❤ Hvis du bestiller for 2000 kr. på vores webshop, vil du finde et par bonus frække Limited Edition KSO EVO (værdi 899) til 0 kr. i indkøbskurven. ❤

Hvordan lægger du 3,4 år til dit liv? Meget enkelt: Rejs dig op.

Skrevet 20-06-2015 af Alun Biggart - Print - Send til en ven -

Hvordan lægger du 3,4 år til dit liv? Meget enkelt: Rejs dig op.

Mange mennesker er af den overbevisning, at de skal være omhyggelige med, hvad de spiser, og hvordan de træner, i forhold til deres helbred. Selvom kost og motion helt sikkert er meget væsentlige for helbredet, kommer forskning med et anderledes perspektiv på de negative konsekvenser ved at sidde ned i længere perioder, og hvordan vi kan indføre små ændringer for potentielt at øge vores naturlige livslængde.


Resultatet af en undersøgelse forklarer, hvordan vi ved at begrænse mængden af tid, vi sidder ned hver dag, til mindre end 3 timer, kan booste vores forventede levetid med 2 ekstra år.

Og i tilgift har de fundet ud af, at ved at skære ned på TV-kigning til mindre end 2 timer om dagen, kan vi øge vores livslængde med næsten 1,4 år.

Før i tiden har undersøgelser fundet en forbindelse mellem lange, siddende perioder og for meget TV-kigning med sygdomme som sukkersyge, hjerte/karsygdom og slagtilfælde.

Denne undersøgelse af 167.000 mennesker er den første af sin art, som sætter direkte forbindelse mellem vanerne ved en siddende livsstil og den relative risiko for at udvikle eller dø af kronisk sygdom.

Forskere trak på data fra fem relevante studier for at drage deres overraskende konklusion.

Disse resultater er signifikante, fordi mange aldrende mennesker tilbringer lange perioder med at sidde eller ligge ned, mens de ser fjernsyn.

At stå og gå i nogle minutter hver eneste time kan muligvis give beskyttelse mod dysfunktioner i kredsløb og stofskifte, som er de underliggende processer bag den eksplosion af nye tilfælde af hjerte/karsygdom, slagtilfælde og sukkersyge, vi ser hos den ældre del af befolkningen.

Praktiske råd, der kan øge din livslængde:

1. Køb et arbejdsbord, som kan hæves og sænkes. Skift derefter mellem at sidde og stå ved dit arbejdsbord, mens du arbejder

2. Overvej at bruge en fitness ball som stol, mens du arbejder på din pc. Det er en virkelig god måde at holde dine kropsvæsker i bevægelse. I starten bør du skifte mellem en almindelig stol og en fitness ball

3. Gå en kort tur og lav et par strækøvelser én gang i timen

4. Sluk for fjernsynet (de fleste af jer er alligevel ikke synderlig interesserede), og læs en god bog om, hvordan du kan leve dit drømmeliv.

Og til sidst: Sådan gør jeg for at holde mig selv ung og sund. Det har ændret mit liv fra sygdom til ikke at miste en eneste arbejdsdag de sidste 10 år og til at have en kondition og styrke som én, der er 20 år yngre.

Det kan du også få! Klik her for at få mine råd helt gratis!

Klik her for at få flere oplysninger om undersøgelsen:

http://dx.doi.org/10.1136/bmjopen-2012-000828

P.S.: Jeg håber, du sender mig en invitation til din 100-års fødselsdag ;-)


Jeg værdsætter, at du vil besøge min side og læse denne artikel. Hvis du kan lide artiklen, så klik på DEL nedenunder så vi sammen kan sprede budskabet.

 Jeg elsker, når folk kommentere på mine artikler, så brug formular nedenunder.

Kom med din kommentar

Navn:*
E-mail:*
Kommentar:*
5 + 6 =*

Kommentarer:

Leif skrev denne kommentar:
30-01-2018 18:11:54

Glaeder mig til det naeste


Ulla Petersen skrev denne kommentar:
01-02-2018 10:48:52

Særlig det med at bruge en fitness ball som stol er en fremragende ide! Den er billig i anskaffelse, og den hjælper helt fantastisk med at holde blodomløbet i benene igang.


Kom med din kommentar

Mest læste i Helse

Gode tilbud og økologiske produkter - besøg vores shop

Alun.dk Hestetangsvej 58 3520 Farum info@alun.dk
Sitemap Kontakt Om Alun.dk Persondatapolitik Betingelser