Skrevet 20-01-2022 af Alun Biggart - Print - Send til en ven -
Det er tid til at vågne op og stille kritiske spørgsmål.
I september 2019, kort før Coronavirus pandemien startede, publicerede WHO (World Heath Organization) en omfattende rapport: “Non-pharmaceutical public health measures for mitigating the risk and impact of epidemic and pandemic influenza”.
Rapporten gennemgik hele 10 videnskabeligt kontrollerede forskningsprojekter omhandlende effekten af mundbind mod influenzalignende sygdomme. Ingen af forsøgene fandt en synderlig effekt ved brug af mundbind. WHO konkluderede altså at der ikke var nogen signifikant fordel ved at bruge mundbind.
I sommeren 2020 anbefalede WHO pludselig brugen af mundbind.
Hvad fik WHO til at ændre holdning?
WHO indrømmede over for BBC, at den ændrede holdning i juni 2020 ikke skyldtes nye beviser, men "politisk lobbyisme": "Vi fandt ud af, fra flere forskellige kilder, at WHO-udvalget, der gennemgik beviserne, ikke havde støttet masker, men de anbefalede dem på grund af politisk lobbyisme" Denne udtalelse er ikke blevet benægtet af WHO. (D. Cohen, BBC Medical Corresponent).
Og hvorfor blev det kontroversielle danske studie om brugen af mundbind, afvist af tre medicinske tidsskrifter, inden det til sidst blev offentliggjort?
Jeg mener, det er vigtigt at spørge, hvorfor resultaterne af studiet er blevet afvist. Skyldes det videnskab af ringe kvalitet, eller var årsagen, at resultaterne af studiet var politisk ukorrekte og ikke, hvad regeringer rundt om i verden ønskede, at vi skulle høre?
Jeg vil lade jer drage jeres egne konklusioner om dette.
For hvis mundbind havde haft en effekt, så ville vi se en nedgang i antallet af smittede, hver gang der blev indført krav om mundbind.
Og det er ikke sket, hverken i Danmark eller andre lande.
Influenzavira, såvel som coronavira, der inkluderer COVID-19, spredes alle via luften, ikke KUN via dråber eller ved at røre forurenede overflader, og det er vigtigt at indse, at forebyggelse af dråbe-kontaminering ikke betyder, at du også forhindrer transmission af det aerosoliserede virus.
Coronavirusset har en diameter mellem 0,06 og 0,14 mikrometer (micrometer). Dette er ca. halvdelen af størrelsen på de fleste vira.
Så coronavirusset er lille, meget lille, og størrelse betyder noget!
Coronavirusset kan nemlig trænge gennem porerne i maskerne (selv i de medicinsk godkendte masker), og kan selvfølgelig ramme dine øjne, som er uden beskyttelse, selvom du bærer maske.
Til trods for regeringens udmeldinger har der aldrig været bevis for, at masker er effektive!
Det er det ældste og mest beskidte trick i bogen.
Hold befolkningen fanget i FRYGT, hvorved du kan kontrollere dem og få dem til at gøre næsten hvad som helst! Det er blevet brugt af konger og herskere siden tidernes morgen!
Kortvarig frygt er naturlig og har hjulpet os med at flygte fra sabeltigeren i stenalderen.
Men den konstante frygt, som vi nu oplever 24/7 på grund af coronavirus, er unaturlig!
Masker er en fin måde at fastholde en hel befolkning i frygt og kontrollere dem, da maskerne konstant minder folk om, at der er en formodet fare derude.
Men der er godt nyt, virkelig godt nyt!
Igen retter vi blikket det forkerte sted - hvorfor ikke koncentrere os om at opbygge en sund befolkning med et stærkt immunforsvar?
Vi ved, at hvis du er sund og har et stærkt immunforsvar og ikke er i en af risikogrupperne (over 80, overvægtig og/eller har enten diabetes, kræft eller hjertesygdom), er der kun ringe risiko for at blive syg. Så hvorfor fokuserer vi ikke på at forebygge i stedet for at behandle?
Simple foranstaltninger som at komme udenfor (øger dit D-vitamin-niveau), få en god nats søvn, bevæge kroppen, komme ud i naturen, spise sundt og mindske stressniveauet. Det er de bedste metoder til at opbygge et stærkt og sundt immunforsvar og på samme tid beskytte dig mod COVID-19 eller enhver anden sygdom.
Tiden er inde til at vågne helt op!
Vi ved, at masker ikke virker, så hvorfor insisterer regeringen stadig på, at vi skal bære noget, der er ubehageligt at have på?
Hvilket samfund ønsker vi at leve i?
Jo flere mennesker der kender til sandheden, jo hurtigere kommer vi ud af krisen med coronavirus.
Stil krittiske spørgsmål. Lav din egen efterforskning, og del så de oplysninger, som du har fundet!
Jeg værdsætter, at du vil besøge min side og læse denne artikel. Hvis du kan lide artiklen, så klik på DEL nedenunder så vi sammen kan sprede budskabet.
Jeg elsker, når folk kommentere på mine artikler, så brug formular nedenunder.
Kommentarer:
Henrik Larsen skrev denne kommentar:
23-01-2022 19:32:12
Jeg synes bestemt ikke at du fører bevis for at mundbind ikke virker.
Jeg vil f.eks. gerne se dokumentation for at resultater vedr. influenza kan overføres til Covid-19, som jo ikke er en influenza. Hvis resultaterne kan sammenlignes, betyder det jo højst, at det ikke kan bevises, at mundbind virker. Men man kan heller ikke konkludere det modsatte - at de ikke virker.
Man må jo så opstille en den hypotese, at de ikke virker, og så se om der er signifikans, der understøtter den konklusion.
For en god ordens skyld, så er jeg selv ikke tilhænger af mundbind, men det er vigtigt, at beslutninger træffes på et oplyst grundlag, og ikke en tilfældig tolkning, at diverse undersøgelser.
Benjamin skrev denne kommentar:
24-01-2022 07:44:42
Jeg er så imponeret over alum.dk.
Dette er ikke bare en internet handel, men en side drevet af spirituelle mennesker med enorm empati og viden. Tak for jer!
Lone Birk skrev denne kommentar:
24-01-2022 19:45:06
Dette viser jo intet om hvordan kurven havde set ud uden brug af mundbind…..Det er ganske enkelt en useriøs tilgang til spørgsmålet og uforståeligt at der skulle være en modsætning ml at styrke sit immunforsvar og anvende mundbind.
Marianne skrev denne kommentar:
24-01-2022 19:57:13
Det her handler kun om magt og penge…..3. Verdenskrig… håber også at folk snart vågner op
G. skrev denne kommentar:
24-01-2022 20:17:07
Jeg kan ud for erfaring fortælle mundbind virker…hvis det bliver anvendt på en korrekt måde…
Alt for mange anvender mundbindet forkert…
Det er skyld i…at det ikke virker…
Som barn i vores hjem brugte vi mundbind…når vi havde Influenza eller alvorlig forkølelse…det virkede…så ikke 4 blev syge med Influenza…kun 1 var syg
Covid-19 på mit arbejde da jeg var syg…undgik jeg at smitte kollegaer…da host og nys ikke bliver spredt ud i folk’s ansigter…Da jeg var på arbejde fik jeg ikke smittet nogen selv om jeg hostede…feber…fordi jeg brugte min jakke som mundbind
Men da jeg gik fra bussen…ud på gaden uden mundbind… mit ansigt ikke var gravet ned i min jakke… En plejer gik forbi mig ville spørge om noget…da blev hun smittet…hele plejehjemmet blev desværre smittet af hende igennem mig
Hvor er det skønt at slippe for at folk hoster en direkte i ansigtet og nyser…det er skønt når de har mundbind for jeg slipper for at blive våd i hele ansigtet fra et andet menneske hoste strint og nyse strint og mundvand strint i ansigtet
Oven i slipper man for at lugte til andres dårlige lugt…og ånde…
Fordel det beskytter mig når du og jeg har det på…det bliver anvendt korrekt…Tak
Det beskytter stadig lidt mig hvis kun du har mundbind på og jeg ikke har…så har du god samvittighed over…at du ikke slår mig ihjel med Covid-19
Har jeg mundbind på og du som syg ikke har det på…så smitter du mig…med stor sandsynlighed…”Tak”fordi du var ved at tage livet af mig…Jeg fløj en tur på hospitalet
Har vi begge ikke mundbind på får jeg en stor dosis Covid-19 af dig når du er syg…du udsætter mit liv for fare…det er jo det samme at forsøge at slå et andet menneske ihjel.
Hvor mange har ikke smittet andre og gjort dem syge af senfølger og snart 4000 mennesker er døde
“Tak”…fordi du ikke passer på…ud sætter andre mennesker’s liv for fare for at blive invalide af senfølger eller at dø af Covid-19
Det burde være strafbart at smitte bevidst…når man ikke anvender mundbind
Hvis man er spirituel kan man jo godt regne ud…hvorved at man en dag bliver dømt…
Da jeg endelig fik fat på mundbind…på da jeg var syg af Covid-19 Slap en masse mennesker for at blive smittet af mig
Jeg er også træt af mundbind og corona varianter…
Ville ønske vi alle kunne brænde vores mundbind og få den rigtige vaccine så vi ikke skal bruge det mere…en vaccine som beskytter så vi ikke kan blive smittet…Ligsom med Influenza vaccinen
Dorte L skrev denne kommentar:
24-01-2022 20:37:16
Jeg må bare respektere dit mod og din integritet Alun.
Tak for at den så relativt stor shop som din går ind i debatten.
Det gør mig glad.
G. skrev denne kommentar:
24-01-2022 20:38:21
Hvorfor kan folk/mennesker ikke bare holde de 2 m afstand fra hinanden
Folk kan ikke finde ud af at holde afstand
Så var muligheden der at den syge kun skal bruge mundbind
Vi vi andre kunne slippe som er raske
“Tak” fordi du ikke holder afstand…du udsætter mit liv for fare…at jeg kan dø af din smitte eller blive alvorlig invalid af senfølger…
I øvrigt du har ret…Marianne
Jeg blev smittet først i marts 2020
Lis H skrev denne kommentar:
24-01-2022 20:47:07
Interessant artikel, men er uenig i mange af punkterne og (som andre skriver) ved vi intet om, hvordan kurven ville se ud uden brug af mundbind.
Jeg oplever ikke, at mundbindet holder mig fanget i frygt, men tvært imod føler jeg en tryghed ved at bruge det. Jeg føler mig beskyttet (og at jeg beskytter andre) og tryghed må være med til at højne mit immunforsvar.
Og så er jeg meget træt af, at der også her nævnes, at er man ikke i en af risikogrupperne, er der kun ringe risiko for at blive syg, fordi:
1) Hvad så hvis man ER i en af risikogrupperne, skal man så være ekstra fuld af frygt? For det er der altså mange, som er og/eller som er i nær relation til nogen, som er.
2) Hvordan hænger den ringe risiko for at blive syg sammen med de 30-40.000 nye, der HVER dag bliver syge? Jeg kender mange, som lige nu er syge, og som er friske, unge eller yngre mennesker, hvoraf mange har fået 1, 2 eller 3 vaccinestik. Mens andre er uvaccinerede.
Deres grad af sygdomsfølelse (ved corona) hænger heller ikke sammen med, om eller hvor meget de er vaccineret, så måske det skyldes genetik eller andre forhold, der ikke kan findes og bevises videnskabeligt...
Per skrev denne kommentar:
24-01-2022 21:50:43
Sikke en gang veøvl, igen nye studier medtaget overhovedet!
Hans skrev denne kommentar:
24-01-2022 22:21:11
Du har ret! I USA siger experter det samme som dig.
Henrik skrev denne kommentar:
25-01-2022 09:46:28
https://videnskab.dk/node/36404?fbclid=IwAR17nhd8s8xiN4FZgQsUtVKDC_EqE5a_ImTFHKzMgV0D-YkixcbKkpmsTFU
Dette studio understøtter vel netop at mundbind har en effekt.
hermina monkelbaan skrev denne kommentar:
25-01-2022 11:38:12
Jeg har fra starten af sagt: styrk dog immuunforsvaret, isf MRNA vacciner ( som er stadigvæk i experimentel sadiet !!)! I havde en god video også med sammen budskab! Vi skulle meget mere fokusere på en preventiv holdning isf frygt !!
Winnie skrev denne kommentar:
25-01-2022 13:20:37
Jeg bliver nødt til at kommentere dette.
Vi bærer ikke mundbind for at beskytte os selv, vi bærer det for ikke at udsætte andre for evt. smitte. Det er helt essentielt at forstå i denne her diskussion i stedet for at tale om at vi er styret af frygt og nogen har stjålet vores frihed. Vi har været nødt til at indse at under denne pandemi kunne vi ikke bare gøre som vi plejer eller som vi selv helt egoistisk havde lyst til, vi skulle lære at tage hensyn til andre igen.
Og så må jeg også anholde din påstand om at man ikke bliver syg hvis man bare har et godt helbred.. selvfølgelig skal man gøre hvad man kan, men det er ingen garanti for om man bliver smittet.
Malene skrev denne kommentar:
25-01-2022 22:46:29
Jeg er glad for at du ikke sidder i sundhedsstyrelsen. Du drager igen, og som næsten altid, forkerte konklusioner, fordi du helt grundlæggende ikke forstår dig på videnskablige studier. Gør det du er go' til. For der er meget du er god til, og som vi nyder godt af, men det er bestemt ikke, at du foretager komplet forkerte videnskabelige analyser:-)
Anette Jakobsen skrev denne kommentar:
02-03-2022 07:35:33
Er der nogen af jer som tror på mundbind der kan læse eller og har læst artiklen ??? Der er da beviser på det ikke virker ?? Selvfølgelig kan du påstå at gik man ikke m3d det ville hele Danmark blre smittet (hvilket de jo også er endda efter 3 stik lol)og ca 50 tusind smittet hverdag omg mod dumhed kæmper selv guderne forgæves .selv nu hvor man ikke skal bære m6ndbind er folk så hjernevasket de stadig går ned det lol.Det første forsøg der kom i starten af 20 (selv brostrøm siger det ikke hjælper) sagde at hvis 1 million mennesker bar mundble i en uge 100% som man skal (ikke som folk gør genbruger det har det på hagen pillet ved osv ) hvilke det i bedste fald kunne hindre 1 i at blive smittet ?? Forstår man ikke det så er der jo intet at gøre nogle vil bare ikke fakta !