det kun mig der ser det.. eller står hun på venstre ben, når hun drejer med uret og højre ben, når hun drejer mod uret..
Når man bestemmer højre og venstre set fra ryggen (som jo er min h og v) placeret ved pc'erne.


Dennis skrev denne kommentar:
10-11-2011 18:27:26

Hvordan kan i skrive "De fleste af os, vil se danseren dreje mod uret". Når animationen i sig selv, køre med uret rundt? Og alle jeg har vist billedet, siger at den køre med uret rundt.

Mvh. Dennis Kamp


Katrine skrev denne kommentar:
14-11-2011 17:32:24

Hvis man kigger på hendes arme, vil man se at når hun drejer mod uret, er hendes venstre arm løftet højere end højre arm. Drejer hun med uret er hendes højre arm løftet mere end venstre arm.. Er det fup?
Hvis ikke det var fup, ville det vel være samme arm der var løftet uanset hvilken vej man forestiller sig at hun drejer.. ?


B. R. Reinberg skrev denne kommentar:
21-11-2011 20:42:50

Jeg så den dreje med uret, men det lykkedes for mig, at få den til at dreje mod uret...


Anne Lønborg skrev denne kommentar:
22-11-2011 23:29:39

Jeg finder det utroligt mystisk at jeg besidder langt de fleste egenskaber fra den øverste gruppe og næsten det samme i den nederste, men hun vil udelukkende danse MED uret.
Iøvrigt er det sandt at vi kun anvender en meget lille del af vores fulde potentiale. Jeg har som knapt 60 årig fået udvidet min anvendelse betydeligt ved at gennemgå et intensivt terapeutisk projekt der har strakt sig over 4 år. Jo flere lag jeg fik skrællet af, des mere potentiale er der kommet frem. Det havde jeg ikke forestillet mig på forhånd.


liv marit skrev denne kommentar:
24-11-2011 23:55:27

For meg går den kun mot klokka.


Sune H Jensen skrev denne kommentar:
08-12-2011 17:59:29

LÆS
THE THREE FACES OF MIND
af Elaine de beauport

Og lær om vortex baseret matematik ifm energi ved marko rodin

EDUCATE YOURSELF FAMILY :)


Jacobn Hartmann skrev denne kommentar:
17-01-2012 12:17:16

Tjek den mest sindsygt oplysende video om højre/venstre hjernehalvdel ud her:
http://www.youtube.com/watch?v=UyyjU8fzEYU


Andreas skrev denne kommentar:
18-01-2012 12:22:02

Hvis jeg sidder og stirre ud i luften i nogle sekunder så vil damen skifte retning. Jeg tror det er fordi så slapper jeg ordenligt af og så plejer venstre hjernehalvdel som regel altid at tage over på mig. Jeg tænker også bedst hvis der er ro og jeg er dybt inde i mine tanker. Dem som ser damen med det samme, de må bare være dybt inde i sine tanker hele tiden og derfor bedre til at forstå en teori eller en opgave ja what ever.


Anne skrev denne kommentar:
18-01-2012 16:21:22

Danserinden skifter retning engang imellem... Så den kan I vidst ikke bruge til noget:S


Anne skrev denne kommentar:
18-01-2012 16:28:07

Ej jeg kan slet ikke forstå, at man hopper på den test da! Det er til grin!


Andreas skrev denne kommentar:
19-01-2012 02:20:14

Billedet er fup! det er 2 billeder som skifter indimellem.


hanne overgaard skrev denne kommentar:
06-03-2012 14:11:20

Det er fantastisk med den dansende kvinde, at man kan få hende til at danse hvilken vej man vil, og eller i hvert fald i teste, hvor man befinder sig i hjernen.
venligt Hanne


Kirsten Hurtigkarl skrev denne kommentar:
19-03-2012 16:13:20

Spændende testjeg synes at: "mod uret" ikke går hele vejen rundt, kan bedst følge den mod sols omdrejning via benene, medens det mere går som smurt, når det er med sols. Så hvad betyder mon det? At mine hjerneceller i v. side er døde eller...


CamillaJakobsen skrev denne kommentar:
01-04-2012 22:00:17

Jeg kan sidde og få hende til at skifte fra mod uret til med uret med 10 sekunders mellemrum hvis det er det jeg vil :/ Utrolig uhyggeligt man kan det. kunne slet ikke i starten, men jo mere jeg fokuserer jo hurtigere kan jeg få hende til at skifte retning.


m skrev denne kommentar:
09-04-2012 13:17:06

Jeg kan nemt få den til at skifte er det godt?


Til Leif fra Beate skrev denne kommentar:
09-04-2012 21:57:38

sjekk denne leif.
Prøv å lese litt tekst og se om du også får dama til å bytte retning.


janet skrev denne kommentar:
12-04-2012 15:08:38

tja.... hun danser begge veje og hun skifter også ben-
mod uret står hun på højre og med uret står hun på venstre.
har også prøvet sammen med min datter og vi får hende ikke til at vende på samme tid


Hadeel skrev denne kommentar:
22-05-2012 20:51:35

Jeg var ellers ret sikker på, at hun bevægede sig mod uret. Jeg læste kommentarene og fokuserede på hende i længere tid. Så bevægede jeg min venstre hånd, og pludselig skiftede hun retning. Nu kan jeg ikke skifte tilbage?


Hadeel skrev denne kommentar:
22-05-2012 20:55:47

Mod uret igen..


Line skrev denne kommentar:
30-05-2012 10:21:37

Det er da lidt snyd for hvis man kigger godt efter kan man se at hun drejer sig. Altså at computeren får hende til at dreje begge veje


Line skrev denne kommentar:
30-05-2012 10:21:38

Det er da lidt snyd for hvis man kigger godt efter kan man se at hun drejer sig. Altså at computeren får hende til at dreje begge veje


? skrev denne kommentar:
02-07-2012 20:35:42

jeg kan se hende dreje begge veje


? skrev denne kommentar:
02-07-2012 20:36:10

jeg kan se hende dreje begge veje


Kirsten Eldon skrev denne kommentar:
20-07-2012 02:20:32

Hva' så, min skat. Hvilken hjernehalvdel bruger du? Min den venstre er åbenbart helt tom!

Hav en dejlig dag, knus, Finni


Finn Eldon skrev denne kommentar:
20-07-2012 02:24:47

Nå, det forklarer jo alt, min venstre hjernehalvdel ER helt tom. Jeg troede, at jeg sendte en besked til min kone!


aron skrev denne kommentar:
24-07-2012 01:44:56

prøv at lukke øjne og forstil dig hun drejer den anden vej og så kig igen. det virkede for mig


Lise skrev denne kommentar:
28-07-2012 15:07:27

Har siddet og set hende danse sammen med min søn og datter - og vi ser hende danse begge veje alke tre - men vi ser ikke samme retning eller skift på samme tid - og vi er ikke lige gode til at "styre" hende ... Sjovt :-)


Kasper Andersen skrev denne kommentar:
14-08-2012 12:37:22

med uret


klaudia skrev denne kommentar:
20-08-2012 21:39:42

interessent teori... jeg kan se den dreje med og mod ur... men det er ikke matematisk system, den skifter mellem 18 og 38 omdrejninger


camilla skrev denne kommentar:
29-08-2012 22:00:10

nu har jeg kigget på hende danse i lang tid.. og kan KUN se hende dreje med uret. - også hvis jeg lukker og åbner øjnene og tæller til 18 og 38 :)


sarah hvid skrev denne kommentar:
01-09-2012 17:39:29

nu ved jeg ikke om jeg er den eneste, men jeg kunne bevidst skifte den retning hun drejede...? hvad betyder det så?


Thomas skrev denne kommentar:
14-10-2012 11:38:54

Jeg kan ikke se hun "drejer" nogen steder hen, Jeg ser hun hopper??


Thomas skrev denne kommentar:
14-10-2012 11:55:02

Nu står hun stille!


Thomas skrev denne kommentar:
14-10-2012 11:57:05

Nu er hun gået!! Kan det være min pc?


Thomas skrev denne kommentar:
15-10-2012 00:35:13

Nu er min PC væk!! Kan det vøre hende?


Isakmatras skrev denne kommentar:
20-10-2012 09:01:55

Hvis du tager din finger op over billedet og drejer den rundt i den retning du vil have figuren til at dreje rundt og samtidig bare fokusere på fingeren og hvilken vej den drejer så ser du at figuren drejer samme vej


Madleine skrev denne kommentar:
03-11-2012 20:11:04

Hun drejer at start med mod ure, hver gang jeg kigger ned til hendes skygge og tilbage til hende skifter hun retning og bliver ved med skifter så længe jeg kigge ned og op igen.


christa skrev denne kommentar:
13-11-2012 22:55:45

min mand er vist ikke styret af nogle hjernehalvdele, men af den nederste (køns)del-haha


vraa skrev denne kommentar:
22-11-2012 22:59:51

den kan jo kun dreje med uret... ellers ville figurens røv sidde på den forkerte side.. lorte test


vraa skrev denne kommentar:
22-11-2012 23:07:34

benet er "højre oppe", når det kører fra venstre til højre, hvilket beviser at det er længere væk i den bevægelse. benet er altså bagved aksen (det andet ben). dermed er det bevist at figuren drejer MED uret.


Michella skrev denne kommentar:
01-12-2012 03:35:58

Hvad betyder det hvis damen skifter retning regelmæssigt(Hun tager it par swing den ene vej og så den anden, med uregelmæssige intervaller)? Hvilken hjernehalvdel bruger man så?


Liza skrev denne kommentar:
03-12-2012 16:49:07

Jeg oplevede hun skiftede retning, efter jeg læste om de to hjernehalvdeles funktioner. Muligvis kan man selv kontrollere det...


ulrikke skrev denne kommentar:
08-12-2012 19:11:06

den erså sej


andreas skrev denne kommentar:
16-12-2012 22:10:14

Hvad hvis man først ser hendes danse med uret, og dernæst mod uret?


heidi skrev denne kommentar:
09-01-2013 23:48:41

Hmm der fik vi svaret :-)


jhon skrev denne kommentar:
29-01-2013 17:47:20

Hej,

Meget spændende, men hvad så, hvis man kan se danseren dreje med uret og mod uret ? for det kan jeg nemlig.


jhon skrev denne kommentar:
29-01-2013 17:48:00

Hej,

Meget spændende, men hvad så, hvis man kan se danseren dreje med uret og mod uret ? for det kan jeg nemlig.


Trine skrev denne kommentar:
18-03-2013 19:00:27

Hvordan kan man se andet end at hun drejer højre om.. !! .... er det en skrive fejl at de fleste ser at hun drejer venstre om??...


Betina skrev denne kommentar:
19-03-2013 07:26:21

total fed test.. specielt fordi jeg kan se hende snurre både mod og med uret...


Margrethe skrev denne kommentar:
19-03-2013 08:29:19

Den er lidt sjov! Jeg så hende først dreje den ene vej. Så læste jeg lidt tekst og så på hende igen. Så drejede hun den modsatte vej. Det skete flere gange, da jeg efterprøvede det :-)


Laila Rosenqvist skrev denne kommentar:
19-03-2013 09:16:20

Spændende indslag :)


jan falk schollert skrev denne kommentar:
19-03-2013 09:26:11

prøv lige denne - drejer hun højre eller venstre om :0)


jan falk schollert skrev denne kommentar:
19-03-2013 09:26:44

prøv lige denne - drejer hun højre eller venstre om :0)


Lilli skrev denne kommentar:
19-03-2013 09:41:06

jeg kan altså KUN se hende dreje med uret ... sjovt, at det skifter for jer andre!


Ditte-Marie Post skrev denne kommentar:
19-03-2013 10:01:22

Den er sjov. Lige en kommentar: Vi bruger jo alle begge hjernehalvdele for at kunne fungere. Jeg forestiller mig at denne test, hvordan den så end virker, måske viser hvilken hjernehalvdel man primært bruger når man kigger på billedet. En lille detalje, som jeg er blevet opmærksom på, er at nogle menesker, fortrinsvis de, der en venstrehåndede og har venstrehåndede mødre (altså genetisk betinget) kan have en hjerne, hvor funktionerne er byttet om. Det er tilfældet hos mig.


Rasmus skrev denne kommentar:
19-03-2013 10:06:47

Synes denne er interessant


Vivian Rosamunda Laurine Jensen skrev denne kommentar:
19-03-2013 10:16:47

Jeg ser hende dreje med uret og kan ikke se andet.


MathildaM skrev denne kommentar:
19-03-2013 10:17:41

Hvor er det vildt, at mennesker er så ens og at vi ser noget så forskelligt! Det bekræfter, at vi bliver nødt til at være gode til at kommunikere, så vi ikke bliver misforstået (f.eks. af en der kun ser danseren danse den ene vej).

Jeg har nu kigget på hende i 10 min. og hun skifter rundt næsten hver gang jeg blinker. Jeg har virkelig siddet og fokuseret. Først tror jeg ikke at det kan være rigtigt, jeg tror at "filmen" skifter, men finder hurtigt ud af, at det er med helt forskellige intervaller hun skifter i mine øjne og jeg kan se på kommentarerne herunder at nogle kun ser hende danse den ene vej. Menneske hjernen er så spændende.


NoorieLightseeker skrev denne kommentar:
19-03-2013 10:24:19

Jeg så den dreje begge veje, hvad betyder det? Er jeg så underlig og bruger begge dele... jeg bruger også venstre til at skrive med men højre til at skære med...


G skrev denne kommentar:
19-03-2013 10:59:41

Jeg bruger skiftevis højre og venstre hjernedel og hvis jeg kan bruge dem begge samtidig så er det det jeg helst gør


G skrev denne kommentar:
19-03-2013 11:01:50

Jeg bruger skiftevis højre og venstre hjernedel og hvis jeg kan bruge dem begge samtidig så er det det jeg helst gør jeg ville have skrevet 6+5 i resultatfeltet men blev bundet af hvad èn mente var det rette :-)


Grete Askjær skrev denne kommentar:
19-03-2013 11:40:13

Hun drejer skiftevis til højre og venstre. Det er ikke noget, jeg har nogen indflydelse på.


Lene Henriksen skrev denne kommentar:
19-03-2013 11:54:49

Rigtigt sjov! For mig skifter den af sig selv! - og jeg kan også skifte med vilje. Jeg tænker: hvordan har man fundet ud af at lave den test.


Laila skrev denne kommentar:
19-03-2013 13:00:23

Hun danser skiftevis den ene og den anden vej rundt


Nanna skrev denne kommentar:
19-03-2013 13:09:20

Jeg tænkte nok at jeg var en del af minoriteten i det her tilfælde.. Sjovt så godt som det passer på mig! Men har fået det at vide før, da jeg også er ualmindeligt god til at bakke med trailer osv, som også gerne skulle ligge til den højre hjernehalvdel, og som mange har svært ved.


Estrid Seegert skrev denne kommentar:
19-03-2013 13:42:53

Sjov lille test og spændende område.
Jeg ser danseren danse med uret.., det passer meget godt på mig :-)


Jens-Lars Zeeb Fleischer skrev denne kommentar:
19-03-2013 13:54:13

Pigen drejer med uret


Anne Ohm skrev denne kommentar:
19-03-2013 13:58:18

Jeg fik det til at ske ved at fokusere på standbenet og beslutte om det var højre eller venstre! Så drejer hun hver sin vej efter behov.


Margot skrev denne kommentar:
19-03-2013 14:19:54

What if she dnaces in both directions, everytime I look away and back she is dancing in a different direction :-)


govertz skrev denne kommentar:
19-03-2013 14:28:18

Den dansende figur er en sjov oplevelse, hvis min opfattelse af med uret er rigtig, så bruger jeg højre halvdel til at iagttage med, men det var netop en ide om at jeg ikke bruger højre halvdel der bragte mig til denne side, så min tanke er om det er en brugbar metode til at afgøre det med.


Freja skrev denne kommentar:
19-03-2013 14:41:51

Jeg kan skifte danserens retning ved at kigge ned og så kigge op igen)


ion skrev denne kommentar:
19-03-2013 15:26:27

hun danser begge veje, hun skifter efter lidt tid. for mig at se er det fusk. en plat test.....


Lotte Løve skrev denne kommentar:
19-03-2013 15:53:49

Sjov artikel... kan få den dansende til at dreje begge veje...Om det så betyder at man kan alt det der står under billedet? tja. Men en god hjernevrider der giver de grå masser noget at arbejde med.


Pia Bertelsen skrev denne kommentar:
19-03-2013 16:01:52

Jeg kan se hende dreje begge veje. Det første lange stykke tid drejede hun kun med uret. Jeg fik hende dog til at dreje i modsat retning ved at bruge mind hånd - jeg kørte den i modsat retning og vupsi så kørte hun den samme vej som min hånd.
Min søn prøvede også testen og han gjorde ikke noget og han så hende skifte retning bare ved at kigge på hende.


niels danhøj skrev denne kommentar:
19-03-2013 16:19:26

meget sjovt
jeg kunne få hende til dreje højer og venster


Heidi skrev denne kommentar:
19-03-2013 16:19:58

Damen danser for mig både med og mod uret. Hun skifter til gengæld også benet hun danser på, når hun skifter danseretning.


Stine Johansson skrev denne kommentar:
19-03-2013 18:48:40

Det må være snyd, hun drejer begge veje?


Inger skrev denne kommentar:
19-03-2013 19:30:54

Ser hun drejer begge veje. Står hun på venstre ben drejer hun MED uret, står hun på højre ben drejer hun MOD uret.


Jette Nordvig skrev denne kommentar:
19-03-2013 20:03:49

Hun drejer begge veje, først med uret et stykke tid så gik det pludselig mod uret. På et tidspunkt så jeg hende stoppe et meget kort øjeblik og derefter skifte retning.


Tine skrev denne kommentar:
19-03-2013 22:29:54

tak for en sjov test. Hvis jeg kort kiggede bort og atter kiggede på testen, så drejede hun med og derefter mod uret. Så det er åbenbart ikke kun endten, eller :-)


Saida Valimaa skrev denne kommentar:
19-03-2013 23:52:05

'Damen' drejer først til højre og skifter et stykke tid at dreje til venstre.


Saida Valimaa skrev denne kommentar:
19-03-2013 23:54:36

'Damen' drejer først til højre og skifter et stykke tid at dreje til venstre.

Jeg kan ikke få hende til at dreje. det animationen , som er lavet til at skifte retningen.


Nina Gissel skrev denne kommentar:
20-03-2013 19:33:47

Hvad betyder det så hvis jeg kan få hende til at danse både den ene og den anden vej nærmest på kommando.??


Dorthe skrev denne kommentar:
21-03-2013 07:21:17

Ej hvor sjovt, så først at hun drejet til højre og holdte lidt fokus og så drejede hun til venstre, som billedkunstner er jeg jo ellers virkelig meget i højre hjernehalv del, så det ser ud som om der er ligevægt nu, god dag


mads skrev denne kommentar:
21-03-2013 08:13:27

At denne test skulle kunne sige noget om dominans af højre eller ventre hjernehalvdel er desværre helt forkert.

Desuden er det helt forkert, at man kan dele op som om man enten bruger højre eller ventre halvdel. Det er snarer en metafor og ikke et videnskabeligt fakta.

mvh mads, Neuropsykolog.


Linda Benson skrev denne kommentar:
21-03-2013 08:50:06

Sjovt nok startede hun med at dreje mod uret. Lidt efter drejede hun med uret. Vil det så sige at jeg bruge begge hjernehalvdele nogenlunde lige meget?


eva skrev denne kommentar:
21-03-2013 10:22:22

jeg vaglte at optage hende på mit kamera i halvandet min, og noterede hvornår den skiftede side, men der jeg afspillede det igen for at se om,tiderne passede, var det helt umulig,den skiftede side hele tiden, så den er ikke fup er jeg overbevist om. prøv selv:)


Frank Sørensen skrev denne kommentar:
21-03-2013 16:26:06

Skæg test denne her og det er faktisk muligt at vende hende til hvad vej hun skal dreje ved at blinke med øjnene så kan jeg fåe hende til at danse fra side til side meget tankevækkende


Karin Jensen skrev denne kommentar:
22-03-2013 10:58:51

Det sjover er , at ved at flytte blikket fra den dansede kvinde og kigge på hende igen , kan få figuren til at rotere modsat . Dvs. For mig først med uret ,så mod uret og så med uret. Det er god hjernegymnastik .Prøv det


Carsten skrev denne kommentar:
22-03-2013 14:19:14

Dette er sjovt :-)


Michael skrev denne kommentar:
23-03-2013 08:10:57

Jeg tror det er fup,jeg kan kun få hende til at dreje med uret ...


Susanne-Emilie skrev denne kommentar:
25-03-2013 19:57:51

Jeg er enig med Anette! Synes ikke jeg kan bruge testen til noget, når danseren først drejer den ene vej og så den anden vej, hvis man kigger i laang tid!


jan falk schollert skrev denne kommentar:
02-04-2013 08:54:30

prøv lige denne - drejer hun højre eller venstre om :0)


jan falk schollert skrev denne kommentar:
02-04-2013 16:24:24

prøv lige denne - drejer hun højre eller venstre om :0)


ann skrev denne kommentar:
04-04-2013 07:19:38

sjovt, belv testet for mange år siden, og jeg bruger min hjerne 50/50


annette skrev denne kommentar:
04-04-2013 09:33:06

Jeg kan se at hun danser med og mod uret afhængig hvordan jeg fokuserer på hende


Jane skrev denne kommentar:
05-04-2013 01:39:27

For mig at se dansede hun faktisk irsk folkedans i en jordbærmark. Hvilken hjerne bruger jeg så? Den i foden eller den i øret?


anita skrev denne kommentar:
11-04-2013 12:43:41

jeg er højredominans, men kan ved at kigge på hendes fod skifte dominans.


Mette skrev denne kommentar:
09-05-2013 10:17:25

Fed test. Først drejede hun helt klart med uret. Læste så mange af kommentarerne, prøvede igen og stadig med uret. så læste jeg nogle af ordene som definerer brugen af venstre hjernehalvdel, og vupti, så drejede hun mod uret. Så gik der sport i det. Jeg prøvede at fokusere en smule skævt på danseren, sådan så der opstod to figurer ved siden af hinanden. I små split sekunder, er jeg overbevist om, at hun drejede begge veje! Fantastisk som vi er herre over vores egen hjerne :) hvis vi vil !


Angeli Nielsen skrev denne kommentar:
23-05-2013 09:58:04

Jeg kan ligemeget hvad jeg gør ikke få hende til at danse andre veje end med uret.. og har prøvet at fokusere på hendes fod, skyggen bla bla.. det fungere ikke.. og nu har jeg siddet og gloet på hende i en halv time! what the fuck?! mon adhd spiller ind?


Aedan skrev denne kommentar:
25-05-2013 20:21:27

Hvilken hjernedel bruger jeg hvis jeg bliver vildt irriteret over stavefejl i en artikel?


Marc Vincent Kltgaard skrev denne kommentar:
29-05-2013 02:02:27

Hmm... Testen som saadan er vidst ikke saerlig brugbar - jeg ser hende danse baade til hoejre og venstre. Desuden kan du "tvinge" dig selv til at se hvad du vil


Berit Willumsen skrev denne kommentar:
23-06-2013 08:54:56

For mig danser hun begge veje, jeg kan sidde og se hende skifte.


Scott Connor skrev denne kommentar:
03-08-2013 03:27:57

Jeg vil frydefuldt citerer et tidligere indlægs indhold: ''Dette er blot en omgang pseudo-videnskabeligt fæces!''

Denne kassable ''test'' misinformerer dig ikke kun, men sågar spilder din dyrebare tid. Jeg frekventerede denne artikel i håb om at forlade kløgtigere, men jeg endte med en dårlig smag i munden og en gigantisk skuffelse over menneskeheden. Håbet om rationale individer blev destrueret, da jeg var færdig med denne intetsigende og stupide test. Det er en krænkelse på folkets ærbarhed. Det er skamløst. Skribenten må lide af eksorbitant mindreværdskomplekser.

Jeg kan hermed erklære, at imbeciliteten har spredt sig som en pandemi. Vi kan ikke forebygge den masseødelæggende sygdom - stupiditet.

Jeg vil endog absolvere denne kommentar ved at fraråde ALLE at læse dette indlæg, da det vil efterlade jer som rekonvalescente mandfolk.


the infamous aran


Eliza skrev denne kommentar:
26-08-2013 12:43:38

Hun danser begge veje! bruger man så begge hjernehalvedele?

bare vent kig på hende, i lidt længere tid så danser hun den anden retning!


Helle Pedersen skrev denne kommentar:
20-09-2013 21:27:38

jeg har nu prøvet 3 gange og syntes at hun drejer med uret-)


marian skrev denne kommentar:
27-09-2013 08:41:26

Meget interessant dame. Ved et tilfælde fik jeg blot øverste halvdel af hendes krop på skærmen da jeg kom på siden (mod uret) da jeg fik hele figuren op (klart med uret) Halverede damen igen - hun skiftede retning ?????


marina skrev denne kommentar:
01-10-2013 18:07:26

det er sjovt for nor jeg læser og så hurtigt kikker op drejer hun mod uret men nor jeg bare kikker drejer hun den anden vej


Peder skrev denne kommentar:
05-10-2013 19:15:56

For mig drejer den højre 2 sek også venstre i sek ogsådan forsætter det? !


Steen Ravn Andersen skrev denne kommentar:
19-10-2013 08:25:14

Jeg så en gang en udsendelse om børn der var født med vand i hovedet. På scanninger kunne man se at midt i hjernen på dem var der tomt, kun vand. En dreng der var hårdt ramt havde kun nogle få procent hjerne tilbage der lå som en tynd ring under hjerneskallen. Alligevel fungerede han fint og havde et gennemsnit der svarer til 10 på high school.


sophia skrev denne kommentar:
23-10-2013 12:30:22

Ej det her er da for plat.... Ballarinaen skifter retning selv. Hvis man kigger længe nok skrifter hun selv retning helt uden at man selv prøver at skrifte hjernehalvdel....


Lone skrev denne kommentar:
27-10-2013 11:30:14

Giver katkat! ret - kan også få hende til at dreje mod uret ved at kigge på fodens skygge


Kya skrev denne kommentar:
13-11-2013 21:41:08

Kan udelukkende få hende til at danse med uret, an ikke skifte


Camilla Bertelsen skrev denne kommentar:
14-11-2013 01:15:22

Rigtig spændende artikel, som jeg for nyligt har følt en drift til at udforske nærmere. Jeg er dog ikke nået til din e-bog, men vil helt sikkert vende tilbage igen.

Jeg tog testen med danseren i dag d. 14.11.2013 , og danseren dansede klart mod uret ved første kig. Jeg prøvede at kigge på hende, som om hun dansede med uret, og pludselig dansede hun med uret. Testen tog højst et par minutter for mig - men grunden til at jeg interesserer mig for det, er fordi at jeg skriver med højre hånd, men laver stort selv alt andet (fx sport og boldspil). Det at jeg skriver med højre hånd, skyldes hverken at jeg blev tvunget til det som barn - tværtimod! Det har været helt naturligt for mig, at skrive med højre hånd, og laver stort set alt andet med venstre hånd. I øvrigt spiller jeg også fodbold med højre ben. Første gang jeg som barn blev opmærksom på det, var da jeg som en lidt ældre pige, begyndte at spille håndbold - da jeg jo selvfølgelig altid var bedst at have på højre halvdel ved målet på banen. Jeg spiser også omvendt med bestik - dette begyndte jeg at lægge mærke til, hvis der allerede var dækket bord. Jeg kan dog sagtens spise, som bestikket ligger, men det mærkes rigtig unaturligt for mig og lidt kejdet. :)

Grunden til at jeg rigtig kom til at ville udforske emnet nærmere er, at jeg + ( gruppen på et forløb jeg deltager i p.t.) hver mandag har en hel dag ovre i "salen", hvor vi bl.a. både spiller boldspil samt yoga i samarbejde med en fysioterapeut. Jeg har efterhånden fundet ud af, at jeg er vildt smidig, når vi laver nogle yogaøvelser med en stor bold, som vi sidder, ligger på, får den op på fødderne og fx også stillede os med nakken/ryggen imens vi havde bolden direkte op i vejret. Alle øvelserne foregik selvfølgelig ud i et..
Jeg blev virkelig overrasket over mig selv, for jeg er desværre ikke i særlig god kondition p.t. Jeg kunne slet ikke forstå, at de andre "bare" gave op, for jeg "gjorde jo bare", hvad fysioterapeuten sagde vi skulle gøre. Og næste dag var de andre vildt imponeret osv... så kom jeg til at tale med en på 'stedet', og tilfældigvis begynder vi at snakke om dette emne, og jeg fortæller hvad jeg har oplevet osv. Hun havde vist en søn, mener jeg hun sagde, som også brugte begge hænder som mig. Hun sagde at der var en definition/navn for det, som hed noget med krydsreaktion, kryds et eller andet, men hun kunne ikke huske det præcist. Er det noget, du kan be/afkræfte eller ved noget om også? :)
Mvh Camilla


Taus Dyrbjerg Andersen skrev denne kommentar:
14-11-2013 10:28:59

Efter spejlbilledet i gulvet at dømme, drejer hun højre om.


Lena Mortensen skrev denne kommentar:
17-11-2013 13:49:56

Tog lidt tid men fik hende til at danse i begge retninger, hun dansede dog hurtigere i første retning


Daniel G. Kristensen skrev denne kommentar:
24-11-2013 04:55:30

Jeg har siddet og studeret det lidt, hun drejer med uret for det meste, men jeg kan godt få hende til at skifte til at dreje imod uret og så holde den der i måske 20 sekunder så ryger hun tilbage igen og begynder at dreje med uret. Så kiggede jeg lidt og fandt ud af at hver gang jeg sidder og læste lidt under billede (HVER GANG) så skifter hun og drejer imod uret, så jeg går ud fra at man bruger venstre hjerne halvdel når man læser og når man bare sidder og kigger uden at koncentere sig om at hun skal dreje imod uret så drejer hun altså med uret.. Men ved ikke om der er nogen der ser hende hvor hun kun drejer imod uret?


Daniel G. Kristensen skrev denne kommentar:
24-11-2013 04:58:42

Jeg har siddet og studeret det lidt, hun drejer med uret for det meste ja men jeg kan godt få hende til at skifte til at dreje imod uret og så holde den der i måske 20-40 sekunder og så ryger hun tilbage igen og begynder at dreje med uret. Jeg har også kunne få hende til at skifte imod og så med lige efter uret og så med uret og imod uret igen kontra.. Nogen der har prøvet det?..


DanielGKristensen skrev denne kommentar:
26-11-2013 02:22:34

Hmm. Kigger tit herinde og prøver nu at fokusere på at få hende til at spinde imod uret når jeg ikke kigger herinde.. For lader til jeg bruger meget af min højre del så det skulle kunne være muligt at få det omvendte til at køre..


DanielGKristensen skrev denne kommentar:
26-11-2013 02:23:35

Hun svinger nu rimelig godt i stedet for at danse rundt..


Arnold skrev denne kommentar:
29-11-2013 10:08:46

Jeg ser begge retning hvor der skiftning være 5 sekunder. Hvilken del bruger jeg så?


Henriette Hansen skrev denne kommentar:
02-12-2013 15:40:49

Hej.

Jeg har taget testen vedrørende, om jeg bruger ventre eller højre hjerne halvdel.
Jeg undrer mig over resultatet ( right 72 % og left 28 % ), da jeg er rigtigt god til at løse opgaver og har løst en del Menza opgaver i bøger. Jeg har bl.a taget en svensk Menza test på nettet, hvor jeg blev anbefalet at tage adgangs testen hos en psykolog, da jeg temmelig sandsynligt ville bestå.De fleste Menza opgaver falder mig nemt.Dem jeg kan have problemer med at løse hurtigt er primtal og domino brik opgaverne ellers falder det mig nemt..Jeg troede derfor at jeg brugte venstre mest, har du en forklaring på dette.

Med venlig hilsen

Henriette Hansen.


Søren Boe Christensen skrev denne kommentar:
06-12-2013 12:59:34

Ligesom Henriette, er jeg også helt klart et logisk tænkende menneske men ser altså danseren danse med uret. Nu er jeg også diagnosticeret Aspergers, vi skulle alle være styret af venstre hjernehalvdel ifg denne fortolkning.


Dennis skrev denne kommentar:
07-12-2013 11:44:55

Kan se hende dreje både med og mod uret ??


Else Marie skrev denne kommentar:
16-12-2013 09:11:49

Jeg kan på ingen måde få hende til at danse mod uret.


Henning skrev denne kommentar:
16-12-2013 10:30:13

Griner højt... folk vil sgu da også narres..... det er da let at se at hun skifter "fodstilling" ... og drejer den anden vej lige pludselig ..... det er da utrolig at folk tror det er deres venstre/ højre hjernedel der bliver brugt ..... smiler stort.... vågn op .... og god jul.


Daniel G. Kristensen skrev denne kommentar:
19-12-2013 12:26:36

Herning du kigger forkert.. Jeg har lagt meget mærke til dette + at når jeg sidder sammen med flere personer af gangen, sker det er nogen ser hende dreje imod uret mens andre ser hende dreje med uret. Forklar den jeg er hvad det betyder.. Lyver disse mennesker?

- Jeg ser hende dreje mod uret konstant, men kan godt få hende til at dreje med uret.


Benjamin skrev denne kommentar:
21-12-2013 16:57:26

Hmmm.
Noget virkelig vrøvl da jeg så det drejede hun først med uret, lige efter 20 sekunder hvor jeg koncentreret mig, med fokus på hun kun skulle dreje mod uret blev det så gjort.
Jamen dog læg lig godt mærke til når hun drejer med uret så er højre arm oppe i luften, men når hun drejer mod uret er venstre arm oppe . Intet med hjernen at gør, programmeret show, eksempelvis 30 sekunder højre, 10 sekunder venstre.


henny munch skrev denne kommentar:
15-01-2014 13:14:30

Ved første kik, dansedehun mod uret, men hver gang jeg flyttede blikket ned på nederst fod, skiftede hun retning.


Else Mørk skrev denne kommentar:
07-02-2014 18:56:35

Spændende, jeg kan få hende begge veje ved at blinke. Er det noget rod?


Rebecca skrev denne kommentar:
14-02-2014 22:19:55

Det er så underligt det her. Jeg ser den dreje med uret, men hvis jeg så lukker øjnene, og tænker hvis den drejede den anden vej, og så åbner øjnene igen så ser jeg den dreje den anden vej!


Sofie Aarup skrev denne kommentar:
17-02-2014 02:02:11

Jeg kan godt se hvordan det kan være "forvirrende" hvis man kun fokuses på danseren, men hvis man ser på det hele billede så er det ikke svært at danseren skygge drejer mod uret. Så enten er det ikke gennem tænk eller også er det et trik billede.


anita skrev denne kommentar:
26-02-2014 22:05:18

Kan kun de hende dreje mod uret, altså mod venstre og kan på ingen måde få hende til at dreje med urets retning. Så underligt når det ifølge de fleste kommentarer, er urets retning som er den mest seende :-D


anita skrev denne kommentar:
26-02-2014 22:05:52

Kan kun de hende dreje mod uret, altså mod venstre og kan på ingen måde få hende til at dreje med urets retning. Så underligt når det ifølge de fleste kommentarer, er urets retning som er den mest seende :-D


anita skrev denne kommentar:
26-02-2014 22:10:00

Prøvede så lige at forstørre billedet op, og så lykkedes det endelig at få hende til at dreje med urets retning også :-)


Prema skrev denne kommentar:
18-03-2014 16:28:41

Jeg bruger som udgangspunkt min kreative hjernehalvdel og så hende dreje mod uret, men da jeg så begyndte at læse teksten under, så skiftede det og hun drejede med uret - og heldigvis kunne jeg få det til at skifte tilbage ved at focusserer på noget andet - virkelig interessant :-D


Jette skrev denne kommentar:
23-03-2014 20:40:35

Hvis du ser en dame der drejer højre om er det fordi du er venstrefodet. Det er de fleste ligesom de er højre håndede . Det er selvfølgelig også styret af hjernen, men det gør os ikke mindre sproglige eller mindre logiske eller mere kreative. Prøv at forestille dig at hun står på det andet ben.måske kan du også få hende til at snurre den anden vej.


Nadia skrev denne kommentar:
27-03-2014 16:41:14

Det med at tillægge højre og venstre hjernehalvdele forskellige "personligheder" på denne vis er noget vås! Der er ingen videnskabelig evidens for dette overhovedet. Det vides at hovedparten af alle personer har sproglige funktioner placeret i venstre hjernehalvdel. Men det betyder ikke, at de ikke benytter højre hjernehalvdel. Vi benytter hele vores hjerne, hele tiden. Det med de 10% er også en sejlivet myte. Selv under søvn er hjernen aktiv - bare på en anden måde.


Ditter Klarskov skrev denne kommentar:
25-04-2014 15:18:41

Jeg ser det som om hun drejer fra side til side, hvis jeg ser intenst på hende, ser jeg afslappet på hende, drejer hun med uret.


Andreas ravn skrev denne kommentar:
25-04-2014 17:37:43

Hun drejer for det meste med uret, men nogle gange tager hun også mod uret.


Mikkel skrev denne kommentar:
27-04-2014 15:43:46

jeg kan se dem begge


Mjbritt Bockhoff skrev denne kommentar:
30-04-2014 12:12:17

Hej
I kan rigtig "drille" dem som tager testen fordi dame på billedet drejer både med og mod uret, derfor kan man bruge begge hjerne halvdele.


Mathilde skrev denne kommentar:
27-05-2014 18:58:18

Jeg har det sådan at jeg kan stort set se hende dreje med uret men så drejer hun mod en omgang eller to. Dette giver ikke meget mening da jeg er i selvskab med en som kun ser mod uret og som kun ser med.


Mille skrev denne kommentar:
22-06-2014 22:51:49

Jeg kunne få hende til at dreje begge veje ved at kigge på den fod der rører jorden men det er meget mærkeligt?


Alexander skrev denne kommentar:
23-06-2014 03:04:23

jeg så testen, og så hun kørte med uret. så gik der et par sekunder, og så kørte hun den anden vej. derefter forsøgte jeg at kontrollere hvilken jeg syntes hun skulle dreje, og det virkede relativt nemt.


søren skrev denne kommentar:
03-07-2014 16:43:08

Prøv og se det på en pc skærm og så en tablet ved siden af, så kan jeg se hende dreje med uret og mod uret samtidig, jeg troede det var snyd for en skiftede rimelig ofte med og mod uret på en skærm


Daniel mark Nielsen skrev denne kommentar:
15-08-2014 13:33:23

Kunne selv bestemme hvilken vej, hun drejede rundt?


Mathias skrev denne kommentar:
22-08-2014 14:50:56

Hmm! Det er en meget sjov test, og jeg syntes først at jeg brugte højre hjernehalvdel da jeg mente at hun drejede med uret, men senere så syntes jeg alligevel at jeg så at hun drejede både mod og med uret. Kh Mathias a.k.a. MCBUEN. :)


Mathias skrev denne kommentar:
22-08-2014 14:52:30

Hmm! Det var ikke min hensigt at den samme besked skulle komme op tre gange.


Mathias skrev denne kommentar:
22-08-2014 15:19:17

Hmm! Hvad angår det med om hvor meget kapacitet man bruger af hjernen og bevidstheden kommer vel meget an på om der ligger noget plads til større kapacitet i Bevidstheden netop til større kapacitet og til at større kapacitet kan indtræde, og det samme med hjernen, for det kommer vel igen an på om der i hjernen også er noget plads til større kapacitet og til at større kapacitet kan indtræde. F.eks. kan man jo træne sin Bevidsthed og sin Hjerne på flere forskellige områder såsom hvis man gerne vil være bedre til Musik eller til Matematik ja så kan man jo eksempelvis hvis man har lyst til det, altså det bestemmer man jo helt selv søge at sætte sig bedre ind i materialet teoretisk, og tingene i praksis, også vil centeret for Matematik i Venstre Hjernehalvdel, og centeret for Musik i Højre Hjernedel vel med tiden udvide sig og vokse sig større i en hvis udstrækning, og ja ellers så vil nervebanerne og netværket jo også blive mere kompakt indenfor disse områder. En anden ting er at det kommer også meget an på hvor meget kapacitet der er i Bevidstheden, og ja også i Hjernen i forvejen: Og ja hvordan tingene udvider sig, bliver mere kompakte og eller vokser sig større alt afhængig af hvad man snakker om. Og ja igen det kommer også an på hvor meget kapacitet der er brug for set i forhold til det at blive klogere, fordi at det kommer jo meget an på om der er den kapacitet som der bør være i selve Bevidstheden og eller Hjernens centre, nervebaner og netværk som der bør være udefra hvor meget man har trænet disse legemer, men at større kapacitet kan indtræde indenfor de områder man bruger! Eller om der også kan indtræde kapacitet ind i det man ikke bruger, så man kan komme til at bruge dem.


Katrine Søby skrev denne kommentar:
04-09-2014 22:57:45

Elendig test
Hun danser rigtigt nok MED uret. Men når man scroller længere ned ad flere omgange, så ændres hendes bevægemønster, så hun drejer mod uret. Så 9 ud af 10 gange vil man svare med uret. Og selvsamme person vil den tiende gang (hvis man prøver til) også opleve det modsatte. Det er bla skyggen af hendes fod og armens drejninger, som indikerer retningen.
Syntes ikke det fortæller noget som helt brugbart.


Catalina Somer skrev denne kommentar:
05-09-2014 11:20:29

Hun danser først med uret og derefter drejer hun modsat - altså mod uret
Hun danser ikke samme vej hele tiden - så kan ikke lige se pointen med denne lille film.


Pia Lajer skrev denne kommentar:
09-09-2014 08:33:05

Både og ....Hun skifter jo retning hele tiden, først med uret, lige pludselig mod uret...så skifter hun igen ...
Hvad kan jeg bruge det til?
Sjov test


Pelle bo skrev denne kommentar:
14-10-2014 21:56:12

Først drejede hun med uret men så drejede jeg skærmen en halv omgang og så tilbage og var det mod uret


mig og min mor skrev denne kommentar:
16-10-2014 17:32:08

den drejer med uret


ellen pedersen skrev denne kommentar:
19-10-2014 08:48:05

hun danser med uret


Heidi Dyremose skrev denne kommentar:
10-11-2014 18:37:56

Interessant!


Tag jer samen skrev denne kommentar:
18-11-2014 22:50:42

Som Detektor på DR1 oplyste de enfoldige danskere om så er der intet der hedder at bruge højre og venstre hjernehalvdel. Man bruger den som helhed, mens visse evner bare er lokaliseret i bestemte regioner. Og det hedder fungereR.


KIRSTEN MEHL skrev denne kommentar:
30-11-2014 10:12:35

Jeg kan få danseren til at dreje både med og mod uret.
Hvad betyder det?


Mj skrev denne kommentar:
31-12-2014 03:47:26

Pigen på billedet er styret af en computer.. Mig og nogle venner kiggede på hende, og lagde mærke til, at hun skiftede retning på samme tid.
Så hende kan i ikke regne med.


Merete Mørup skrev denne kommentar:
08-01-2015 00:46:39

Hun skifter da mellem at danse både med og mod uret, som jeg ser hende.


ely skrev denne kommentar:
07-02-2015 15:00:55

Hvad er man så, hvis den danser lidt til højre og lidt til venstre, skiftenden hele tiden


Anne Grethe Pind skrev denne kommentar:
27-02-2015 10:07:16

Pragtfuld illustrativ og samtidig meget informativ beskrivelse af forskellen på venstre og højre hjernehalvdel


Emilie malmberg skrev denne kommentar:
15-03-2015 15:47:04

biologi


mia skrev denne kommentar:
17-04-2015 18:27:36

Du skriver om højere og vdnster hjerne del hvad så hvis man kan se af danseren danser begge veje og skifer vej under vejs hvad bruger man så af hjerne del


Benjamin Winchester skrev denne kommentar:
18-04-2015 10:42:21

Er det virkelig mig der får den til at skifte? Eller er det selve videoen der skifter? Det er helt ufatteligt at JEG kan det!


Robert skrev denne kommentar:
07-05-2015 14:17:31

Elsker kartofler


Roberta skrev denne kommentar:
08-05-2015 11:18:55

numse er = med Pølse


Robert Peng skrev denne kommentar:
08-05-2015 11:20:33

mange interessante svar man ved ikke om hun drejer med eller mod uret og dej der hedder Robert flot navn og jeg elsker også kartofler


Katja skrev denne kommentar:
12-05-2015 20:10:20

jeg kan skifte så hun danser begge veje rundt...
Hvad betyder det?


Mark Blangstrup skrev denne kommentar:
03-07-2015 20:46:10

I er forrykte. Hun danser med uret - selv hvis I kun så på hendes refleksion danser hun med uret. Logik: hun bevæger hele tiden sit højre ben til højre og dermed altid med uret.

At hævde at man kan se hende danse mod uret er forkert. I sådanne tilfælde har man et neurologisk problem. Det er den korrekt logiske del af ens hjerne, der kan registre at hun danser med uret og ikke den kreative del, som I hævder. Men nu er jeres kilde jo også angivet som 'Herald Sun'.

Desuden er man ikke styret af sine hjernehalvdel - man anvender ens egne hjernehalvdele.


Mark Blangstrup skrev denne kommentar:
03-07-2015 20:48:43

I er forrykte. Hun danser med uret - selv hvis I kun så på hendes refleksion danser hun med uret. Logik: hun bevæger hele tiden sit højre ben til højre og dermed altid med uret.

At hævde at man kan se hende danse mod uret er forkert. I sådanne tilfælde har man et neurologisk problem. Det er den korrekt logiske del af ens hjerne, der kan registre at hun danser med uret og ikke den kreative del, som I hævder. Men nu er jeres kilde jo også angivet som 'Herald Sun'.

Desuden er man ikke styret af sine hjernehalvdel - man anvender ens egne hjernehalvdele.


theresa Skov Jensen skrev denne kommentar:
18-08-2015 11:05:06

Det er en fin artikkel.
Dog må jeg fortælle at, den dansende pige, for mig personlig skiftevis drejer med- og moduret. Altså findes der mennesker der ikke kan udnytte denne test.
Måske der skulle være et indslag om den type hjerner?? hvor man benytter begge sider, alt efter behov.


Kirsten Trolle Nielsen skrev denne kommentar:
23-08-2015 12:19:38

med uret


Lone skrev denne kommentar:
23-08-2015 13:36:34

Jeg kan let skifte retning - i første omgang var den med uret - ved at blinke fik jeg den vendt - og tilbage igen… Hvad betyder det? Tak for en sjov test :-)


Birthe Svenningsen skrev denne kommentar:
24-08-2015 11:12:14

Hej
Efter at have testet mig selv er jeg kommet til den konklusio, at jeg bruger begge halvdele lige meget "tror" jeg, så det er jo godt nok for mig.

mvh Birthe


Dorthe skrev denne kommentar:
24-08-2015 11:39:07

Selv om jeg overvejende bruger højre hjernehalvdel, er det jo ikke ensbetydende med at jeg ikke bruger venstre...
Det spændende i det, synes jeg er om det er medfødt eller "tillært"...


Dorthe skrev denne kommentar:
24-08-2015 11:39:15

Selv om jeg overvejende bruger højre hjernehalvdel, er det jo ikke ensbetydende med at jeg ikke bruger venstre...
Det spændende i det, synes jeg er om det er medfødt eller "tillært"...


Helle D Madsen skrev denne kommentar:
24-08-2015 13:00:07

Jeg er og bliver " højreorienteret" Kan simpelthen ikke, på trods af forskellige forsøg, få hende til at danse mod uret. Derudover passer det meget godt på min personlighed :-)


Eriksen skrev denne kommentar:
24-08-2015 20:20:31

Haha. Griner nok.

Det er jo blandet animeret.
Kigger man og ser hun drejer med uret, så prøv at scrole ned så du kun kan se hovedet, til hun vender retning også se hele kroppen..

Whupti


annette skrev denne kommentar:
25-08-2015 10:56:27

Den drejer sg da begge veje.....:)
Er det en seriøs test? Jeg ser den dreje med uret det meste af tiden og så drejer den lige modsat i 3 sec og så fortsætter den med uret......


Stefanie skrev denne kommentar:
25-08-2015 11:04:26

Da jeg testede skiftede hun fra venstre til højre, uden at fokusere..


morten skrev denne kommentar:
25-08-2015 11:15:44

En rigtig sjov og interessant illusion, MEN den siger intet om venstre/højre hjernehalvdel ! En fjer bliver let til mange høns på internettet :-) !
https://en.wikipedia.org/wiki/Spinning_Dancer eller http://theness.com/neurologicablog/index.php/left-brain-right-brain-and-the-spinning-girl/


Henrik skrev denne kommentar:
25-08-2015 12:18:04

Hun drejer helt klart med uret og kan IKKE få hende i anden retning !!!!


Karen Rosenkilde skrev denne kommentar:
25-08-2015 13:48:35

Sjov test. Jeg så først danseren dreje med uret, kom til at se hendes skygge og så drejede hun mod uret. Pudsigt.


Bodil Jørgensen skrev denne kommentar:
25-08-2015 14:16:49

Vildt at opleve, når det skifter!
Det er da sjovt og meget interessant.


Susie skrev denne kommentar:
25-08-2015 16:39:58

arrgghhhhhh!' Både ældstebarnet og jeg ser hende skifte retning. Og vi kan betragte det samme billede og se hver sin retning. Spooky!


Marianne skrev denne kommentar:
25-08-2015 18:25:00

Meget interessant


Anja Trabjerg skrev denne kommentar:
25-08-2015 19:13:39

Jeg kan få hende til at skifte retning ved at skifte fokus. Hvordan kan det være?


Charlotte skrev denne kommentar:
25-08-2015 22:54:08

Hun drejer med uret

Hilsen FotogrAf Charlotte B-)


Hanne skrev denne kommentar:
26-08-2015 06:15:48

Ved første øjekast ser jeg hende danse mod uret. Men efter kort fokus danser hun med uret.
Sjov test, som viser, at når jeg stilles en opgave går 'opgaveløseren' straks igang, men vender sig snart til ' den kreative'


Iben Arvad Hansen skrev denne kommentar:
26-08-2015 08:47:13

Faktisk en lidt sjov test og det kom ikke bag på mig, hvilken halvdel jeg bruger mest. Med dit kendskab til mig, kan du så gætte, om det er højre eller venstre? Hvad med dig selv? Hilsen Lene


Annette Høgh skrev denne kommentar:
26-08-2015 16:24:17

Jeg troede først, at der blevet lavet sjov, for når jeg kigger på danseren skifter den hele tide. Så kører den mod uret, så med uret. Men min mand satte sig og kiggede på danseren og kunne kun se danseren gå med uret.


Cristel Lone Lammert skrev denne kommentar:
27-08-2015 11:32:28

Ja da jeg først så den dansene kvinde så hun ud til at danse mod uret , men et par sekunder efter skiftede hun til at danse med uret. Jeg kan ikke lige nu få hende til at danse mod uret igen .


Kisser Bjerregård skrev denne kommentar:
01-09-2015 08:14:18

Tak! Ser du damen danse venstre om, så prøv at lukke dit højre øje og se hvad der sker, og vise versa, ændres retningen? Hvis ikke så sørg for at du ikke sidder med krydsede ben, rejs dig evt. Op og støt på venstre ben og se med venstre øje. Leg lidt med at se med venstre/ højre øje, støt skiftevis på venstre og højre ben.
Kan anbefale bogen "Den dominante faktor" af Carla Hannaford.


Mads skrev denne kommentar:
04-09-2015 20:02:51

Tjek det her ud...


Flemming H. Brøtker skrev denne kommentar:
09-09-2015 21:54:33

Sjov måde at lave en dansende dame, som både kan dreje højre og venstre om!


Henrik Kristensen skrev denne kommentar:
13-10-2015 14:03:50

hun danser nod uret og jeg mangler venstre side og jeg kan næsten alt 12 i matematik er bare en af de ting jeg kan, så der er mange ting i det jeg er også venstre håndet det gør vist noget har jeg hørt


josefine skrev denne kommentar:
16-11-2015 11:30:34

hej, din artikel var super god, og jeg arbejder på et projekt i min skole om hjernen, så hvis du har tid ville du så måske sende en masse viden om hjernen.
mvh. Josefine
p.s du må gerne skrive det på dette nummer: 29912974


Anne skrev denne kommentar:
18-11-2015 23:28:01

Fup og fidus - hvis man gider kigge længe nok, ser man hurtigt at det er to animationer der er sat sammen. Når hun har drejet 20 omgange skifter hun ben, og drejer den anden vej rundt. Om nogle mennesker bruger højre del mere end venstre og omvendt, skal jeg ikke kunne sige. Men det kan denne test heller ikke!


emma skrev denne kommentar:
19-11-2015 12:09:08

jeg ser hende skifte vej. først kørte hun med uret, men så skiftede hun pludselig retning og så skiftede hun en gang mere efter det. Hvad betyder det?


Jacob skrev denne kommentar:
25-01-2016 11:32:34

Det er rigtig godt sagt


Birgit skrev denne kommentar:
06-02-2016 14:27:41

Først ser jeg med uret- så forsøger jeg at slå over til mod uret og med lidt træning kan jeg gøre det viljesmæsigt. Prøver flere gange og kan nærmest mærke skiftet mellem hjernehalvdelene.


Jannie Mette skrev denne kommentar:
19-02-2016 13:13:16

Danserinden skifter kurs, så det der jo næsten hjernevaskeri.
Godt forsøg alligevel :)


Maria skrev denne kommentar:
15-04-2016 19:20:27

Hvordan skulle man overhovedet kunne tage sådan en artikel seriøs, når den starter med grammatisk fejl i overskriften?! Det der med nutids r, er åbenbart for kompliceret..


Maria skrev denne kommentar:
15-04-2016 19:20:49

Hvordan skulle man overhovedet kunne tage sådan en artikel seriøs, når den starter med grammatisk fejl i overskriften?! Det der med nutids r, er åbenbart for kompliceret..


Anick skrev denne kommentar:
08-05-2016 13:45:05

Jeg kunne få den til at dreje begge veje uden at koncentrer mig, og jeg passer godt på begge de sider der står, hvad betyder det? at jeg bruger begge sider lige meget? jeg er 14 år og har altid haft det sådan..


Egil A. Frøysadal skrev denne kommentar:
26-10-2016 19:00:49

Der er stor forskel på højre og venstre hjernehalvdel. Selv er jeg "født kreativ" og fuld af fantasi, videbegærlig, tænker ud af boksen og har en meget stærk intuition.


kasper post jensen skrev denne kommentar:
02-12-2016 09:04:12

jeg kunne godt få hende til at skifte retning. har du flere af den her slags tests?


Ulrik Nordam skrev denne kommentar:
07-12-2016 20:59:47

Jeg kan se begge nu, men det kræver at jeg starter -180 eller 0
Drejer med uret, prøvede i lang tid om jeg kunne vende det om og i split sekunder drejede hun modsat, men jeg kan ikke fastholde det.

Prøvede at vende hovedet 90 og 180 grader så drejede hun mod uret …hmmm

Cool test

Ved at dreje hovedet 180 grader og meget langsom rette det op kan jeg fastholde mod uret indtil jeg er næsten i lodret …så vender det igen til med uret


Helle Jørgensen skrev denne kommentar:
11-12-2016 20:37:49

Jeg undrede mig over den drejende pige. Jeg ved jeg bruger højre hjernehalvdel meget, men den drejede mod uret. Men pludselig vendte hun. Jeg undrede mig og sad længe og lagde så mærke til, at hun er sat til st skifte. Så jeg regner ikke denne test.


Flore Gretha Petersen skrev denne kommentar:
08-01-2017 23:59:54

Først kørte den med uret ,så mod uret og så skiftede den ! Interessant !


Lise Friberg skrev denne kommentar:
09-01-2017 20:43:37

Jeg startede med at se figuren dreje høje om. Derefter kunne jeg så se at den dreje venstre om. Syntes at det er spændende eksperment.


Marrit Izabella Rogvi skrev denne kommentar:
10-01-2017 07:49:41

Sjov og tankevækkende øvelse. God energi i artiklen. På det personlige plan dog lidt skuffende, at jeg kun kan få danseren rundt mod uret i få sekunder og med stort indre pres :) God dag


Vibeke Holst skrev denne kommentar:
11-01-2017 07:11:26

Superfin test til manges overraskelse. Ja et bevidst skift mellem højre og venstre hjernehalvdel er ikke så svær og må være nødvendig for vores videre udvikling.


Vibeke Holst skrev denne kommentar:
24-01-2017 22:21:46

Kan skifte mellem både højre og venstre hjernehalvdel. God test.


heidi jensen skrev denne kommentar:
24-03-2017 08:16:37

kigger øjet en anelse ned på skyggen skifter danseren retning, sjovt nok kan jeg få hende til at danse både den ene og den anden vej lidt hurtigt efter hinanden.


ulrich skrev denne kommentar:
10-10-2017 13:14:19

Hvilken vej drejer hun?


Merete Wolfram skrev denne kommentar:
05-11-2017 00:40:00

Hun skifter danse retning undervejs.


Max Frederiksen skrev denne kommentar:
12-12-2017 16:55:58

Højre rundt baglæns


Holger Wiuff skrev denne kommentar:
28-12-2017 00:07:53

Jeg kan få hende til både at dreje med og mod uret. Vil jeg have hende med uret kigger jeg blot på hendes fod nærmest jorden og mod kigger jeg på hendes krop.
Jeg var lidt spændt på mit resultat da jeg for et år siden havde en blodprop i hjernens højre halvdel. Men der er tilsyneladende noget det fungerer i højre halvdel stadigvæk. Eller kan jeg uddrage den konklusion overhovedet? Interessant test!


Iben Møller skrev denne kommentar:
17-01-2018 21:02:50

Jeg tænker om det er et trickspørgsmål/kejserens nye klæder? Jeg ser det som om hun skifter retning med korte mellemrum - dog drejer hun mest med uret...


Kath skrev denne kommentar:
24-01-2018 22:58:38

Skifter hun ikke selv retning efter ca 20 sekunder?


Rasmus Andersen skrev denne kommentar:
13-05-2018 15:10:06

Der er så mange forkerte ting i denne her artikel. For det første er danseren ikke et bevis på om man bruger højre eller venstre hjerne halvdel. Desuden er det absolut ikke sandhed at vi kun bruger 10% af vores hjerne. Man skal kun lige åbne en studiebog om neurovidenskab for at finde ud af, at det ikke er rigtigt. Se også dette link om danseren: https://well.blogs.nytimes.com/2008/04/28/the-truth-about-the-spinning-dancer/

Pseudovidenskab som dette er ikke en god ting. Det gør kun folk dummere


Michael Bennett skrev denne kommentar:
16-09-2018 20:41:22

Interessent


Linette skrev denne kommentar:
23-09-2018 14:33:52

Jeg kan skifte mellem retningerne!


Peter Petersen skrev denne kommentar:
09-10-2018 20:34:12

Nem, hurtig og meget overraskende for mig.
I første omgang dansede hun med uret.
Koncentrerede jeg mig dansede hun mod uret i anden omgang.Skræmmende for mig at kunne skifte!!!!


Winnie skrev denne kommentar:
09-10-2018 21:17:41

For mig danser hun begge veje, først jeg så på hende dansede hun med uret, jeg kikked væk et kort sekund, og da jeg kikkede på hende igen så dansed hun mod uret, hvordan skal jeg lige tolke det ??


Hanne skrev denne kommentar:
10-10-2018 09:26:20

Uanset hvor meget jeg stirrer, så danser hun med uret)
Jeg troede i øvrigt, at forskningen havde forladt forestillingen om højre og venstre hjernehalvdel.


Elin skrev denne kommentar:
06-11-2018 14:53:30

Jeg vil ikke kommentere. Jeg bruger min hjerne dele 50/50.er der andre som jeg?


Elin skrev denne kommentar:
07-11-2018 09:32:16

Min hjerne er 50/50. Klades det noget?


Elin skrev denne kommentar:
07-11-2018 09:32:44

Min hjerne er 50/50. Klades det noget?


flora ofelia hofmann lindahl skrev denne kommentar:
11-01-2019 08:17:36

hej


Elisabeth König skrev denne kommentar:
26-01-2019 19:59:55

Hvad vej drejer hun?


Kis skrev denne kommentar:
27-02-2019 12:57:23

Min hjerne er også 50/50 - vil også gerne vide hvad det kaldes?


Annemarie skrev denne kommentar:
24-04-2019 23:02:43

mærkelig oplevelse! ser begge retninger på skift ....
hvorfor mon?


Helena Larsen skrev denne kommentar:
02-05-2019 19:55:42

Hvis du ser danser skifte imellem de to retninger vil det så sig du kan skifte hurtiger imellem din venstre og højre hjerne del?


Kirsten skou skrev denne kommentar:
13-06-2019 10:59:15

Ej hvor er den spændende at kikke på...
Jeg er helt klart en ‘højredrejet ‘ men pudsigt nok kan figuren lige pludselig skifte ganske kort. Så min hjerne kan åbenbart skifte fra side til side, er meget spændt på at vise den til familien og se om mine forudanelser passer !!


henning skrev denne kommentar:
21-10-2019 16:31:55

Tak. PS. I nutid hedder det kommentereR og fungereR. Desuden: "...for at faa nogLE ideer". Men selv danskere begaar ofte slige fej.


henning skrev denne kommentar:
21-10-2019 16:33:51

Tak. PS. I nutid hedder det kommentereR og fungereR. Desuden: "...for at faa nogLE ideer". Men selv danskere begaar ofte slige fej.


Kenneth M Nielsen skrev denne kommentar:
24-04-2020 18:59:48

Tak for et godt input, der hjælper på vejen i forståelsen af hjernen, og omverdenen som man også "prøver" at forstå.


Ulla Tygesen skrev denne kommentar:
04-06-2020 22:44:03

Jeg ser, at hun danser med uret og vender og danser mod uret.....??????


Gitte skrev denne kommentar:
02-07-2020 19:10:11

Sjov og let test og god forklarende test.


Gitte skrev denne kommentar:
02-07-2020 19:10:22

Sjov og let test og god forklarende test.


Susanne nielsen skrev denne kommentar:
02-07-2020 19:28:24

Hej Alun
Det er en sjov test, jeg kan se hende dreje begge veje, så jeg må jo bruge både venstra og højre hjerne, måske fordi jeg både dyrker yoga og Tai Chi. God dag til dig
Bh Susanne


elena jacobsen skrev denne kommentar:
02-07-2020 19:37:11

Ja, men hun skifter jo mellem at dreje den ene og den anden vej. hvad betyder det?


Bent Nissen skrev denne kommentar:
02-07-2020 20:04:54

Omdrejningsretningen skifter af og til hos mig. Hvorfor ?


Jens skrev denne kommentar:
03-07-2020 00:24:04

Jeg kan få danseren til at skifte retning.
Hvad betyder det så?
Venlig hilsen


Jean skrev denne kommentar:
02-04-2021 10:32:14

Jeg har brug for at få underbygget at danseren danser samme vej hele tiden. I mine øjne, så skiftes hun til at stå på højre og venstre ben og dermed også i hvilken vej hun drejer rundt.


Jean skrev denne kommentar:
02-04-2021 10:32:23

Jeg har brug for at få underbygget at danseren danser samme vej hele tiden. I mine øjne, så skiftes hun til at stå på højre og venstre ben og dermed også i hvilken vej hun drejer rundt.


aadwd skrev denne kommentar:
08-06-2021 09:28:04

dwadawda


Lisbeth Engholm Jessen skrev denne kommentar:
20-10-2021 12:19:06

Jeg er i stand til at skifte mellem højre og venstre. Nu har jeg prøvet to dage i træk. Tror måske er der lidt mere højredrejning end til venstre. Men hvad får jeg ud af det, hvad kan jeg bruge det til? Det har jeg ikke helt forstået.


Trine skrev denne kommentar:
10-12-2021 16:02:50

11


Frank skrev denne kommentar:
21-01-2022 16:45:18

Jeg kunne ikke lade være. Din site dukker op nedenunder flere videnskabelige artikler afmonterer forskellene mellem højre og venstre hjernehalvdel og selvom det er en sejlivet myte burde du måske læse lidt op. Bare en tanke fra begge halvdele.


Lily skrev denne kommentar:
30-09-2022 10:01:00

Når jeg ser på danseren, kan jeg skifte fra den ene til den anden retning. Det samme gælder når jeg skal bruge hænder, kan bruge dem begge. Jeg er musiker. Hvad betyder det så?


Marianne skrev denne kommentar:
27-01-2023 15:25:10

Hvad nu hvis man er ambidexteriøs?
Altså kan skrive/arbejde med begge hænder.

Jeg er mest styret af h side, men skriver (“tvunget” som barn) med højre hånd. Kan imidlertid associere med en del under v sides kendetegn. Fx mønstergenkendelse og sprog. Eller det er faktisk de eneste, resten er tillært (og glemt igen/jeg skal anstrenge mig for at beherske det).

Tak for din artikel. Spændende!


Nadia kristensen skrev denne kommentar:
09-01-2024 02:16:33

Jeg hedder Nadia, jeg så hende danse med uret , både meget begge øjne, bare venstre øje og bare højre øje,


Jette Jacobsen skrev denne kommentar:
26-08-2024 23:57:31

Danseren danser først den ene vej og så den anden.
Jeg synes, det er utroværdigt at lave en test på denne måde.
Eller - måske bruger jeg “bare” begge hjernehalvdele?


Jette Jacobsen skrev denne kommentar:
27-08-2024 16:24:50

Danseren danser først den ene vej og så den anden.
Jeg synes, det er utroværdigt at lave en test på denne måde.
Eller - måske bruger jeg “bare” begge hjernehalvdele?


Lise Lund skrev denne kommentar:
29-10-2024 19:38:04

Kære Jer. Først drejede hun med uret, så skiftede hun og drejede imod uret, så skiftede hun igen og igen og igen :) Men man er vel bedst synkroniseret i hjernen, hvis man kan skifte hele tiden, som man selv vil - eller måske ligefrem se begge veje på een gang :)


Lise Lund skrev denne kommentar:
29-10-2024 19:38:08

Kære Jer. Først drejede hun med uret, så skiftede hun og drejede imod uret, så skiftede hun igen og igen og igen :) Men man er vel bedst synkroniseret i hjernen, hvis man kan skifte hele tiden, som man selv vil - eller måske ligefrem se begge veje på een gang :)


solveig skrev denne kommentar:
29-10-2024 20:02:45

Hej Jeg oplever at hun danser begge veje dvs når jeg kigger efter ca 10 sek så skifter hun retning !!!


solveig skrev denne kommentar:
29-10-2024 20:02:53

Hej Jeg oplever at hun danser begge veje dvs når jeg kigger efter ca 10 sek så skifter hun retning !!!


Gitte skrev denne kommentar:
29-10-2024 22:10:42

Kvinden danser da skiftevis med og mod uret


Gitte skrev denne kommentar:
29-10-2024 22:12:18

Kvinden danser da skiftevis med og mod uret


Frank skrev denne kommentar:
30-10-2024 13:44:32

Er altid nysgerrig på ny udviklende viden.


Dorte Hoff Erichsen skrev denne kommentar:
03-11-2024 20:04:17

Hej Alun
Jeg fik ikke fat i, hvilke sygdomme Bruce Lipton sagde var arvelige. Vil du hjælpe mig med at opklare det?
På forhånd tak.
De bedste hilsner
Dorte


Ina skrev denne kommentar:
12-11-2024 18:53:54

Når jeg lader blikket glide oppefra og ned, så drejer figuren højre om
når jeg lader blikket glide nedefra og op, så drejer figuren venstre om
jeg kan let ændre retningeno)


Dorte Hoff Erichsen skrev denne kommentar:
12-11-2024 21:18:49

Hej Alun
Jeg fik ikke fat i, hvilke sygdomme Bruce Lipton sagde var arvelige. Vil du hjælpe mig med at opklare det?
På forhånd tak.
De bedste hilsner
Dorte


Mia skrev denne kommentar:
13-11-2024 06:36:51

X


Ingelise skrev denne kommentar:
13-11-2024 17:15:56

Spændende test.
Når jeg fokuserer på danseren, danser hun mod uret, men jeg kan få hende til at danse både den ene og anden vej. Holder jeg for det højre øje/ ser med venstre, danser hun mod uret og ser jeg kun med højre øje, danser hun med uret


Helle skrev denne kommentar:
14-11-2024 23:55:07

Sjov test - hun skifter retning hele tiden for mig - Hvis jeg blinker eller kigger væk, så er retningen skiftet igen. Har også leget med at koncentrere mig om noget og så slappe af. Det kunne også lave skiftet frem og tilbage. Troede først det skiftede i videoen, men min mand ser kun hun danser mod uret, så det blev afkræftet :)


Heidi skrev denne kommentar:
16-11-2024 14:40:56

Hun skifter retning. Det er ikke mig der får hende til det. Det gentager sig.


Kom med din kommentar

Mest læste i Livsstil

Gode tilbud og økologiske produkter - besøg vores shop

Go left in offers Go right in offers
Alun.dk Hestetangsvej 58 3520 Farum info@alun.dk
Sitemap Kontakt Om Alun.dk Persondatapolitik Betingelser Smiley