Januar UDSALG: Brug koden Happy 2020 i indkøbskurven (kampagnefeltet) og få 25% EKSTRA rabat ved køb over 1.000 kr.

Svineinfluenzaen: Hvordan beskytter du dig mod influenza a?

Skrevet 05-05-2009 af Alun Biggart - Print - Send til en ven -

Svineinfluenzaen: Hvordan beskytter du dig mod influenza a?

Tør du kysse en gris, som er smittet med Influenza A - H1N1 virus? JEG tør godt! I denne artikel vil jeg fortælle dig sandheden om Influenza A - H1N1 virus og give dig vigtige råd om, hvordan du også kan blive fri for din frygt for denne svineinfluenza.


Influenza A - H1N1 virus er nu nået til Danmark, og sundhedsmyndigheder verden over frygter, at den er på nippet til at udvikle sig til en global Influenza A - H1N1 virus pandemi.

Verdenssundhedsorganisationen WHO har nu forhøjet risikokategorien for en pandemi til 5 på en skala, hvor 6 står for højeste trussel.

Kategori 5 er aldrig blevet anvendt før. Nogle eksperter forudser, at svineinfluenzaen kan komme til at slå millioner af mennesker ihjel og koste millioner af kroner.

Hvad kan du gøre for at beskytte din familie mod Influenza A - H1N1 virus?

Ja, medierne er fyldt med historier om spredningen af Influenza A - H1N1 virus.

En australsk nyhedskilde hævder, at selv en mild epidemi med Influenza A - H1N1 virus kan komme til at koste 1,4 millioner mennesker livet.

Endvidere har Verdensbanken udregnet, at Influenza A - H1N1 virus kan komme til at koste 3000 mia. dollar og en nedskæring i bruttonationalproduktet med 5 %.

Som resultat har adskillige nationer indført rejseforbud til og fra Mexico, hvor den aktuelle Influenza A - H1N1 virus menes at stamme fra.

Frygten har grebet så meget om sig, at Ægypten har beordret slagtning af alle landets 300.000 grise, selv om der ikke er rapporteret om ét eneste influenzatilfælde herfra.

Hvad så med Danmark?

Vi er jo en “bacon”-nation.

Hvordan beskytter vi os mod grise, og er det forsvarligt at spise svinekød?

Ok, nu må det være nok med disse skrækhistorier. Lad os kigge objektivt på kendsgerningerne og finde ud af, hvad du kan gøre for at sikre både dig og din familie!

Ja, færdig med panik! I denne artikel vil jeg fortælle dig, hvorfor jeg gladelig vil kysse hvem som helst, som er smittet med Influenza A - H1N1 virus, selv en lille dreng, der sidder oven på en af vores små grisevenner.

Min udfordring er at finde et svin med Influenza A - H1N1 og herefter gladelig kysse dette dyr.

Men før jeg fortæller dig, hvorfor jeg ønsker at kysse et svin, som er smittet med Influenza A - H1N1 (jeg ønsker det egentlig ikke, men jeg ønsker at komme frem til en pointe), vil jeg give dig nogle vigtige facts om svineinfluenza, som vil sætte tingene i perspektiv.

Hvilke tegn/symptomer skal man kigge efter ved Influenza A - H1N1 virus?

Influenza A - H1N1 er en smitsom luftvejssygdom, som er i stand til at spredes fra svin til mennesker, og herefter fra person til person. Inkubationstiden synes at være mellem 12 og 24 timer, før symptomerne bryder ud. Som ved enhver influenza kan symptomer variere fra milde til alvorlige og er følgende:

• Feber (over 38 grader celsius)
• Hoste
• Løbende næse og/eller ondt i halsen
• Ømhed i kroppen (muskelømhed)
• Diarré & opkast
• Hovedpine
• Kuldefornemmelse
• Træthed
• Mangel på energi
• Appetitløshed

Hvordan smitter Influenza A - H1N1 virus?

Influenza A - H1N1 spredes typisk gennem kontakt med smittede svin eller miljøer, som er inficeret med Influenza A - H1N1 virus.

Imidlertid er det nu dokumenteret, at smitten også kan spredes fra menneske til menneske, hvilket betyder, at du kan blive smittet ved andre menneskers hoste eller nys, men mest sandsynligt gennem berøring med en smittet person eller indirekte ved at røre ved noget, som en smittet person har rørt, hvor virus sidder på, hvorefter din hånd kommer i kontakt med øjne, mund eller næse (og muligvis endda dine ører).

Du kan ikke få Influenza A - H1N1 ved at spise gris eller griseprodukter, da virus ikke overføres gennem føde.

Folk med Influenza A - H1N1 vedbliver at være potentielle smittebærere, så længe symptomerne er til stede, og i op til 7 dage efter sygdommen, og børn kan være smittebærere endnu længere.

Bør du få en Influenza A - H1N1 vaccine for en sikkerheds skyld?

Jeg forudser, at vi kommer til at se en masse panik over Influenza A - H1N1 virus i den nærmeste fremtid. Men det er vigtigt at bevare roen.

For at sætte tingene i perspektiv så slår malaria 3.000 mennesker ihjel HVER ENESTE DAG og bliver af sundhedsmyndighederne betragtet som ”blot et sundhedsproblem”.

Husker du panikken ved den seneste fugleinfluenza, hvor frygten bredte sig til hele verden.

Alene I USA kunne op til to millioner mennesker dø, blev det sagt.

Lige som ved det forrige udbrud af svineinfluenza i 1976 har du intet at bekymre dig om, hvis dit immunforsvar er sundt.

Men før jeg deler med jer, hvordan jeg beskytter mig selv på naturlig vis fra Influenza A - H1N1 og derfor gladelig vil kysse en gris, synes jeg, at vi skal kigge på de aktuelle statistikker:

Hvor mange mennesker er omkommet som følge af svineinfluenzaen indtil nu?

Man skulle tro, at tusinder af mennesker allerede var døde, når man tænker på, hvordan medierne har fokuseret på denne sygdom og vores frygt for at få den, men hvad siger statistikkerne fra verdenssundhedsorganisationen WHO egentlig?

Land   

 Tilfælde

 Dødsfald

 Mexico

506

 19

 USA

 226

 1

 Canada     

85

0

Spanien

 40

 0

Storbritannien

 15

0

Tyskland

 8

 0

 New Zealand     

4

 0

 Israel

 3

 0

Schweiz

 1

 0

Østrig

 1

0

 Danmark

 1

0

Ja, al den medieståhej og kun 20 dødsfald. Lad os lige sætte det i perspektiv igen: Hver eneste dag dør 3000 mennesker af malaria!

Klik her, hvis du ønsker at se de seneste tal fra WHO:

I Time Magazine er det også blevet rapporteret, at flere mennesker døde af vaccinationen end af selve Influenza A - H1N1 ved det forrige udbrud i 1976.

Og ydermere oplevede mange flere personer alvorlige bivirkninger ved vaccinen.

Skaf viden om emnet, og tag en beslutning baseret på kendsgerninger!

Sådan beskytter du dig selv uden tvivlsomme medikamenter og vaccinationer

Du må forstå dette:

Når dit immunforsvar er stærkt, kan intet, der angriber dig, gøre skade!

Og derfor er jeg ikke bange for at kysse en gris med Influenza A - H1N1 virus.

Så svaret er uhyre simpelt:

BEVAR ET STÆRKT IMMUNFORSVAR ;-)

Sådan skaber og vedligeholder du et stærkt immunforsvar

Uden en passende immunfunktion bliver vi hurtigt ofre for sygdom, som så risikerer at forkorte vores liv og påvirke vores livsglæde.

Følg derfor nedenstående tips for et sundt immunforsvar, masser af energi og et liv fri for bekymringer for svineinfluenza osv.

1. Undgå så vidt muligt stress

Når vi er stressede, udskiller vores adrenalin-kirtler et hormon kendt som cortisol. Selv om en tilpas mængde cortisol på mange måder er godt for vores krop (det holder inflammation i ave, f.eks.), så kan for stor en mængde af det over tid svække vores immunforsvar.

Selv om det er lettere sagt end gjort, er det af yderste vigtighed for dit helbred at holde stressniveauet nede.

Men den vigtige ting at huske på ved stress er, at DU bestemmer dine egne tanker, DU bestemmer, hvad du vil tænke på, DU kan mærke, om en situation er stressende, eller bestemme dig for at udskifte negative tanker med positive tanker.

En af de fantastiske ting ved os mennesker er, at vi selv bestemmer vores fremtid. Vi er personligt ansvarlige. Vi har en stor magt ved, at vi bliver, hvad vi tænker og tror på. Så fokusér derfor på, at gode ting sker for dig, sæt positive mål, og du vil være på rette vej mod et lykkeligt og sundt liv.

Klik her for at lære, hvordan du kan nedbringe din stress nu

2. Få søvn nok

At få søvn nok er uhyre vigtigt for et sundt immunforsvar. Når vi sover, bliver immunforsvaret styrket og genopbygget. Bare en enkelt nat uden søvn kan undertrykke dit immunforsvar ganske betragteligt.

Dette er mit største problem, for jeg har små børn, der vågner en del gange hver nat.

Når jeg er træt, bliver jeg en smule snottet. Men fordi jeg på andre områder hele tiden styrker mit immunforsvar, bliver det aldrig til en rigtig forkølelse, men det er irriterende.

Så snart jeg får sovet godt i et par nætter, forsvinder det.

Hvis du gerne vil lære mere om, hvordan du får en god nats søvn, så klik her

3. Spis næringsrige fødevarer

“Du er, hvad du spiser”-

Jeg kan ikke understrege dette nok: At spise sundt er helt essentielt for et optimalt fungerende immunforsvar.

Immunstyrkende fødevarer er blandt andet økologisk frugt, grøntsager, æg, fisk og kød skyllet ned med rent vand. Spiser du på denne måde 80 % af tiden, er du godt på vej til at bekæmpe sygdom.

Hvis du vil lære mere om at spise sundt, så klik her

4. Undgå SUKKER

Sukker og stærkt forarbejdede fødevarer er fjender for et sundt immunforsvar.

En enkelt spiseskefuld sukker undertrykker immunforsvaret i op til 4 timer. Af andre usunde fødevarer kan nævnes transfedtsyrer, friturestegt mad, færdige kødprodukter, mælk og bagværk af hvidt mel, såsom brød og kager.

En god tommelfingerregel siger, at jo længere en fødevare kan holde sig, jo værre er den for dig - eller jo mere der bliver reklameret for en fødevare, jo mindre lødig er den.

God, sund kost behøver der ikke at blive reklameret for, da alle ved, at det er godt for dem.

Vær ikke fanatisk; vælg blot konsekvent de fødevarer, som styrker dit immunforsvar og dit helbred. Et stykke chokolade en gang i mellem er ok, men vær sikker på, at du spiser sundhedsopbyggende fødevarer 80 % af tiden.

Klik her for at få mere viden om, hvor farligt sukker er

5. Få den helt rette mængde af den rigtige motion – ikke mere

Motion er en vidunderlig ”booster” for immunforsvaret og sundt for praktisk taget alt i din krop.

Et regelmæssigt motionsprogram (en kombination af vægttræning og udholdenhedstræning) afstresser dig og gør det nemmere for dig at falde i søvn om aftenen. Men vær sikker på, at du giver dig selv tid nok til at komme dig efter hver træning, for ellers risikerer du at overtræne og dermed få et svækket immunforsvar.

Prioritér altid vægttræning over udholdenhedstræning, da vægttræning helt klart har sundhedsfremmende fordele ved at vedligeholde og styrke muskelmassen, hvilket mobiliserer en større fedtforbrænding.

Klik her for at se vores GRATIS træningsprogrammer

6. Undgå rygning og begræns alkoholindtagelse

Cigaretrygning (inhaleret eller passiv rygning) er fyldt med giftige kemikalier, hvoraf de fleste påvirker dit immunforsvar negativt.

Forskning viser, at alkoholindtagelse forstyrrer en række immunforsvarsfunktioner og bliver sat i forbindelse med visse typer af kræft og infektioner

7. Få sollys nok, men undgå overdreven solbadning

Solen hjælper din krop med at producere D-vitamin, en helt vital faktor i et sundt immunforsvar.

Men lad være med at overdrive det og blive forbrændt, da dette er en sikker måde at skade dit immunforsvar på.

En anden god ting ved at være udendørs er masser af frisk luft, så tilbring tid ved stranden eller med at gå en tur et smukt sted, så du ikke bare slapper af, men også får ren luft og D-vitamin.

Klik her, hvis du vil vide mere om solens helbredende kraft

8. Undlad at blive udsat for forurening og giftige kemikalier

Forurening udgør en betydelig faktor ved svækkelse af immunforsvaret. Desværre er der giftige kemikalier alle vegne omkring os. Skaf dig viden! Lær at genkende skadelige kemikalier i hjemmet og udenfor.

Køb (eller lav) giftfri rengøringsmidler/sprays, og brug kun naturlig kosmetik såsom Green People så ofte som muligt.

9. Vask hænderne

Mange bakterier overføres gennem hudkontakt med inficerede personer eller objekter.

Det nedsætter kontakten med skadelige bakterier i dit miljø, mindsker din risiko for at blive syg - og stresser dit immunforsvar mindre, hvis du altid vasker hænder, når du har været på toilettet, før du spiser, og før du rører dit ansigt (gnider øjnene, rører ved dine læber eller ører).

At vaske hænder er også nødvendigt pga. alle de giftstoffer, vi kommer i kontakt med. Vær ikke fanatisk med renlighed, men vær konsekvent.

Konklusion: Influenza A - H1N1 virus

For år tilbage fik jeg influenza hver eneste vinter, og somme tider endda to eller tre gange.

Men siden jeg har ændret min livsstil, som beskrevet ovenfor, har jeg ikke haft influenza i over 7 år, og du kan også undgå det UDEN at blive vaccineret.

Bare følg rådene ovenfor for at styrke dit immunforsvar, og dette er ikke bare den bedste beskyttelse mod Influenza A - H1N1, men også mod alle andre sygdomme.

At være sund er nemt. Det er bare et valg. Du behøver ikke at være fanatisk, men bare konsekvent.

Medierne elsker at skræmme folk. Frygt sælger aviser.

Husk, at malaria dræber 3000 mennesker hver dag. Dette sætter svineinfluenzaen i perspektiv!

Jeg garanterer for, at i løbet af få uger har vi alle glemt alt om Influenza A - H1N1, og medierne vil finde noget andet at skræmme os med.

Lad os sammen komme videre, blive sunde og lade være med at falde i en frygtfælde.

Hvis nogen af jer har lyst til at følge mig og kysse en gris med Influenza A - H1N1, så send mig en mail.

Hvis du er sund, har du intet at frygte!

Læs vores nye artikler om Influenza A - H1N1 virus her

P.S.: Hvis du gerne vil vide, hvor jeg lærte at tage vare på mig selv, øge mit energiniveau og gøre sygdom til fortid, så klik her! 


Jeg værdsætter, at du vil besøge min side og læse denne artikel. Hvis du kan lide artiklen, så klik på DEL nedenunder så vi sammen kan sprede budskabet.

 Jeg elsker, når folk kommentere på mine artikler, så brug formular nedenunder.

Kom med din kommentar

Navn:*
E-mail:*
Kommentar:*
5 + 6 =*

Kommentarer:

 Ingen kommentarer endnu - kom med din kommentar.

Kom med din kommentar

Mest læste i Helse

Gode tilbud og økologiske produkter - besøg vores shop

Alun.dk Hestetangsvej 58 3520 Farum info@alun.dk
Sitemap Kontakt Om Alun.dk Persondatapolitik Betingelser