Anti-Aging Del 10 - Konklusion og Tid til handling

Skrevet 12-06-2008 af Alun Biggart - Print - Send til en ven -

Anti-Aging Del 10 - Konklusion og Tid til handling

Så her har du det, A til Z Anti-Aging tips om hvordan man forbliver ung og smuk i en høj alder.


Det behøver selvfølgeligt ikke at være svært; det er som med alt andet i livet: Gør de simple ting ordentligt, gør det regelmæssigt og vedholdende, og du forøger kraftigt dine chancer for at nyde et langt, lykkeligt og smukt liv. Lyder det ikke som en god ide?

Så start med at tænke dig til en ung, sund og smuk krop.

Husk :

”Man bliver det, man tænker mest på”

Med dette i baghovedet, så vær taknemmelig for dit helbred og dit ydre, når du står ud af sengen om morgenen.

Når du ser dig i spejlet så smil, når du ser en person, der ser yngre ud end andre på samme alder. Lad ikke samfundets opfattelse af alder trække dig ned, men omgiv dig i stedet med mennesker, der lige som dig selv tror på, at de kan blive 100 år gamle og stadig se fantastiske ud.

Dernæst er det vigtigt, at du efterhånden som du bliver ældre, gør en aktiv indsats for at udvikle muskelmasse.

Eksperter mener, at man ved at vedligeholde eller øge sin muskelmasse kan kontrollere den vigtigste faktor i at bremse ældningsprocessen.

Husk at du ikke bare bliver stærkere, når du opbygger muskelmasse, men du øger også dit stofskifte, reducerer din fedtprocent og styrker dine knogler.

Så sørg for at styrketræne mindst 2 til 3 gange om ugen, og spis tilstrækkeligt med fedt og protein af høj kvalitet fra sunde økologiske fødevarer. Så du får de nødvendige byggeklodser, til at skabe den krop du drømmer om.

Her er en grund til at udtrykket "Du bliver hvad du spiser" blev populært.

Jeg kan ikke påtale kraftigt nok, hvor vigtig din kost er, for hvordan du ser ud og har det. Hvis du vælger at spise overvejende junkfood og færdigt fremstillede fødevarer, undlader du ikke bare, at give din krop de næringsstoffer den har brug for, men du indtager også en mængde giftstoffer, som din krop skal arbejde hårdt med at slippe af med.

 Du suger bogstaveligt talt livskraften ud af din krop.

Hvis du på den anden side spiser en kost bestående af rene, hele fødevarer såsom: Økologisk kød, fisk, æg, grøntsager, frugt, nødder og kerner, skyllet ned med rent vand, vil du få en sund krop der har næringsstoffer nok til at opbygge sund hud og hår f.eks.

Husk at kornprodukter og sukkerholdige fødevarer vil hæve dit insulinniveau, og det svarer til at sætte foden på aldersspeederen. Der findes ikke nogen bedre måde at fremme ældningen på end at spise sukker og kornprodukter.

Men nu har du nøglerne til at leve et langt og lykkeligt liv. Du ved, at skønhed kommer indefra. Bare vær vedholdende og følg trinene forneden. Du kan se frem til at få komplimenter fra folk, om hvor godt du ser ud på dine gamle dage.

Bliv ved med at være ung og smuk, for det er du værd!

HUSK at sende mig en e-mail med et billede af dig selv på din 100 års fødselsdag. Jeg venter! 

Tid til handling:

1. Tænk dig til en sund og tidløs krop. Brug et par minutter hver morgen og dagen igennem på at se dig selv som en, der har det og ser fantastisk ud.

2. Indånd sundhed og skønhed i kroppen gennem korrekt vejrtrækning ved at bruge maven.

3. Drik 2 til 3 liter rent vand hver dag og undgå frugtjuice, cola og for meget kaffe og te.

4. Spis de fødevarer du er genetisk indrette til at spise. Fødevarer fyldt med livskraft som økologisk kød, fisk, æg, grøntsager, frugt, nødder og kerner, som er skyllet ned med rent vand. Spis i forhold til din stofskiftetype, undgå sukker og kornprodukter og du vil automatisk normalisere dit insulinniveau, og være godt på vej til at se godt ud på ydersiden.

5. Byg muskler, forbrænd fedt og hold dig ung. Det behøver kun at tage nogle få minutter 2 til 3 gange om ugen, men resultaterne vil forbavse dig.

6. Få 8 til 9 timers søvn hver nat. Sluk lyset kl. 22, det vil gøre underværker for din ungdom og din sundhed!

7. Lev livet fuldt ud, få rigeligt med sol uden at blive forbrændt, nyd sex og naturen, gør stress til en del af fortiden. Gå ikke på slankekur eller ryg cigaretter. Sidst men ikke mindst, så husk at grine og have det sjovt.

For et mere komplet Anti Aging program der virker, så klik her, for at downloade min gratis Anti Aging guide.

Referancer

  1. Depak Chopra
  2. Journal of the American College of Nutrition 2001; 20:71-80
  3. Science August 2, 2002;297(5582):811
  4. Exercise Journal of Sports Medicine and Physical Fitness 2000;40:1-10
  5. The Lancet October 23, 1999;354:1435-1439.
  6. Nature Journal of Epidemiology and Community Health December 2002;56:913-918

 


Jeg værdsætter, at du vil besøge min side og læse denne artikel. Hvis du kan lide artiklen, så klik på DEL nedenunder så vi sammen kan sprede budskabet.

 Jeg elsker, når folk kommentere på mine artikler, så brug formular nedenunder.

Kom med din kommentar

Navn:*
E-mail:*
Kommentar:*
5 + 6 =*

Kommentarer:

 Ingen kommentarer endnu - kom med din kommentar.

Kom med din kommentar

Mest læste i Anti-aging

Gode tilbud og økologiske produkter - besøg vores shop

Alun.dk Hestetangsvej 58 3520 Farum info@alun.dk
Sitemap Kontakt Om Alun.dk Persondatapolitik Betingelser