Enkel, gratis teknik til at forbedre dit syn hurtigt og nemt

Skrevet 27-11-2017 af Alun Biggart - Print - Send til en ven -

Enkel, gratis teknik til at forbedre dit syn hurtigt og nemt

I dag er dine øjne nok mere stressede end nogensinde før. For mange timer tilbragt på din smartphone, din pc, iPad, fjernsyn osv. kombineret med en stresset 24/7-livsstil medvirker alt sammen til trætte og overbelastede øjne og sjæl. Men hvad nu, hvis der var noget, du kunne gøre, som er gratis, nemt at udføre og meget effektivt til at afspænde og afslappe hele dig og samtidig forbedre dit syn? Ville det ha´ din interesse?


Jeg tror, at vi alle ved, hvor vigtigt vores syn er for vores helbred og ikke mindst vores livskvalitet.

Det, jeg vil dele med jer i dag, er ikke bare en meget kraftfuld, men også meget afslappende praksis.

Og den har den positive sidegevinst, at den er let at udføre hvor som helst og når som helst.

Se videoen nedenunder!

Nu hvor jeg har fået vakt din nysgerrighed og har din opmærksomhed, vil jeg introducere dig til Palming.

Du har nok aldrig hørt om Palming før, men det er helt ok. Om nogle få minutter vil du ikke bare have forståelse for, hvordan man udfører denne enkle teknik – alle celler i din krop vil danse af glæde!

Jeg ved godt, at jeg har lovet meget allerede, men min erfaring i livet er, at de enkleste ting ofte er de mest effektive og oversete.

Hvori består Eye-Palming-øvelsen, og hvordan udfører jeg den?

Palming blev udviklet af W.H. Bates (naturlig øjenlæge) i begyndelsen af 1900-tallet.

Bates konkluderede fra sine undersøgelser og behandlinger af tusindvis af øjne, at stramme og overbelastede muskler faktisk hæmmer øjnene og begrænser cirkulation, hvilket fører til stress og dårligt syn.

Han udviklede Palming som en effektiv måde til at afspænde øjenmusklerne og forbedre synet.

Du har nok udført Palming uden at tænke over det - placeret dine hænder over dine øjne, når du har været begejstret, frustreret, træt eller har haft andre stærke følelser.

For at udføre Palming skal du sidde ved et bord (jeg giver dig andre måder at udføre øvelsen på senere i denne artikel) et stille og privat sted. Placér fødderne parallelt på gulvet. Hvis du går med briller, så tag dem af. Kontaktlinser er fint.

Nu skal du gnide dine håndflader kraftigt i ca. 30 sekunder.

Dette skaber afslappende, helende varme og energi!

Idet du hviler albuerne let på bordet, skal du forme en kop med dine håndflader og placere dem blidt over dine øjne, samtidig med at du krydser dine fingre på din pande (se videoen nedenfor for flere detaljer). Vær forsigtig med ikke at komme til at røre dine øjeæbler og ikke at trykke for hårdt på siderne af næsen eller på øjenhulerne.

Det skal være en blid, afslappende øvelse!

  • Lad nu dine hænder og dine arme støtte dit hoved og din hals.
  • Intet lys, eller så lidt lys som overhovedet muligt, skal kunne trænge ind i dit øje. En stor del af øvelsens effektivitet ligger i at give øjnene et hvil fra al lysstimulation. Dette hjælper dem til dyb afspænding.
  • Mens du udfører Palming-øvelsen, skal du trække vejret dybt og afslappet gennem din næse og ud gennem din mund i tre til fem minutter (men selvfølgelig kan du lade øvelsen vare længere). Når du udfører øvelsen, skal du forsøge at tænke på objekter, der er sorte (en sort kat, sort tøj, eller ganske enkelt farven sort), da dette hjælper til at afspænde dine øjne og din krop endnu mere. 
  • Hvis det er svært for dig, kan du i stedet tænke på noget afslappende eller alle de vidunderlige ting, du er taknemmelig for i dit liv!
  • Når du er parat til at slutte øvelsen, tager du hænderne væk, men lader øjnene være lukkede i endnu 15 til 20 sekunder.
  • Gnid ikke øjnene, men åbn dem langsomt og blidt.

Du vil sikkert bemærke, at farver synes mere strålende, og at ting ser skarpere og klarere ud.

Lav gerne øvelsen en til to gange om dagen.

Nu ved jeg godt, at du sikkert tænker, at dette lyder dejligt, men nu er der endnu en ting, jeg skal gøre på en allerede overfyldt dag.

Men her kommer den gode nyhed, en virkelig god nyhed!

Spar tid! Udfør øvelsen, mens du sidder på toilettet

Vi går alle på toilettet flere gange om dagen, så hvorfor ikke benytte toiletpausen til at sidde og slappe af nogle få minutter og samtidig fylde noget kærlighed på dine øjne og din krop?

Jeg fik idéen i sidste uge til “Toilet Palming” og har gjort det lige siden! Jeg læste Bates´ bog for år tilbage og har i perioder eksperimenteret med Palming, men har aldrig fået gjort det til en daglig rutine.

Hvornår finder man nogensinde tid til alle de gøremål, som man ”burde” nå, med en fyldt kalender?

Mine herrer, I kan selvfølgelig ikke udføre øvelsen, hvis I står op og tisser, men hvis mine øjne er trætte, så sidder jeg ned og tisser (hvilket også er sundt for prostata). Der er jo alligevel ingen, der kan se, hvordan du tisser. Det lover jeg!

Vores øjne er så uhyre vigtige for os, så hvorfor ikke bruge et par minutter på toilettet på at forkæle dine øjne, krop og sjæl?

Det er samtidig en god idé at bruge et par minutter på refleksion, mens du udfører øvelsen. 

De få minutter, du bruger ekstra på toilettet, vil kunne skabe forbløffende resultater!

Min ven og øjne-ekspert, Greg Marsh, har lavet en video for os til at forklare hvordan du laver Palming rigtig.

Konklusion: Sådan forbedrer du dit syn nemt og hurtigt

Spændte, stressede øjenmuskler forårsager faktisk et dårligere syn og stresser hele din krop. Palming hjælper musklerne til at slappe af og give slip.

At investere bare nogle få minutter om dagen på øvelsen er virkelig sin vægt værd i guld!

Du kan udføre øvelsen næsten overalt – på arbejde, i sofaen, på toilettet, i sengen osv.

Mit favoritsted er badeværelset. Det er blevet en vigtig del af min rutine.

Palming handler ikke bare om at give dine øjne noget kærlighed; det går dybere end det. De få minutter du bruger på Palming hver dag, er en fremragende måde at afslappe hele din krop og din sjæl på og samtidig reflektere over dit liv – hvor du er, og hvor du ønsker at gå hen.

Med nutidens skøre 24/7-livsstil er det virkelig sin vægt værd i guld at bruge bare nogle få minutter på refleksion!

Som en positiv sidegevinst finder mange mennesker, at Palming også afspænder deres skuldre og hals, og andre stramme områder begynder også at give slip, mens stressen opløses i øjnene efter Palming.

Følg instruktionerne ovenfor. Giv Palming en chance, og lad mig vide, hvordan det går med øvelsen i en kommentar nedenfor.

Jeg er stolt af dig.

Nyd det!

P.S.: Hvis du gerne vil vide mere om, hvordan du kan forbedre dit syn på naturlig vis, så klik her!


Jeg værdsætter, at du vil besøge min side og læse denne artikel. Hvis du kan lide artiklen, så klik på DEL nedenunder så vi sammen kan sprede budskabet.

 Jeg elsker, når folk kommentere på mine artikler, så brug formular nedenunder.

Kom med din kommentar

Navn:*
E-mail:*
Kommentar:*
5 + 6 =*

Kommentarer:

Kasper skrev denne kommentar:
28-11-2017 19:01:39

Bates er forældet, det er godt at være bevidst om sit syn, næste skridt er blot at aktivt fokusere og gradvist sænke sit behov. Jeg vil anbefale alle at følge og læse materiale fra Jake steiner, han viden om biologi, og det faktum at nærsynethed KAN fikses har gjort at jeg på kun 1 år, GRATIS ikke bruger brillere mere.


Charlotte skrev denne kommentar:
28-11-2017 22:08:45

Hej Kasper.
Ved du om den evt også findes på dansk ??


Anne skrev denne kommentar:
30-11-2017 14:08:31

Tak. Meget afslappende. Dejligt med noget der virker på meget mere end synet! ♡


Kom med din kommentar

Mest læste i Helse

Gode tilbud og økologiske produkter - besøg vores shop

Alun.dk Hestetangsvej 58 3520 Farum info@alun.dk
Sitemap Kontakt Om Alun.dk Persondatapolitik Betingelser