❤ Hvis du bestiller for 2000 kr. på vores webshop, vil du finde et par bonus frække Limited Edition KSO EVO (værdi 899) til 0 kr. i indkøbskurven. ❤

Den nye Is og Chokolade diæt

Skrevet 03-03-2009 af Alun Biggart - Print - Send til en ven -

Den nye Is og Chokolade diæt

Denne uges artikel vil vise dig, hvordan du ved at spise nogle af dine yndlingsting såsom Chokolade og is kan benytte deres hjælp til at forbrænde fedt og forbedre dit helbred på samme tid.


Ja, selvom det lyder skørt, så bær over med mig de næste par minutter. Jeg vil vise dig, hvordan du kan ved at spise chokolade og is kan forbedre dit helbred.

Men før vi kommer i gang, så brug lige et par sekunder på at overveje, hvad disse nedenstående ord betyder for dig:

* Kvalitet
 
* Balance
 
* Konsekvent
 
Disse ord er nøglerne til din nydelse af chokolade og / eller is eller en anden såkaldt forbudt fødevare, som du kan nyde hver dag. 

Ja, hver evig eneste dag!

Jeg spiser personligt chokolade HVER dag og is som minimum én gang om ugen. Her er hvordan jeg gør det, og stadigvæk nyder et godt helbred samt en atletisk krop: Det er i hvert fald hvad min kone fortæller mig ;-).

Siden jeg begyndte at følge disse simple, men nemme principper, som jeg vil dele med dig om et øjeblik, så har jeg ikke været syg i over 5 år.

Jeg plejede at være syg hver vinter, men ved at gøre, hvad jeg vil fortælle dig om nedenunder, har jeg gjort sygdomme til en del af min fortid.

Men ikke kun det, det har også givet mig langt mere energi og vitalitet.

Og her er, hvordan jeg gjorde det.

Først indså jeg, at med hensyn til mad, så er det kvalitet der tæller (Det kræver liv, at give liv) og her er den simple 4 Trins formular, som jeg bruger:

Trin 1: Jeg spiser økologisk kød, fisk, æg, grøntsager, frugt, nødder, frø osv. skyllet ned med rent vand til HVERT måltid i 80 % af tiden.
 
Dette er vi genetisk programmeret til at spise.

Ja, disse fødevarer opbygger et godt helbred.

Husk, at det kræver liv, at give liv. Så før du putter noget i din mund, så stop op og tænk over, hvorvidt du er i gang med at skabe et godt helbred eller gør skade mod din krop?

Trin 2: Jeg spiser disse fødevarer til alle 3 måltider, inklusiv morgenmad. Selv min kone og børn gør dette nu, og den mængde af energi som vi har, er ufattelig.

Hvis du allerede nu siger, at du ikke kan spise kød og grøntsager osv. til morgenmad, så tænk bare på hvor meget mere energi og et liv fyldt med godt helbred betyder for dig?
 
Tænk over hvor meget dine børns helbred betyder for dig. Det gør valget let for mig, og efter jeg har renset ud i min krop og bandlyst Kellogs Cornflakes til skraldespanden, fandt jeg faktisk ud af, at jeg nyder kød og grøntsager langt langt mere!

Så start langsomt ud, med hvad end du kan spise i begyndelsen og eksperimenter med hvad der fungere for bedst for dig.

Prøv kød, prøv fisk, prøv bacon og æg med grøntsager.

Trin 3: I vores hus laver vi tit den tredobbelte mængde af mad, som vi har behov for til middag, så vi har en lækker og færdiglavet morgenmad samt frokost. Det er her, hvor det at være konsekvent kommer ind. Jeg gør dette hver eneste dag, og min krop og sind elsker det!
 
Jeg behøver ikke bekymre mig om, at komme tidligt op for at lave morgenmad eller bekymre mig over, hvor jeg skal finde en sund frokost.

Nu, hvor jeg spiser på denne måde, så har jeg masser af energi og et stabilt blodsukker, der gør, at jeg ikke har trang til slik eller andre produkter fyldt med sukker.

Det betyder, at jeg sjældent går i en sukkerrus og når jeg spiser chokolade, så er det kun få stykker om dagen og ikke flere plader, som det plejede at være for flere år siden. Derudover plejede jeg tage 8-10 store kugler is, nu går jeg kun efter 2 eller 3. 
 
Trin 4: Det er her, hvor balance kommer ind, Jeg sigter imod at spise sundt i 80 % af tiden og jeg har ikke en dårlig samvittighed, når jeg spiser chokolade, is osv. i 20 % af tiden. Det er faktisk normalt kun 5-10 % af tiden.

Så hver gang jeg spiser is eller chokolade, så nyder jeg smagen og hver eneste mundfuld af smagsoplevelsen med god samvittighed. Vi er alle sammen nødt til at leve en smule.

Så ser du, hvis du spiser fødevarer af høj kvalitet, gør det konsekvent og balancere det hele, så kommer det hele til at fungere godt, uden at du behøver at være fanatisk eller overdreven restriktiv.

Ja, livet kan koges ned til konsekventhed, balance og det at nyde livet.

Så dette er min chokolade og is diæt, og hvis du følger den, vil du:

* Øge din energi og vitalitet

* Forbedre dit helbred

* Tabe dig, hvis du har brug for det

Jeg lover dig, at hvis du spiser mad af høj kvalitet konsekvent ved hvert måltid, så vil du få utrolige resultater.

Jeg har følt det i min krop og set hos mine venner og familie, plus mange af jer, som har skrevet til mig, for at fortælle mig, at det har virket.

 

8 timers søvn er essentielt, for at følge Chokolade og Is diæten


Den eneste fare og ting, som kan forårsage at is og chokolade diæten fejler, er mangel på søvn.

 

Ja, mangel på søvn kan få dig til at tabe balancen og det at være konsekvent på gulvet.

Hvorfor?

Fordi, når du vågner om morgenen og er træt, så tørster og trænger kroppen til sukker og/eller koffein for at holde dig gående.

Faktisk vil kroppen kræve sukker og koffein hele dagen.

Så selv om du har en god selvdisciplin, vil alle dine gode intentioner ryge ud af vinduet. Ja, mangel på søvn kan give dig en ukontrollerbar trang til sukker, hvilket for mig betyder adskillige plader chokolade osv. 

Så det at gå i seng til tiden er essentielt, hvis du gerne vil øge din energi, forbedre dit helbred eller passe dine yndlingsbukser.

Så sluk lyset kl. 22 og sørg for at få 8 timers kvalitetssøvn.

Pas på du ikke falder i fælden, hvor du tænker, at du er for travl til at få 8 timers søvn. Ser du, det er ikke hvor mange timer, som du er vågen, der afgøre hvad du får lavet.

Det er hvor produktiv du er, i dine vågne timer. Med en god nats søvn, så vil du være langt mere produktiv og kreativ, desuden vil du også få gjort mere på kortere tid.

Dette er selvfølgelig en ”win win” situation. Du vil forbedre dit helbred, have en mindre trang til sukker og få mere gjort.

Så nu forstår du chokolade og is diæten.

Jeg har brugt den i over 5 år og den virker.

Den vil også virke for dig.

Tænk kvalitet, balance og vær konsekvent. Så er der ikke nogle grund til at være fanatisk, du kan nyde din mad, nyde dit helbred og vigtigste af alt, nyde dit helbred samtidig med du kan passe din yndlingsbukser på samme tid.

Spis de fødevarer som du genetisk programmeret til at spise 80 % af tiden og så er der 20 % til at nyde livet.

Begynd nu, du fortjener det

Læs mere om Sund kost her


Jeg værdsætter, at du vil besøge min side og læse denne artikel. Hvis du kan lide artiklen, så klik på DEL nedenunder så vi sammen kan sprede budskabet.

 Jeg elsker, når folk kommentere på mine artikler, så brug formular nedenunder.

Kom med din kommentar

Navn:*
E-mail:*
Kommentar:*
5 + 6 =*

Kommentarer:

 Ingen kommentarer endnu - kom med din kommentar.

Kom med din kommentar

Mest læste i Helse

Gode tilbud og økologiske produkter - besøg vores shop

Alun.dk Hestetangsvej 58 3520 Farum info@alun.dk
Sitemap Kontakt Om Alun.dk Persondatapolitik Betingelser