7 kraftfulde, hurtige og lette trin til at reducere dit stressniveau nu!

Skrevet 25-11-2008 af Alun Biggart - Print - Send til en ven -

7 kraftfulde, hurtige og lette trin til at reducere dit stressniveau nu!

Et stigende antal af os bliver påvirkede af stress, hvilket resulterer i en øget forekomst af sygdom og ulykkelighed. Men det behøver ikke være sådan. Her er 7 kraftfulde, hurtige og lette trin, som du kan bruge til at til at reducere dit stressniveau nu!


 

1.The Law of Attraction: “Du bliver hvad du tænker”.

Hvis du ønsker at reducere din stress og erstatte den med glæde er det meget vigtigt, at du forstår ”The Law of Attraction”.

Når du gør det, vil du se lyset og vågne op i en fantastisk ny verden, hvor du styrer dit liv, din glæde og din skæbne. At se lyset vil tillade dig at begynde at tage ansvar for dine stress producerende omgivelser og begynde at skabe den fred og glæde, du er født til at have inden i dig.

The Law of Attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Jeg vil gerne understrege dette udsagn fordi det virkelig er nøglen til succes i livet. Lad os se på denne sætning: “Du bliver hvad du tænker på”.

Hvad betyder det egentlig?

Ganske enkelt, Universet vil bringe det ind i dit liv, som du fokuserer på. Så for at reducere eller eliminere din stress eller for at blive glad og have succes eller opnå noget, du har brug for, skal du fokusere positivt på det, du ønsker, der skal ske, ikke på, hvad du ikke ønsker, der skal ske.

”Mere af det samme giver mere af det samme” så hvis du konstant bruger din energi på negative tanker eller fokuserer på, hvor stresset eller ulykkelig, du er, vil du blot skabe mere stress og ulykke i dit liv.

Men hvis du erstatter de negative tanker med positive som dine drømme eller mål, vil du opleve en fantastisk forandring.

Dette er hovedårsagen til, at dine forbilleder er, som de er, eller har opnået det, de har; de fokuserer på den succes, de ønsker og tænker positivt på de gode ting, de ønsker at opnå i livet. Så tag fra nu af din skæbne og alt, hvad der sker dig i dine egne hænder.

Tag ansvar for dine tanker; begynder du at tænke negativt, så erstat disse tanker med positive, fokuser på de ting, du ønsker, der skal ske dig, ikke på det, du er bange for.

Du kan kun tænke på én ting af gangen, så du kan beslutter dig for at fokusere på problemet og skabe mere stress eller fokusere på løsningen.

Husk, universet lytter og “The Law of Attraction”er ALTID i funktion.

2. Lev i nuet og nyd dette øjeblik

Mange folk bliver stressede over eller tænker ofte på ting, som de ikke kan ændrer. Hvis du ikke er i stand til at arbejde på løsningen nu, så lad vær med at bekymre dig omkring de problemer, som du ikke kan gøre noget ved.

En bedre strategi er at være tilstede i nuet. Lev i nuet og nyd øjeblikket.

Nuet er alt vi har. Fortiden er fortid og den kommer ikke tilbage. Fremtiden er her ikke endnu og i alle tilfælde, så vil fremtiden også blive nuet.

Jeg her personligt fundet ud af, at jeg øver mig i at være i nuet, når jeg gør ting såsom at lege med min børn. Bare nyde at være i nuet og ikke bekymre sig om arbejde osv. Jeg begynder virkelig at slappe af.

Så kom i gang med at være tilstede i hvad du laver. Lev i nuet og nyd øjeblikket. Trods alt, så er nuet alt vi har, og vi kan aldrig være sikre på hvad fremtiden vil bringe. 

3. Træk vejret korrekt

Dyb, afslappende og korrekt vejrtrækning er en hurtig, nem, effektiv og GRATIS måde at stresse af på. Men de fleste mennesker trækker vejret forkert og dette kan faktisk øge deres stressniveauer.

Men hvordan trækker man vejret korrekt? Du skal bare trække vejret ind gennem næsen og ud enten gennem næsen eller munden.

Dit åndedræt bør være dybt, langsomt, rytmisk og afslappet, aldrig forceret. Lad din mave udvide sig når du ånder ind og lad muskulaturen trække luft ind i lungerne.

Et korrekt åndedræt vil reducere dit stressniveau, give dig mere energi og vil reducere dine chancer for at blive syg. Din krop, sjæl og ånd vil belønne dig for dine anstrengelser ved at falde til ro, og du vil blive mere afslappet.

For mere information om den helende kraft ved vejrtrækning, så klik ind på denne artikel: www.alun.dk/Vejrtraekning

4. Brug afslappende musik og giv slip på stress

Der er stigende mængder af forskning, der viser de positive effekter ved musik. Jeg har for nylig mødt en dansk musiker kaldt Jacob Gurevitsch. Jacob har skabt nogle fantastiske CDer kaldet Quiet Please, som et resultat af den alvorlige stress, som han selv oplevede for et par år siden.

Disse CDer er så gode, at forskere og stresseksperter nu studere fordelene ved dem.

Jeg lytter faktisk til en af dem imens jeg skriver denne artikel, da de også er fremragende til kreativt arbejde.

Så hvorfor ikke putte en CD på og træk vejret naturligt på samme tid.

Se det er en kombination, der vil smelte væk enhver stress du har.

Klik her, for at læse mere omkring Quiet Please: www.alun.dk/shop/quietplease.asp

5. Få nok søvn.

Mangel på søvn er en af de værste og mest stressende ting, vi kan byde vores krop. Vi har brug for mindst 8-9 timers søvn hver nat, men de fleste af os får max 7 timer. Får du ikke nok søvn, giver du ikke kroppen mulighed for mentalt og fysisk at forynge sig selv.

Det bedste tidspunkt for din krop at sove på og lade op er mellem kl. 22 og 06, så hvis du går i seng omkring midnat mister du vigtig kvalitetstid til foryngelse.

Eksperter mener, at 1 times søvn før midnat tæller for to timers søvn efter midnat. Når du er veludhvilet har du ikke blot mere energi og mindre risiko for at blive syg, du vil også være bedre i stand til at håndtere stressende situationer. Så prioritér hvile og sluk lyset kl. 22!

Igen, her er en anden gratis måde at reducere stress!

Hvor ofte er du vågnet op efter en god nats søvn, hvor du opdagede at det store problem som stressede dig i virkeligheden ikke være så stort som du troede?

Klik her og lær hvordan du kan få en fantastisk nattesøvn: www.alun.dk/sov

6. Spis rigtigt.

Man kan ikke komme uden om, at “Du er hvad du spiser” og det, du spiser, kan have stor indflydelse på din evne til at bearbejde situationer, der forårsager stress. Jo sundere, du spiser, des sundere bliver din krop, og jo bedre er du rustet til at håndtere din stress.

Du er fra naturens side skabt til at spise kød, fisk, æg, grøntsager, frugt, nødder og frø og kun drikke rent vand og intet andet! Lever du efter dette 80% af tiden, vil du være godt på vej til at få en sund krop, der bedre kan modstå stress.

Følg rådene i kostsektionen her på hjemmesiden, for du behøver al den energi og mentale styrke, du kan få ved at give din krop den rigtige ernæring.

Her er en fremragende artikel, så du kan komme i gang: www.alun.dk/sund-kost-ernaering-i-gang-med-at-spise-sundt.asp

7. Stresslindrende øvelser: Træning og Tai Chi.

Fysisk aktivitet hjælper dig ikke blot til at lindre den øjeblikkelige stress, du føler, fordi det hjælper dig til at tænke klarere, det giver dig også øjeblikkeligt velvære, og det kan også hjælpe din krop til at være bedre forberedt på fremtidig stress ved at gøre dig sundere og fysisk stærk.

Det velvære, du oplever, mens du udfører øvelserne, fremkaldes af naturligt beroligende kemikalier kaldet endorfiner, der frigives i hjernen og giver dig dejlig afslapning og foryngelse.

Hemmeligheden er at få lige nøjagtigt nok af den rette træning og ikke mere. 3-5 gange om ugen træning lindrer stress og giver dig en bedre nattesøvn.

Men vær sikker på, at du tillader din krop at restituere sig fuldstændigt efter hvert træningspas, ellers risikerer du overtræning, et svækket immunsystem og øget stress.

Prioritér altid vægttræning frem for konditionstræning, da det har flere helbredsfremmende virkninger som at vedligeholde eller øge muskelmasse, hvilket bl.a. stimulerer kroppen til at forbrænde fedt og i øvrigt til at holde sig selv sund.

Udstrækning af stramme muskler er også en god måde at stresse ned og til at afslappe spændte muskler.
Tai Chi og Qi Gong (udtales “chi gung”) er traditionelle kinesiske øvelser, der er meget effektive til at hjælpe dig til at slappe af og stresse af. De er baseret på to ideer:

1. Energi kaldet qi eller chi strømmer gennem kroppen ad "energi veje" kaldet meridianer. Hvis strømmen af chi blokkeres eller kommer ud af balance et sted på vejen, kan du blive syg. Man dyrker tai chi og qi gong for at øge energien (chi eller qi) og forbedre helbredet ved hjælp af blide, yndefulde, gentagne bevægelser.

2. Alt i naturen, herunder din krop, består af to modsatrettede kræfter kaldet ”yin” og ”yang”. Når disse kræfter er i balance giver det godt helbred. Man udfører tai chi og qi gong bevægelserne for at forsøge at genoprette kroppens balance mellem yin og yang.

Tai chi består af en række øvelser, der enten udføres meget langsomt eller meget hurtigt for at flytte kroppens chi. Man bruger tai chi som en metode til at kombinere meditation og bevægelse og dermed forbedre og vedligeholde sit helbred.

Qi Gong involverer forskellige bevægelser som du kan udføre i en hvilken som helst rækkefølge. Nogle almindelige Qi Gong bevægelser er at løfte og sænke armene, at bevæge hovedet fra side til side samt at gnubbe sine ører, fødder og hænder.

Tai Chi og Qi Gong er ikke blot fantastiske til at reducere stress, de kan også forbedre holdning, balance, koordination, udholdenhed og smidighed samt hjælpe til at vedligeholde godt helbred og livskvalitet.

Hvis du ikke ved, hvordan du udfører Tai Chi og Qi Gong, hvorfor tager du så ikke en ganske simpel gåtur i naturen. Beundr træerne, lyt til fuglesangene og naturligvis træk vejret korrekt! 

Konklusion

Arbejde, forhold, skole, studier, personlige eller familiære helbredsproblemer, økonomiske problemer, ja selv positive begivenheder som bryllupper eller et nyt barn, der kommer til verden, kan være stressende.

Det vigtige er, hvordan du håndterer situationen. Stress bliver først negativt når DIN REAKTION er negativ. Faktisk er stress en fuldstændigt selvskabt plage. Det er den måde, du reagerer på stress, der skaber en negativ reaktion i din krop.

Du kan vælge ikke at blive stresset eller at se på det positive i en given situation. Det er i virkeligheden den måde, du ser på verden, der er vigtig; Er glasset halvtomt eller halvt fyldt? Hvor negativ eller hvor positiv en reaktion på stress er, er afgørende for, hvor meget emotionelt oprør og skade der vil blive forårsaget på din krop og dit sind.

Det er dig, der vælger, om du vil være stresset eller ej, om du vil beklage dig og lade livets udfordringer besejre dig, eller om du vil være positiv, glad og sund og rask!

Det vigtigste at forstå, ikke blot i forhold til stress men i forhold til alt i livet, er:

The Law of Attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Dette er ganske enkelt den mest magtfulde og fantastiske sætning, du nogensinde vil få at læse. Men du skal ikke bare læse den. Du skal lukke den ind i din bevidsthed og dit hjerte. Begynd med det samme på at tage ansvar for dit liv, dine handlinger og dine tanker. Fordi alt hvad du tænker på, tror på og føler for bliver til din virkelighed.

For at få Law of Attraction til at arbejde for dig, skal du gentage for dig selv de ord, billeder og tanker, der stemmer overens med dine drømme og mål og du vil på den måde trække dem ind i dit liv.

En af de fantastiske ting ved mennesket er, at vi bestemmer over vores egen fremtid. Vi er personligt ansvarlige for alt hvad der sker os. Vi har stor magt fordi vi bliver til det, vi tænker og tror på; så fokusér på de gode ting, der sker dig og vil ske dig, sæt positive mål.

Så tag ansvar for dine tanker, nyd nuet, lyt til afslappende musik såsom Quiet Please, bevæg din krop, gå i seng til tiden osv. og du vil være på det rette spor mod et liv fyldt med sundhed og glæde og uden stress!

Klik her for at se resultatet af vores stresstest med flere end 22.800 deltagere:

www.alun.dk/nyhed-Nyt-Stressstudie.asp

Tag testen nu. Klik her for at se om du lider du af stress?

www.alun.dk/stresstest.asp 


Jeg værdsætter, at du vil besøge min side og læse denne artikel. Hvis du kan lide artiklen, så klik på DEL nedenunder så vi sammen kan sprede budskabet.

 Jeg elsker, når folk kommentere på mine artikler, så brug formular nedenunder.

Kom med din kommentar

Navn:*
E-mail:*
Kommentar:*
5 + 6 =*

Kommentarer:

 Ingen kommentarer endnu - kom med din kommentar.

Kom med din kommentar

Mest læste i Nyheder

Gode tilbud og økologiske produkter - besøg vores shop

Alun.dk Hestetangsvej 58 3520 Farum info@alun.dk
Sitemap Kontakt Om Alun.dk Persondatapolitik Betingelser