❤ Hvis du bestiller for 2000 kr. på vores webshop, vil du finde et par bonus frække Limited Edition KSO EVO (værdi 899) til 0 kr. i indkøbskurven. ❤

7 nemme tips der vil holde dig rask i den kolde og mørke tid!

Skrevet 06-11-2016 af Alun Biggart - Print - Send til en ven -

7 nemme tips der vil holde dig rask i den kolde og mørke tid!

Hvordan kan du forblive rask og have masser af energi denne vinter? Du kan gøre det! Sådan undgår influenza og forkølelse her i den kolde tid?


De første 30 år af mit liv brugte jeg meget af min tid på at være syg hver eneste vinter :-( Men jeg har ikke været syg i årevis nu.

Hvad er min hemmelighed?

Her får du 7 gode råd til, hvordan du kan toptune dit immunforsvar og undgå influenza og andre virussygdomme i den kolde og mørke tid.

Hvordan kan jeg opbygge og bevare et stærkt immunforsvar?

Et stærkt og sundt immunforsvar er uundværligt for et godt velbefindende. Uden et velfungerende immunforsvar vil vi snart begynde at skrante og siden blive syge.

Det vil gå ud over vores livskvalitet og måske i sidste ende forkorte vores liv.

1. Vi bliver, hvad vi tænker på det meste af tiden.

Jeg har ikke haft en eneste sygedag i årevis. Sygdom var ellers noget, der fyldte meget i mit liv om vinteren i form af lav energi og influenza. I dag er jeg taknemmelig for, at sygdom hører fortiden til pga. min nye livsstil og min erkendelse/forståelse af, at

Man becomes what he thinks about most of the time.

Ja, jeg tror fuldt og fast på, at hvad jeg ser i spejlet er en refleksion af mine hidtidige tanker, som har fokus på sundhed og ikke sygdom.

For i dag fokuserer jeg simpelthen på sundhed, kærlighed, og hvad der ellers gør mig lykkelig.

Når negative tanker og frygt banker på, og det gør de selvfølgelig nu og da, men ikke nær så hyppigt som før i tiden, så har jeg nu en bevidsthed om, at jeg har kraften til at bestemme, hvilke tanker jeg ønsker at tænke, og jeg ved, at jeg kun kan tænke på én ting ad gangen.

Denne sætning er så vigtig, så lad os kigge på den igen:

Det er rigtigt: Du kan kun tænke på én ting ad gangen.

Så når jeg opdager, at jeg er kommet til at fokusere på, hvad jeg IKKE ønsker (at blive syg, frygt osv.), ved jeg, at jeg har magten til at fokusere på løsningen, og denne erkendelse har personligt ændret mit liv ud over mine vildeste fantasier.

Derfor er den bedste måde at undgå at blive sengeliggende med influenza på at beslutte dig for at forblive rask, og at det ene og alene er dit ansvar at gøre de ting, du må gøre for at forblive sund og rask.

Nu, hvor du fokuserer på sundhed, er en af de første ting, du måske er nødt til at gøre, at reducere dit stressniveau. Forskning viser, at op mod 90 % af al sygdom kan være stressrelateret.

Her kan du læse mere om, hvordan du kan reducere din stress:

Den gode nyhed er, at en af de bedste og nemmeste måder at reducere dit stressniveau på, er ved at gå tidligt i seng!

2. Få søvn nok.

At få søvn nok er ligeledes essentielt for et sundt immunsystem. Når du sover, forstærker og genoplader du dit immunforsvar.

Mister du blot en enkelt nats søvn, kan det svække dit immunforsvar markant. Når din krop bliver træt, kan den ikke forsvare sig mod influenza og forkølelse. Prøv at komme i seng ca. kl. 22 og at få min. 8 timers søvn.

Ved du, at undersøgelser endvidere viser, at ikke bare undertrykker søvnmangel dit immunforsvar, men det giver dig også en konstant trang til sukker og andre opløftende substanser som koffein?

Uheldigvis gør dette ekstra sukker dig ikke bare fed, men det undertrykker også dit immunforsvar yderligere.

Brug for at sove mere og bedre?

Her får du gode råd til en bedre nattesøvn!

3. Spis økologisk kød, fisk, grøntsager, frugt osv.

98 % af vores krops 100 billioner celler bliver erstattet hvert år. Der er ingen vej uden om den kendsgerning, at du er, hvad du spiser, og dette gælder også for dit immunforsvar.

At ændre min kost ved at skære ned på sukker, udelade forarbejdet mad, mælk og kornprodukter og i stedet spise fødevarer, som jeg er overbevist om indeholder livskraft og sundhed, har givet mig meget mere energi og har hjulpet med til at gøre sygdom til fortid, også influenza!

Vidste du, at for 100 år siden spiste vi kun 500 g tilsat sukker hvert år, hvorimod vi i dag i gennemsnit spiser 75 kg sukker? Sukker er simpelthen en dræber for dit immunforsvar.

Den bedste måde, jeg kender til at skære ned på sukker, og tro mig, for 10 år siden var jeg en sukkernarkoman, er at gå i seng til tiden og spise hulemandskost bestående af økologisk kød, fisk, grøntsager, frugt osv.

Så hvis du gerne vil have mere energi og vitalitet, kan du lære, hvilke fødevarer der hurtigt kan hjælpe dig til at opbygge et stærkt og sundt immunforsvar, ved at klikke her.

4. Få nogle solstråler og gratis D-vitamin.

At komme udenfor og mærke den helbredende energi fra solen på din hud er ikke bare en nydelse og samtidig afslappende, men det er også en af de bedste ting, du overhovedet kan foretage dig for at opbygge et stærkt immunforsvar.

I dag tilbringer vi alt for meget tid indendørs, specielt om vinteren. Der er stærke beviser for, at D-vitamin fra solen er en af nøgleingredienserne til at holde os sunde.

Desværre får flere og flere mennesker D-vitamin-mangel, simpelthen fordi de fleste af os, inklusive videnskabskredsen, ikke forstår vigtigheden af, hvad solen kan udrette for vores helbred.

Jeg er sikker på, at vi vil høre mere om dette i de kommende år. Videnskabsfolk er begyndt at se lyset, bogstaveligt talt!

Så kom udenfor, særligt om vinteren (dette er et vigtigt tidspunkt at få lys på din hud) for at få frisk luft og sol, og overvej at indtage torskelevertran, lige som jeg gør, for at få tilført en ekstra dosis D-vitamin og derved forstærke dit immunforsvar.

5. Sørg for at få den rette mængde af den rigtige træning - og ikke mere.

Motion hjælper immunforsvaret med at forbedre cirkulationen i vores krop.

Når bestanddelene i vores immunsystem cirkulerer korrekt, er immunsystemet bedre rustet til at bekæmpe en fjende, før den får mulighed for at forårsage sygdom.

Træning er altså rigtig godt til at fremme et sundt immunforsvar, og det er godt for alle dele af kroppen! Regelmæssig træning (en kombination af styrke- og konditionstræning) løsner stress og giver dig en bedre nattesøvn.

Og som nævnt ovenfor så giver en god nats søvn ikke bare dit immunforsvar et boost, men det reducerer også din trang til sukker, som får dig til at tage på og svækker dit immunforsvar.

Men sørg for at give dig selv tid til at komme dig oven på hver omgang træning, ellers risikerer du at overtræne og dermed svække dit immunforsvar.

Den gode nyhed er, at du kun behøver at træne 30 minutter 3 gange om ugen for at få fantastiske resultater i træningsafdelingen. Jeg opfordrer dig til at følge programmerne i min gratis e-bog om Funktionel træning i 4 uger og så kigge dig selv i spejlet.

Kom i gang. Gode træningsresultater er nemmere at opnå, end du tror.

6. Fokus på miljø og livsstil.

Forurening øver stor påvirkning på dit immunforsvar. Desværre er der giftige kemikalier overalt omkring os. Opdatér din viden! Bliv fortrolig med skadelige kemikalier i hjemmet og udenfor. Køb, eller lav ugiftige rengøringsmidler/sprays, og brug naturlig kosmetik så som Green People så ofte som muligt.

7. Hold dig ren.

Mange bakterier overføres til dig gennem hudkontakt med smittede individer eller ting.

Hvis du vasker hænder, før du rører ved dit ansigt (gnider dig i øjnene, tørrer dig om munden eller klør dig i ørerne), vasker hænder efter toiletbesøg og før spisning, nedsættes i høj grad din risiko for at blive udsat for skadelige bakterier i miljøet, og dette mindsker din risiko for at blive syg samt skåner dit immunforsvar.

At vaske hænder er også vigtigt nu om dage på grund af alle de kemikalier, vi kommer i kontakt med i dagligdagen (kasseboner med hormonforstyrrende stoffer er blot et eksempel). Bliv ikke fanatisk med renlighed. Det er vigtigt at finde en fornuftig balance og bare være vedholdende.

Konklusion: Farvel til influenza - god dag til sundhed og vitalitet

Det er flot, at du har taget dig tid til at læse denne artikel. Intet er mere vigtigt end dit helbred.

Jeg mener personligt, at det største problem i vores samfund i dag er, at folk ikke er villige til at tage ansvar for deres liv, og til dette hører ansvaret for vores helbred.

Sund fornuft. God, gammeldags sund fornuft. Gør nogle simple ting godt, og forbered dig på snart at kunne nyde et godt helbred.

Det første skridt er selvfølgelig at fokusere på dit helbred og sige til dig selv, at du fra nu af vil vedblive at være sund. Implementér de enkle råd ovenfor, så som at gå tidligt i seng, spise de fødevarer, der opbygger sundhed, motionere, komme udenfor osv.

Du er i besiddelse af et sundt immunforsvar, som bare venter på at blive opdaget. Det er din fødselsret, din gudsbestemte skæbne, at være fuldkommen sund.

Læs mere om Influenza her

P.S.: Klik her, hvis du overvejer at få influenzavaccine!

 


Jeg værdsætter, at du vil besøge min side og læse denne artikel. Hvis du kan lide artiklen, så klik på DEL nedenunder så vi sammen kan sprede budskabet.

 Jeg elsker, når folk kommentere på mine artikler, så brug formular nedenunder.

Kom med din kommentar

Navn:*
E-mail:*
Kommentar:*
5 + 6 =*

Kommentarer:

 Ingen kommentarer endnu - kom med din kommentar.

Kom med din kommentar

Mest læste i Helse

Gode tilbud og økologiske produkter - besøg vores shop

Alun.dk Hestetangsvej 58 3520 Farum info@alun.dk
Sitemap Kontakt Om Alun.dk Persondatapolitik Betingelser